حوادث

مادر یاسین خطاب به رئیسی: در روز تولد فرزندم درخواست اجرای عدالت دارم

مادر یاسین که در روز تولدش فرزندش بغض امان به گلویش نمی‌داد با همان صدای سرشار از غم گفت: وقتی قاضی و وکیل و متهم به یک زبان سخن بگویند بیچاره شاکی!

به گزارش تلنگر؛ یاسین که همراه پدرش دکتر محمود حقیقت رفته بود خبر نداشت که چه سرنوشت شومی در انتظارش است؛ سرنوشتی که خانواده‌ای را نابود و مادری را در غم همسر و فرزندش عزادار کرد؛ مادری که امروز و پس از دو سال از آن فاجعه غم انگیز هنوز بغض دارد و دادخواه خون پایمال شده فرزند دلبندش است. فرزندی که تعطمه ندانم کاری مسئولان شد.
انگار همین دیروز بود که اخبار سیل شیراز را کار می‌کردم.  ۵ فروردین ۱۳۹۸ ؛بر اثر بارندگی‌های شدید در شهر شیراز، ناگهانی سیل جاری شد. بر اثر ادامه بارندگی‌ها، در روز ۶ فروردین برای بار دوم سیل شیراز را فرا گرفت.
باران که از حوالی ساعت ۸ صبح دوشنبه پنجم فروردین ۱۳۹۸ شروع شده بود، به یکباره ریتمی تند و شدید به همراه بارش تگرگ به خود گرفت و پس از حدود یک ساعت و نیم بارش مداوم، سیل شهر را دربرگرفت.
یکی از دلایل اعلام شده برای این سیل، طغیان رودخانه آب زنگی و ریزش آب از ارتفاعات بوده‌است.
از جمله علل ریشه‌ای سیل شیراز، عدم لایروبی مسیر سیل و عدم توجه شهرداری به هشدارهای سیل بوده‌است. دلیل دیگر ایجاد تأسیسات شهری و خیابان در رودخانه خشک شیراز می‌باشد. همچنین تبدیل دره کناری دروازه قرآن به جاده ورودی شیراز نیز در گسترش بیشتر سیل و تلفات آن نقش داشته‌است. تا چند سال پیش در کنار دروازه قرآن، همیشه خندقی یا دره‌ای بوده که مسیر سیلاب‌های فصلی بوده‌است. اما حدود ۱۵سال پیش شهرداری شیراز این دره را «با نخاله پرکرده و آسفالت نمود» و عملاً مسیر عبور سیلاب را به یک کانال لوله‌ای کوچک محدود کرد.
جان‌باختگان سیل ۱۳۹۸ به نقل از سرپرست اورژانس کشور ۲۱ نفر اعلام شد. مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس اعلام کرد در میان کشته‌شدگان ۶ مرد، ۷ زن و ۴ کودک، ۳ پسر و یک دختر بودند.
نامه مادر یاسین به آیت الله رئیسی ریاست قوه قضائیه
گروه رسانه ای پنجیر که در ارتباط تنگاتنگی با این پایگاه خبری قرار دارد؛ از مادر یاسین درخواست کرده است که شکوائیه خود خطاب به آیت الله رئیسی ریاست قوه مجریه را با صدای خود بخواند. شما را دعوت می‌کنیم این فیلم را ببینید.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x