سینما و تئاتر

دیدار هنرمندان با رهبر انقلاب از دیدگاه شمقدری

بخش‌هایی از صحبت‌های ما را ایشان تایید و برای رفع ضعف و خلأ کار‌های ما راهکارهای شفافی را بیان کردند. این نوع دیدارها بر فضای فرهنگی کشور و جامعه هنری تأثیر خوبی دارد.

به گزارش تلنگر؛ جواد شمقدری کارگردان سینما و تلویزیون، در خصوص دیدار اخیر خود و برخی هنرمندان با رهبر انقلاب به خبرنگار گفت:در این دیدار کارنامه فعالیت و رویکرد‌های سریال سازی و برنامه‌هایی که داریم، در محضر رهبر انقلاب مطرح شد. ایشان خطوط کلی و سیاست‌های بلند مدت فرهنگی نظام انقلاب را تبیین کردند و این تعامل و گفتگو در یک ملاقات حضوری صورت گرفت.

وی ادامه داد: بخش‌هایی از صحبت‌های ما را ایشان تایید و برای رفع ضعف و خلأ کار‌های ما راهکارهای شفافی را بیان کردند. این نوع دیدارها بر فضای فرهنگی کشور و جامعه هنری تأثیر خوبی دارد. دیدار با رهبر انقلاب، به مدیریت‌ فرهنگی هنری کشور جهت و نوعی استحکام و پیوند بین این امور شکل می دهد. به هر حال اینکه یک هنرمند از جمله تهیه کننده، کارگردان، بازیگر و نویسنده در محضر رهبر قرار بگیرد و نقطه نظرات مطرح شود و بیشتر این نظرات به تایید رهبری برسد، امر بسیار ارزشمندی است.

او درباره خاطره ای از این دیدار اظهار کرد: آنچه به عنوان یک خاطره از این جلسه در ذهنم مانده، توصیف یکی از بازیگران از آن است؛ او می‌گفت «زمانی که در صف نماز به اقتدای رهبری ایستاده بودم، آن حالت معنوی و روحانی از شدت شعف قلبم را متوقف کرده بود». قطعاً این دیدار تا مدت‌ها بر ذهن، فکر، اندیشه و احساس ما هنرمندان اثر مثبتی خواهد داشت.

این کارگردان با تاکید بر لزوم حمایت دولت و مجلس از تولید آثار ارزشی بیان کرد: دولت باید از پروژه‌ها و برنامه‌های ارزشی هنرمندان پشتیانی کند. امروزه شاهد هستیم که صدا و سیما در بخش‌های بودجه‌ای مشکلاتی دارد. این یک مسئله جدی است و حمایت دولت از سریال و برنامه های تلویزیونی باید بیشتر شود. از سویی دیگر مجلس باید در چارچوب مصوبات بودجه ای، حمایت از تولید آثار هنری ارزشی و انقلابی را مدنظر داشته باشد تا بتوانیم در جنگ نرم با دشمن، با همین نیرو‌های در صحنه تاثیرگذار باشیم.

شمقدری در پایان تاکید کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، ما باید بتوانیم در این جنگ نرم رویکرد‌های فکری، ذهنی و باور‌های خودمان را به شکل دقیق پیاده و تبیین کنیم. باید نوعی همگرایی در تولیدات با محوریت ارزش‌های دفاع مقدس، انقلاب، سبک زندگی اسلامی، انگیزه‌های ایمانی ملت و مظاهر آن، شهدا و استکبار ستیزی ایجاد شود تا ملت ایران که تاکنون در صحنه بوده اند با قوت قلبی بیشتر در این عرصه فعالیت کنند و ثابت قدم باشند.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x