تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 06
کد خبر: ۸۲۶۷
همه می‌گویند دو خودروساز بزرگ کشور زیانده هستند. اما چگونه زیانی است که هر روزپیش فروش جدید می‌کنند و محصولات خود را تا 1 سا و چند ماه آینده می‌فروشند و نزدیک 50 درصد پول آن را امروز می‌گیرند؟ این حرف از دید صنعت کمی عجیب است که شما مشتری یک سال را داشته باشی پولش را بگیری و زیانده هم باشی.
به گزارش تلنگر؛ واضح است که اختلاف قیمت بسیاری بین خودروهای تولید داخل در بین بازار و کارخانه وجود دارد و خودروسازان به دنبال آن اند که با همسان سازی قیمت ها دست دلالان را بریده و واسطه گری را کاهش دهند.

بنا به نظر کارشناسان در صورتی که قیمت خودروهای داخلی در کارخانه افزایش یابد و به بهای موجود در بازار آزاد نزدیک تر شود دلالی در بازار خودروها و وسایل نقلیه داخلی روبه کاهش می رود. قیمت خودروهای ایرانی در بازار آزاد به اندازه کافی رشد قیمت را تجربه کرده و بنابراین افزایش قیمت کارخانه به بازار آزاد تاثیر نخواهد گذاشت.

با توجه به گفته های او، خودروسازان در حال حاضر زیان دیده اند. کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران نه قیمت خودروهای 22 میلیون تومانی را قبول دارد و نه قیمت خودروهایی که به 40 میلیون تومان رسیده‌اند را تائید می‌کند. با این اوصاف کاملا قابل پیش بینی است که قیمت محصولات و خودروهای ایرانی در آینده بین 60 تا 80 درصد رشد خواهد کرد. 

همه می‌گویند دو خودروساز بزرگ کشور زیانده هستند. اما چگونه زیانی است که هر روزپیش فروش جدید می‌کنند و محصولات خود را تا 1 سا و چند ماه آینده می‌فروشند و نزدیک 50 درصد پول آن را امروز می‌گیرند؟ این حرف از دید صنعت کمی عجیب است که شما مشتری یک سال را داشته باشی پولش را بگیری و زیانده هم باشی.

با همه اینها؛ وزیر تازه صنعت هنوز در مورد افزایش قیمت خودرو نظری نداده است و به نظر می رسد که مقامات ارشد دولتی با افزایش شدید قیمت خودرو مخالفت جدی دارند و تاکنون توانسته اند تا در مقابل فشار های چند جانبه درونی و بیرونی فعالان این صنعت از خود مقاومت نشان دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:

از میان خبرها
خاطرات یک انقلابی
پربازدید ها
شبکه های اجتماعی