کتاب و فرهنگ

« خواب شیرین فرهاد » در کمتر از یک هغته به چاپ دوم رسید

هاشمی طبا گفت:کتاب «خواب شیرین فرهاد» در کمتر از یک هفته به چاپ دوم رسید و روز جمعه جشن امضای کتاب برگزار می شود.

به گزارش تلنگر؛ میثم هاشمی طبا نویسنده کتاب «خواب شیرین فرهاد» درباره کتابش گفت: کتابم با عنوان « خواب شیرین فرهاد » که در انشارات سوشیانت منتشر شده است در کمتر از یک هفته به چاپ دوم رسید. روز جمعه رونمایی و جشن امضای کتاب برگزار خواهد شد.

وی افزود:کتاب یک رمان تاریخی براساس افسانه خسرو و شیرین اثر حکیم نظامی گنجوی است و نگارش این کتاب، یک سال و نیم طول کشید.

هاشمی طبا ادامه داد: برای نگارش کتاب « خواب شیرین فرهاد» از منابع مختلفی استفاده کردم. اولین منبع، منظومه نظامی با عنوان خسرو و شیرین یا همان شیرین و فرهاد است؛ منبع دیگرم شاهنامه فروسی است و برای نگارش قسمت های حماسی رمان از این کتاب استفاده کردم.

نویسنده کتاب « خواب شیرین فرهاد » ادامه داد: کتاب های « عبدالحسین زرین کوب » منبع دیگرم برای نگارش کتاب « خواب شیرین فرهاد» است. این کتاب با استقبال بی نظیر هنر دوستان مواجه شد.چند سالی است که درباره افسانه های ایران باستان تحقیق می کنم.اولین تحقیق من درباره افسانه « خسرو و شیرین » بود؛ منظومه های دیگری هم در دست نگارش دارم و نگارش این کتاب ها ادامه دارد.

هاشمی طبا تصریح کرد: افسانه های بعدی که روی آن تحقیق می کنم هم مانند « خواب شیرین فرهاد » در قالب رمان نوشته خواهند شد. تمام این رمان ها برپایه تاریخ واقعی هستند. در نگارش آن ها به میزان بسیار کمی از قوه تخیل استفاده می کنم و بیشتر آن ها سندیت دارند.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x