سلامت

پارگی رباط آرنج و استفاده از آرنج بند طبی و آویز دست شانه ای

پارگی رباط آرنج و استفاده از آرنج بند طبی و آویز دست شانه ای

آرنج یکی از مفاصل دست است که برای انجام بسیاری از فعالیت ها از این مفصل استفاده می شود. از این رو بروز هرگونه درد و ناراحتی در آرنج می تواند انجام این فعالیت ها را با مشکل مواجه کرده و بسیار خطرساز باشد. آرنجی نوعی مفصل بسیار پیچیده می باشد که از رباط ها و تاندون های بسیاری تشکیل شده است. در برخی مواقع ممکن است این رباط ها دچار مشکلات زیادی مانند در رفتگی، شکستگی، پارگی و … شوند. بروز پارگی و کشیدگی در رباز آرنج می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شده باشد. در صورت مواجهه با این مشکل ممکن است چندین رباط در این ناحیه دجار آسیب دیدگی هایی شوند و نیاز به درمان داشته باشند. این آسیب دیدگی های ممکن است خفیف و یا شدید باشند که درمان آن بستگی به میزان آسیب دیدگی رباط آرنج دارد.

نشانه های پارگی رباط آرنج

به طور کلی در صورتی که آرنج دست بیش از حد فشرده و یا کشیده شود، دچار پارگی رباط خواهد شد. این نوع پارگی ممکن است به صورت جزئی و کلی باشد که هریک از آن ها از علائم و نشانه های خاصی برخوردار هستند. در صورتی که پارگی رباط آرنج دست از نوع خفیف و جزئی باشد، معمولا به مقداری درد و تورم همراه است که در این شرایط رباط تنها کمی آسیب دیده و به طور کامل پاره نشده است. در این شرایط با مراجعه به پزشک و بررسی دقیق آرنج امکان تشخیص این مشکل و درمان آن وجود دارد. در صورتی که پارگی رباط آرنج از نوع کامل و شدید باشد، به این معناست که رباط به طور کامل از محل اتصال به استخوان آرنج جدا شده است.

در این حالت فرد دچار درد بسیار شدیدی در ناحیه آرنج خود خواهد شد و امکان حرکت دادن جزئی این ناحیه وجود نخواهد داشت. در صورتی که فرد در این حالت سریعا به پزشک مراجعه نکند، موجب بروز تورم شدید در این ناحیه می گردد. معمولا زمانی که رباط آرنج پاره می شود، صدایی در این قسمت شنیده می شود. از جمله علائم پارگی رباط می توان به تورم، کبودی، ضعف در ناحیه آرنج، عدم چرخش آرنج، بروز برجستگی در این ناحیه و حتی در مواقعی فرورفتگی هایی در قسمت آرنج ایجاد خواهد شد.

درمان پارگی رباط آرنج

جهت درمان پارگی رباط آرنج روش های مختلفی وجود دارد که می توان این روش ها را به دو نوع جراحی و غیر جراحی تقسیم بندی نمود. در روش های جراحی برای درمان پارگی رباط نیاز به انجام جراحی های ترمیمی می باشد که پس از انجام آن و گذشت مدت زمان بهبودی آرنج به خوبی درمان خواهد شد. در صورتی که پارگی رباط آرنج از نوع خفیف باشد، با استفاده از روش های غیرجراحی مانند استفاده از داروهای خاص و همچنین ابزار ارتوپید امکان درمان این بیماری وجود دارد.

پارگی رباط آرنج و استفاده از آرنج بند طبی و آویز دست شانه ای

خرید آرنج بند طبی جهت بهبود پارگی رباط آنج

یکی از ابزارهایی که در زمینه درمان پارگی رباط آرنج توسط پزشک توصیه می گردد، آرنج بند طبی می باشد. این محصول می تواند با ایجاد گرما در ناحیه آسیب دیده آرنج، درد و تورم این ناحیه را از بین برده و موجب افزایش گردش خون در این ناحیه می گردد. از این رو می تواند با کاهش علائم آسیب دیدگی رباط در بهبود این ناحیه موثر واقع شود. این محصول امروزه در مدل های و طرح های متنوعی در بازار به فروش می رسد که قیمت آن با توجه به فاکتورهایی مانند نوع، جنس، اندازه و شرکت تولید کننده محصول کاملا متفاوت می باشد. افرادی که دچار آسیب دیدگی هایی در ناحیه آرنج خود شده اند، می توانند زیر نظر پزشک معالج خود از این آرنج بندهای طبی برای درمان آرنج خود استفاده نمایند. در سایت طب پوش انواع آرنج بند طبی وجود دارد که می توانید با این لینک به سایت مراجعه و خرید نمایید.

خرید آویز دست طبی یا اسلینگ شانه برای کمک به دست

یکی از راه های کمک به آرنج آسیب دیده استفاده از اویز دست یا اسلینگ شانه می باشد. در صورتی مشکل به وجود آمده برای آرنج طوری باشد نیاز به عمل جراحی داشته باشد ، می با یست از آویز دست استفاده شود تا فشار کمتری به آویز دست طبی وارد شود. اسلینگ شانه ممکن است برای تسریع در روند بهبود تجویز شود ولی استفاده دائمی از آن توصیه نمیشود.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x