تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 14
کد خبر: ۹۹۸۱
تغذیه از مهمترین اصل ها ونیازهای اساسی هر فردی است که این روز ها پس از حدود 16 ساعت روزه داری بیشتر از روزهای دیگر مورد توجه است.

به گزارش تلنگر؛ در رمضان تعداد وعده های غذا  به سحری ، افطار وشام تبدیل شده  است ، با این جابجایی  ها توصیه ها را باید مدنظر قرارداد تا آسیبی به  اعضای بدن وارد نشود .

شهروندان اگر در سحر که اولین وعده  روزه دار است درست به این مورد توجه نکنند  پس از چند روز عوارضی نظیر سنگینی معده و عدم مراحل هضم درسیستم گوارش برای فرد ایجاد خواهد شد..  زمان  ،میزان ، چگونه  غذا خوردن دراین ماه بسیار مهم است

 نبایستی بدون درنظر داشتن حجم غذای خورده شده در افطار وارد مرحله وعده  شام خوردن شویم  وبهتر ان است افطار سبکترصرف شود  وپس از آن  معده  را برای وعده شام آماده کنیم

در این ماه ، روزه داران بهتر است از چای های گیاهی متعدد برای تصفیه خون، جگر، کلیه ها، وشستن معده و روده استفاده کنند  تا دچار افزایش کلسترول، قند، چربی، فشار خون نشوند .

مصرف  میوه ها، سبزیجات، صیفی جات، و غلات نیز به همراه غذا  دیگر توصیه این کارشناس است

شروع افطار با آب گرم و خرما بهترین پیشنهاد کارشناسان تغذیه است .

حال روزه داران برای بهره گیری از فیوضات ماه رمضان نیاز است با تغذیه مناسب دروهله نخست به مراقب جسم خود بپزدازند تا  با آرامش بیشتری به تغذیه روح هم قدم بردارند .

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:

از میان خبرها
خاطرات یک انقلابی
پربازدید ها
شبکه های اجتماعی