دین و اندیشه

کلر ژوبرت:محجبه بودن را یک افتخار می‌دانم‌

به گزارش تلنگر، کلر ژوبرت امروز در کارگاه ادبی و آیین نشست “دو پنجره” در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار داشت: ایده‌های به ظاهر کوچک می‌تواند تبدیل به داستان بزرگی شود و با نوشتن، فرصتی برای ایده‌پردازی، فراگیری و بازنگری در اندیشه‌‌ها فراهم می‌شود.

نویسنده فرانسوی ادبیات کودک کوشش را لازمه علاقه‌مندی عنوان کرد و با بیان اینکه برای نویسنده شدن افزون بر مطالعه‌ کتاب، شناسایی جذابیت‌های یک اثر خوب با تکیه بر اندیشه‌ورزی الزامی است گفت: برنامه‌ریزی هدفمند برای انتقال مفاهیم دینی و اسلامی به کودکان اهمیت ویژه‌ای دارد.
نویسنده کتاب “کلوچه‌های خدا” با تاکید بر اینکه آموزه‌های دینی پاورچین پاورچین به دنیای زیبای کودک وارد‌ می‌شود خاطرنشان کرد: ارائه غیرمستقیم آموزه‌ها و بهره‌گیری از قصه و داستان می‌تواند نقش به‌سزایی در این زمینه ایفا کند‌.
نویسنده فرانسوی ادبیات کودک با اشاره به اینکه که از ۱۹ سالگی به دین مبین اسلام گرویده و نگاهی ویژه به اهمیت حجاب در اسلام داشته است اظهار داشت: اسلام دینی کامل و بی‌نقص بوده و آموزه‌های آن بر حکمت استوار است.
ژوبرت با بیان اینکه محجبه بودن را یک افتخار می‌دانم و کتاب “لینالونای” را بر اساس دیدگاه‌هایم در زمینه حجاب نوشته و منتشر کرده‌ام گفت: ایجاد ارتباط قلبی با خداوند لازمه‌ زندگی موفق است و نویسندگان با دیدگاهی کودکانه می‌توانند با مخاطبان ارتباط صمیمی داشته باشند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز در این کارگاه آموزشی اظهار داشت: اثر‌بخشی برنامه‌های آموزشی در توسعه مباحث فرهنگی گسترده است.
اسفندیار ضیایی با اشاره به اینکه دیدار صاحبان خرد و اندیشه عرصه ادبیات می‌تواند زمینه‌ ارتقای آگاهی‌های ادبی و فردی را فراهم‌ کند گفت: چهره‌های ادبی همواره در توسعه فرهنگی جامعه اثرگذار هستند.
ضیایی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های ادبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تصریح کرد: عامل هویت‌بخش یک جامعه ادبیات است و فعالیت در حوزه‌های متعدد ادبی به ویژه در سنین کودکی و نوجوانی موجب بالندگی و سلامت فرهنگی یک جامعه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نگاه ژرف‌اندیشانه نویسندگان و تصویر‌گران برجسته دنیا به حوزه کودک و نوجوان با پیوندی ناگسستنی مواجه است گفت: بهره‌گیری از دیدگاه‌های سازنده شخصیت‌های برجسته و الگو‌برداری از آنها باید در سرلوحه برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.
انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x