ارتباطات

تست سرعت یک گیگابیتی بر بستر فیبر نوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تست سرعت نزدیک به یک گیگابیت‌برثانیه در مراسم واگذاری پورت‌های پرسرعت فیبر نوری، گفت: مردم می‌توانند پیشرفت این پروژه و وضعیت آن در استان خود را از طریق سایت www.iranfttx.ir دنبال کنند.

به گزارش تلنگر، رونمایی از طرح ملّی توسعه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها، روز گذشته با افتتاح ۵۰۰ هزار پورت فیبرنوری پرسرعت، آغاز شد. به گفته مسئولان وزارت ارتباطات، فیبر نوری باید به ۲۰ میلیون خانه و محل کسب و کار برسد و شبکه پایدار، پرسرعت و ایمن را تامین کند و با اجرای تدریجی این پروژه، مردم سرعت‌های چند ۱۰ و بلکه صدمگابیت‌برثانیه را تجربه خواهند کرد.

در این راستا عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با انتشار تصویر زیر، در اینستاگرام نوشت: دیروز در مراسم آغاز واگذاری پورت‌های پرسرعت فیبر نوری، در دو شهر مقدس مشهد و قم، تست سرعت انجام شد که در مشهد نتیجه بیش از ۵۰۰ مگابیت‌برثانیه و در قم نزدیک به یک گیگابیت‌برثانیه بود که مایه خوشحالی است.

وی با بیان اینکه با فیبر نوری دیگر محدودیت سرعت مفهوم نخواهد داشت و بستر شبکه برای انواع خدمات مورد نیاز مردم آماده خواهد شد، افزود: هرچند در ارتباطات همراه وضعیت به نسبت بهتری داریم اما در ارتباطات ثابت عقبیم که به فضل خداوند و با تلاش خانواده بزرگ ارتباطات کشور به سرعت جبران می‌کنیم و تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پورت مبتنی بر فیبر نوری در سراسر کشور راه‌اندازی خواهد شد.

تست فیبر نوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد:‌ به زودی کار اجرایی فیبر نوری خانگی در همه شهرها آغاز می شود. یا علی مدد گفته‌ایم و با سرعت به سوی یک شبکه پرسرعت و باکیفیت حرکت می‌کنیم. هموطنان عزیز می‌توانند پیشرفت این پروژه و وضعیت آن در استان خود را از طریق سایت www.iranfttx.ir دنبال کنند و در آینده می‌توانند با وارد کردن کد پستی محل سکونت خود، از زمان تقریبی فعال شدن این پروژه در محله خود مطلع شوند.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x