تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 May 29
کد خبر: ۱۰۱۲۷
مسلما دور شدن از چیزهایی که انسان را ناراحت می‌کند، آرام شدن را راحت‌تر می‌کند. این اصل را در موقعیت‌های مختلف امتحان کنید.

به گزارش تلنگر؛ اگر شما در حین رانندگی هستید و خشمگین شدید، کنار بزنید و اتومبیل را خاموش کنید. اگر در محل کار عصبانی شدید، به اتاقی بروید یا برای لحظه‌ای بیرون بزنید؛ اگر در منزل آشفته هستید به یک فضای تک‌نفره بروید یا با یکی از دوستان و یا اعضای خانواده خود به پیاده‌روی بروید.

اگر در یک محیط ناآشنا دچار عصبانیت شدید سردرگم نشوید. چشمان خود را ببندید و سعی کنید خود را در محیطی آرام تصور کنید.اگر قلبتان به خاطر عصبانیت محکم می‌کوبد آن را با کنترل تنفس‌تان آرام کنید. در حالی که نفس عمیق می‌کشید در ذهنتان تا سه بشمرید و هوا را داخل شش‌های خود به مدت سه ثانیه بیشتر نگه دارید و دوباره هنگام تنفس تا عدد سه بشمارید.

هنگام انجام این کار فقط روی اعداد تمرکز کنید و از فکر کردن روی هر چیزی که موجب عصبانی شدنتان می‌شود خودداری کنید؛ به تعداد دفعاتی که نیاز است این کار را تکرار کنید و به یک مکان شاد بروید.اگر هنوز با آرام شدن خود مشکل دارید، خود را در یک منظره زیبا تصور کنید. این منظره می‌تواند حیاط خانه دوران کودکی شما باشد. وقتی که آماده شدید موقعیت را به‌صورت مثبت و تسکین‌دهنده‌ای بیان کنید. برای مثال، اگر در هنگام رانندگی تصادف جزئی کردید و عصبی شدید می‌توانید بگویید آن شخص تقریبا به من برخورد کرد، اما شاید او در یک موقعیت اضطراری است و شاید دیگر اصلا او را نبینم. من احساس خوش اقبالی می‌کنم که زنده‌ام و ماشینم خراشی برنداشته است. من خوشبختم که هنوز هم می‌توانم رانندگی کنم.وقتی که به جاده برگردم می‌توانم به آرام و متمرکز بودنم ادامه دهم.اگر شما برای خود نوعی از خودصحبتی مثبت را پیدا کردید که واقعا برای شما کار می‌کند آنرا به ذهن بسپارید.

آن را برای خود تا جایی که می‌توانید تکرار کنید تا وارد ذهنتان شود.یک حد زمانی مشخص کنید و برای دور ریختن هر چه که شما را آشفته می‌کند به خودتان مقداری زمان بدهید و این را در نظر بگیرید که تا وقتی زمان هست غصه‌ای ندارید. این به شما کمک خواهد کرد به جای اینکه در یک موقعیت بی‌پایان ساکن بمانید، حرکت کنید.سعی کنید به چیزی که شما را عصبانی کرده به دید یک شوخی نگاه کنید. بعد از اینکه آرام شدید و ثابت شد که برای پایان دادن به رویداد آماده هستید، سعی کنید که به نیمه پر لیوان نگاه کنید. آسان گرفتن حادثه با روی خوش به شما کمک می‌کند که مثبت‌اندیشی‌تان را حفظ کنید و دفعه بعد از عصبانی شدن سر همان موضوع خودداری کنید.علاوه بر انجام این کارها باید دید خود را نسبت به زندگی عوض کنید. عادات شناخته شده سخت‌ترین موارد برای ترک کردن هستند، اما اینکار می‌تواند انجام شود.هنگامی که صبح از خواب برمی‌خیزید تصمیم بگیرید که با همه طوری سلام و احوالپرسی کنید که گویی آنها برای شما تازه هستند. تصورات از پیش پنداشته خود را دور بریزید و به همه چیز یک شروع تازه بدهید.نظریه‌های مختلف را امتحان کنید و به جای تمرکز شدید روی اینکه چقدر شما تحت‌تاثیر یک موقعیت قرار گرفته‌اید، از خودتان بپرسید موقعیت ایجاد شده چقدر روی دیگر افراد درگیر، تاثیر می‌گذارد.

یک فهرست از آنچه شما را آشفته می‌کند و اینکه شما چگونه باید آنها را برطرف کنید تهیه کنید. هر وقت که شدیدا عصبی شدید، هر چیزی که اتفاق افتاد را دقیقا بنویسید و البته در این مورد صادق باشید.بر اساس این فهرست باید برنامه‌ریزی کنید که چه کاری را برای حل مشکل و دوباره دچارنشدن به آن انجام خواهید داد.

اگر دوباره خودتان را در همان موقعیت ناراحت‌کننده دیدید برای دیدن اینکه دیگر چه کاری انجام دهید به یادداشت‌های فهرست خود مراجعه کنید.در نهایت به یک متخصص سلامت و روان مراجعه کنید. اگر عصبانیت شما تا نقطه‌ای پیش رفت که دچار خلل در زندگی روزمره شما و کاهش توانایی‌های شما در حفظ روابط مثبت‌تان شد به یک دکتر مراجعه کنید او می‌تواند به ریشه‌ مشکل شما دست پیدا کند که آیا شما نیاز به درمان، دارو و یا ترکیبی از هر دو دارید یا نه.توجه داشته باشید که افسردگی حتی اگر توسط یک متخصص تشخیص داده شده باشد می‌تواند ریشه در عصبانیت داشته باشد و هنگامی که اصلاح نشود سرخوردگی ناشی از آن افزایش می‌یابد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:

از میان خبرها
خاطرات یک انقلابی
پربازدید ها
شبکه های اجتماعی