سلامت

بهترین زمان مصرف فاموتیدین چه زمانی است؟ + بررسی فاموتیدی

به طور خلاصه می‌توان گفت فاموتیدین از جمله قرص هایی است که برای درمان زخم معده تجویز می‌شود. اگر از این بیماری رنج می‌برید، پیشنهاد می‌کنم این مقاله را به طور کامل دنبال کنید تا بدون نیاز به دکتر و فقط و فقط با خود درمانی از شر این بیماری خلاص شوید و از خوردن هر نوع غذایی لذت ببرید.

دارو فاموتیدین چیست ؟

اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که دارو فاموتیدین که با نام تجاری پپسید در هر دارو خانه‌ای موجود هست در دو نوع خوراکی و تزریقی تولید می‌شوند. نوع خوراکی فاموتیدین یا همان قرص فاموتیدین در دوز های ۲۰ و ۴۰ میلی گرم تولید می‌شوند.

اکثر افراد به هنگام وارد شدن استرس، ترشح زیاد اسید معده، رفلاکس معده و … از درد و سوزش معده رنج می‌برند(در بخش موارد تجویز فاموتیدین بیشتر بخوانید) . فاموتیدین با تنظیم میزان اسید معده درد معده شما را به حداقل می‌رساند و دیگر از درد معده رنج نخواهید برد.

فاموتیدین با مهار رقابتی اثر هیستامین بر رسپتورهای H۲ در سلول‌های پاریتال معده در بهبود زخم پپتیک تأثیر دارد. این دارو جهت درمان مشکلات گوارشی استفاده می‌شود. و نسبت به سایر داروهای هم گروه خود از عوارض کمتری برخوردار است.

موارد تجویز فاموتیدین

  1. ورم معده
  2. التهاب مری
  3. رفلاکس معده
  4. بازگشت محتویات معده به مری
  5. سوزش سر معده (سوزش سر دل )
  6. درمان ترشح زیاد اسید معده
  7. درمان و پیشگیری از زخم معده

همه موارد فوق در رابطه با موارد تجویز فاموتیدین برای درمان مشکلات معده است. تنها نکته قابل توجه در رابطه با قاموتیدین این است که مصرف این دارو به تنهایی نمی‌تواند شما را از این بیماری حفظ کند، در کنار مصرف فاموتیدین تحت دستور پزشک (همچین در بخش نحوه‌ی مصرف فاموتیدین بخوانید ) رژیم غذایی مناسب می‌‌تواند کمک شایانی به شما بکند.

مصرف فاموتیدین چه بیماری هایی را درمان می‌کند ؟ + نحوه مصرف فاموتیدین

همانطور که در بخش موارد تجویز فاموتیدین اشاره شد، بسیاری از بیماری های معده را می‌توان با مصرف صحیح فاموتیدین و رژیم غذایی صحیح درمان کرد. در ادامه به بررسی میزان دقیق فاموتیدین برای هر بیماری معده می‌پردازیم.

نحوه مصرف فاموتیدین در هر بیماری چه میزان است ؟

همانطور که اشاره شد، با این داروی معده، از شر هر بیماری رها شوید. در ادامه به بررسی دقیق چند بیماری که می‌توان با فاموتیدین آن‌ها را درمان کرد اشاره می‌کنیم.

زخم معده خوش خیم

برای درمان این بیماری معده استفاده از ۴۰ میلی گرم از فاموتیدین به صورت خوراکی یا تزریقی در طول روز توصیه می‌شود.

رفلاکس معده به مری

اگر از فاموتیدین برای درمان این بیماری استفاده می‌کنید، زمان درمان شما ۶ هفته به طول خواهد انجامید. در صورت وخیم بودن اوضاع ممکن است طول درمان شما به ۱۲ هفته هم به طول انجامد. برای درمان رفلاکس معده به مری با فاموتیدین، از دوز ۲۰ در هر ۱۲ ساعت استفاده کنید. در صورت تجویز پزشک تا استفاده از دوز ۴۰ میلی گرم هم بلامانع است.

