سلامت

بررسی روش های موجود در ترمیم پرده بکارت که باید بدانید!

در برخی از فرهنگ ها وجود پرده بکارت برای خانم ها به نشانه دختر بودن و عدم برقراری رابطه جنسی است و همچنین نبود آن نیز دلیلی برای رابطه جنسی دختر پیش از ازدواج است که البته این تفکر صحیح نیست و بکارت ممکن است به به دلایل مختلفی از بین رفته باشد.

علاوه بر برقراری رابطه جنسی عوامل دیگری مانند انجام فعالیت های سنگین بدون ملاحظه، بروز تصادف، فشار به ناحیه لگن، خودارضایی و … موجب پاره شدن پرده بکارت می شود. حال برخی از دختران پس از از دست دادن پرده اقدام به ترمیم پرده می کنند که معمولا این اقدام به وسیله عمل های جراحی انجام می شود اما تیغ جراحی تنها روش ترمیم پرده بکارت نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا روش های ترمیم پرده بکارت را بررسی کنیم.

استفاده از کپسول های ترمیم پرده بکارت

یکی از روش های رایج برای ترمیم پرده بکارت، استفاده از کپسول های مخصوص است که عموما در کشور آمریکا تهیه و توزیع می شود. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که کار این نوع از کپسول چیست و چگونه پرده را ترمیم می کند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با این کپسول پرده ترمیم نمی شود بلکه حالتی شبیه به خونریزی پرده بکارت را شبیه سازی می کند. این کپسول ها دارای لایه بیرونی نازک با محتوای خون گاو است که به صورت شیافت در دهانه واژن قرار می گیرد. پس از برقراری اولین رابطه جنسی، بر اثر ورود آلت مردانه حرارت درون واژن بالا رفته و این دما موجب ذوب شدن لایه خارجی کپسول می شود. با از بین رفتن غشا کپسول خون درون آن سرازیر می شود و حالتی شبیه به پاره شدن پرده بکارت را به وجود می آورد.

استفاده از گیاهان دارویی به منظور ترمیم بکارت

از دیگر روش های ترمیم پرده بکارت در دختران استفاده از گیاهان دارویی است. گیاهی که برای این منظور استفاده می شود، ماریانا نام دارد که تنگ کردن دهانه واژن، حالت نازک پرده را تشکیل می دهد. از بین بردن عفونت های واژنی، نابودی بوی نامطبوع واژن، ایجاد تعادل میان ترشحات زنانه، افزایش لذت جنسی و نیز مقابله با خارش از دیگر مزایای استفاده از گیاه ماریانا است که البته باید تحت نظر پزشک طب سنتی استفاده کرد.

برای تهیه کردن داروی گیاهی به منظور جمع کردن دهانه واژن از یک پیمانه گیاه ماریانا به همراه ۷ لیوان آب جوش استفاده می شود. پس از ترکیب آب و گیاه باید به مدت یه ربع جوشانده شود، سپس جوشانده را در یک وان ریخته و ۲۰ دقیقه در آن بنشیند تا نتیجه مطلوب را به دست آورید.

ترمیم پرده بکارت به روش جراحی

دوختن پرده بکارت یا ترمیم پرده بکارت (Hymenoplasty)، اغلب با روش جراحی انجام می‌گیرد. در این روش، پزشک متخصص زنان و زایمان، بافت‌های به جا مانده از غشاء محافظ دهانه واژن را به یکدیگر متصل کرده و اصطلاحا، آن‌ها را به هم می‌دوزد. این روش جراحی، بسته به خواست فرد مراجعه کننده، ممکن است با بیهوشی کامل یا بی‌حسی موضعی همراه باشد.

لازم است بدانید، در این روش جراحی از بخیه‌های قابل جذب استفاده می‌شود. انجام جراحی ترمیم پرده بکارت، به طور معمول، یک تا دو ساعت طول می‌کشد. این عمل، دوره نقاهت خاصی ندارد. یعنی، یک تا دو روز پس از جراحی، فرد می‌تواند فعالیت‌های عادی و روزانه خویش را از سربگیرد.

پس از ترمیم پرده بکارت چه عوارضی ممکن است به وجود آید؟

پس از جراحی پرده بکارت ممکن است یک سری عوارض بروز کند که شدت آن ها در همه افراد یکسان نیست. از جمله این عوارض می توان به سرگیجه و حالت تهوع، استفراغ، خونریزی های غیر معمول و یا ترشحات غیر طبیعی اشاره کرد که در مدت زمان کوتاهی پس از انجام عمل رفع می شوند.

زمان مناسب برای ترمیم پرده بکارت

در این باره زمان مناسبی توسط پزشکان ارائه نشده و حتی سال ها پس از پارگی برده هم این عمل امکان پذیر است اما به هر حال هر چقدر که این اتفاق زودتر بیفتد، نتیجه عمل بهتر بوده و نیز آسان تر انجام می شود.

نحوه تشخیص پرده بکارت ترمیم شده

رسیدن به نتیجه مطلوب در عمل پرده بکارت نیر همانند سایر عمل های جراحی به مهارت پزشک بستگی دارد و هر اندازه پزشک مربوطه را تجربه تر عمل کند قطعا نتیجه بهتری حصول می شود. گاهی ممکن است بقایایی از بافت بخیه در واژن باقی بماند که این اتفاق خود نشانه ای از انجام عمل بر روی پرده است. البته فراموش نکنید که این اتفاق تنها در برخی افراد که دارای بافت نازکی هستند اتفاق میفتد.

نکاتی که ما در بالا ذکر کردیم تنها برای تشخیص به وسیله فرد عادی بود؛ این در حالیست که پزشک زنان با معاینه دستگاه تناسلی به راحتی می تواند پرده ترمیم شده را تشخیص دهد. در برخی از فرهنگ ها قبل از ازدواج یک گواهی تحت عنوان گواهی سلامت ازدواج برای دختر رواج دارد که توسط پزشک متخصص انجام می شود. در این گواهی سلامت دختر از لحاظ بکارت به طور کامل بررسی می شود.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x