بین المللی

چین آموزش زبان تبتی را ممنوع کرد

منطقه خودمختار تبت در جنوب غربی چین هم در فصل تابستان مشارکت دانش آموزان در فعالیت های مذهبی را در طول تعطیلات تابستانی ممنوع اعلام کرده بود.

به گزارش تلنگر؛ چین تدریس زبان تبتی توسط راهبه های بودایی را در برخی مناطق ممنوع کرد. همزمان با اعمال محدودیت برای سازمان های مذهبی در سطح ملی، مقامات شمال غربی چین از ممنوعیت تدریس غیررسمی زبان تبتی به کودکان توسط راهبه های بودایی محلی حمایت کردند.

استان چینگهای که بسیاری از جمعیت آن را تبتی ها تشکیل می دهند در ماه دسامبر دستور متوقف شدن تدریس زبان تبتی را داد که تا آن زمان در طول تعطیلات زمستانی مدارس توسط راهبه ها در صومعه ها تدریس می شد.

این نوع آموزش طی چند سال گذشته میان برخی والدین بسیار محبوب شده است. از دیدگاه آنان این راهی برای تقویت سطح زبان تبتی کودکانشان است که در برابر توسعه زبان چینی در مدارس در حال از بین رفتن است.

منطقه خودمختار تبت در جنوب غربی چین هم در فصل تابستان مشارکت دانش آموزان در فعالیت های مذهبی را در طول تعطیلات تابستانی ممنوع اعلام کرده بود.

مسئولان استان چینگهای روز دوشنبه اعلام کردند تدریس زبان تبتی توسط راهبه ها غیرقانونی است. به گفته مسئولان صومعه هایی که در آنها تدریس می شود از نظر امنیتی خطرناک هستند و تجهیزات مناسبی برای پذیرش دانش آموزان ندارند.

دولت محلی چین اعلام کرد تدریس زبان تبتی برای دانش آموزان تنها یک بار مالی برای خانواده هاست و با قوانین کاهش فعالیت های دانش آموزان مغایرت دارد. به علاوه با صومعه ها و افرادی که قوانین جدید را اجرا نکنند مطابق قانون برخورد خواهد شد.

حزب کمونیست حاکم بر چین به این سازمان ها و نهادها به ویژه مذهبی که می توانند حاکمیتش را تهدید کنند بدبین است. از همین رو در سالهای اخیر نظارت بر فرهنگ ها را تشدید کرده است. کلیساهایی هم که غیرقانونی محسوب می شدند تخریب شدند. در منطقه سین کیانگ هم که اکثریت مردم مسلمان هستند پوشیدن نقاب از سال دو هزار و هفده ممنوع شده است. همچنین در این منطقه از روزه گرفتن کارمندان و دانشجویان در ماه رمضان جلوگیری می شود.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x