ترشح زیاد اسید معده

برای درمان ترشح زیاد اسید معده فاموتیدین گزینه ایده‌‌آلی است. در این بخش توصیه پزشک می‌تواند بهترین راهنمای مصرف برای شما باشد. به طور کلی برای درمان سندروم زولینگر الیسون از دوز حوراکی ۲۰ میلی گرم در هر ۶ ساعت تا ۱۶۰ میلی گرم تا در هر ۶ ساعت توصیه شده است. پس برای درمان ترشح زیاد اسید معده با فاموتیدین حتما با پزشک خود مشورت کنید.

زخم اثنا عشر

برای درمان این بیماری، هرشب قبل از خواب دوز ۴۰ میلی گرم از فاموتیدین را به مدت ۸ هفته استفاده کنید.

درمان زخم دوازدهه

با مصرف فاموتیدین ۴۰ هر شب قبل از خواب به مدت ۴ هفته از شر این بیماری معده خلاص شوید.

سوزش سر دل

این بیماری معده از جمله بیماری هایی است که هر شخصی را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. در بسیاری از موارد افراد با مصرف آبمیوه یا غذا به میزان کم با این مشکل روبه خواهند شد. با استفاده از فاموتیدین ۲۰، ۱ ساعت قبل از مصرف نوشیدنی یا غذا دیگر از این بیماری رنج نبرید. لازم به ذکر است که شما با مصرف فاموتیدین به مدت ۲ هفته این بیماری را پشت سر خواهید گذاشت.

بهترین زمان مصرف فاموتیدین چه زمانی است؟

فاموتیدین را کی بخوریم ؟ همانطور که تا این بخش متوجه شده‌اید، از فاموتیدین برای درمان بسیاری از بیماری های معده استفاده می‌شود. زمان مصرف فاموتیدین در هر بیماری، زمان خاصی است. برای اطلاع از بهترین زمان مصرف فاموتیدین بخش فوق را مطالعه کنید اما به این نکته توجه داشته باشید برای درمان سوزش سر دل حتما این این دارو معجزه کننده معده را قبل از غذا مصرف کنید.

توجه : طبق دستور عمل العمل فوق می‌توانید بهترین زمان مصرف فاموتیدین را داشته باشید اما اگر بیماری جدی معدوی دارید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

عوارض استفاده از فاموتیدین

همانطور که می‌‌دانید هر دارو شیمایی علاوه بر اثرات خوب، می‌تواند اثرات مخربی را بر بدن ما داشته باشد. اگر بدون تجویز پزشک قصد استفاده از این فاموتیدین را دارید، حتما این بخش که مربوط به عوارض جانبی استفاده از فاموتیدین است را مطالعه کنید.

عوارض استفاده از فاموتیدین در بزرگسالان

  1. خستگی، خواب آلودگی، گیجی، ضعف و هر بیماری که مربوط به مشکلات دستگاه عصبی باشد می‌تواند از عوارض استفاده از فاموتیدین باشد.
  2. مشکلات پوستی از جمله خشکی، خارش و قرمز شدن پوست
  3. خشکی دهان و مجاری تنفسی نیز می‌تواند از اثرات مصرف فاموتد باشد
  4. از دیگر عوارض مصرف این دارو می‌تواند بی میلی جنسی باشد
  5. درد های عضلانی، اسهال، بی اشتهایی، واکنش های آلرژیک نیز می‌تواند از عوارض استفاده از فاموتیدین باشد

 عوارض استفاده از فاموتیدین در کودکان

به طور کلی استفاده از فاموتیدین برای کودکان زیر ۱۲ سال توصیه نمی‌شود. اگر پزشک شما این دارو را تجویز کرد، در صورت مشاهده هرگونه عوارض سریعا به پزشک مراجعه کنید.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x