بین المللیعکس و فیلم

۵۰ هزار تجاوز در جنگ ژاپن و چین!

اشغال ژاپن تا پایان جنگ جهانی دوم زمان برد؛ این دولت دست‌نشانده مرکب از سه ایالت شمال شرقی چین بود. به دنبال آن کشورهای جهان واکنش نشان داده و این اقدام ژاپن را تقبیح کردند.

به گزارش تلنگر؛ ۸۴ سال قبل درچنین روزی،ژاپن شهر”نانجینگ”درچین را اشغال کرد در این جنگ‌ نابرابر ۶ هفته‌ای ۲۰۰هزار نفر کشته و به ۵۰ هزار زن تجاوز شد.

یکی از جدی‌ترین مناقشه‌های سیاسی میان چین و ژاپن مربوط به ابعاد همین کشتار است. ژاپن هنوز رسماً بابت این جنایت عذرخواهی نکرده است.

افسر ژاپنی در حال اعدام یک چینی

آغاز تهاجم امپراتوری ژاپن به منچوری در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۱۹۳۱ میلادی و روز بعد از حادثه موکدن بود. ژاپن پس از تسلط بر منچوری یک دولت دست‌نشانده، به نام مانچوکوئو ایجاد کرد. اشغال ژاپن تا پایان جنگ جهانی دوم زمان برد. 

این دولت دست‌نشانده مرکب از سه ایالت شمال شرقی چین بود. به دنبال آن کشورهای جهان واکنش نشان داده و این اقدام ژاپن را تقبیح کردند. 

در سال ۱۹۳۳ جامعه ملل ژاپن را به سبب اشغال خاک چین محکوم کرد. ژاپن نیز از این سازمان کناره گرفت و به توسعهٔ ارضی خود ادامه داد.

مقاومت در برابر اشغال گری ژاپن

زدن سر یک چینی

در اوایل ماه نوامبر و با بهانه قرار دادن تعمیر پل رودخانه نن، ژاپنی‌ها یک گروه تعمیر را تحت حفاظت سربازان ژاپنی به آنجا فرستادند. 

مبارزه بین نیروهای ژاپنی و سربازان وفادار به ما ژانشان، ژنرال مسلمان استان هیلونگجیانگ، آتش جنگ را برافروخت. ماژانشان تصمیم به نافرمانی از قانون ممنوعیت مقاومت بیشتر به تهاجم ژاپن که توسط دولت کوومینتانگ وضع‌شده بود، گرفت. 

سوزاندن یک چینی

باوجود شکست ژنرال ما ژانشان در نگه‌داشتن پل، به خاطر مقاومت او جهت حفظ پل نن جیانگ، او تبدیل به یک قهرمان ملی در چین شد و به‌طور گسترده‌ای در مطبوعات چینی و بین‌المللی مورد استقبال قرار گرفت. 

تبلیغات الهام‌بخش بسیاری از مردم شد تا داوطلبان بیشتری به کمک ارتش داوطلب ضد ژاپنی بشتابند.

بازداشت یک زن چینی

پل تعمیر شده امکان پیشرفت بیشتری به نیروهای ژاپنی و قطارهای زرهی آن‌ها را می‌داد. نیروهای بیشتری از ژاپن، به‌ویژه بیپ ترکیبی ۴ از لشکر ۸، در ماه نوامبر فرستاده شدند. 

در ۱۵ نوامبر سال ۱۹۳۱، باوجود از دست دادن بیش از ۴۰۰ نفر و جراحت ۳۰۰ نفر، ژنرال ما ژانشان اتمامِ‌حجت ژاپن برای تسلیم چیچیهار را نپذیرفت. 

قتل عام چینی ها

در ۱۷ نوامبر، در دمای زیر صفر، ۳۵۰۰ سربازان ژاپنی تحت فرمان ژنرال جیرو تامون حمله‌ای را ترتیب دادند که ژنرال ما ژانشان را مجبور به ترک چیچی‌ها کرد.

این جنگ ۶ هفته‌ای منجر به کشتار ۲۰۰هزار نفر و تجاوز به ۵۰ هزار زن منجر شد.

یک دختر آواره همراه برادرش عکس های یادبود کشته شدگان جنگ ژاپن

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x