تولید و تجارت

نگاه کلی بر قدرتمندترین موتور سیکلت های دنیا 

در این مقاله به معرفی قدرتمندترین موتور سیکلت های دنیا می پردازیم.

به گزارش تلنگر؛ هرساله تعدادی از قدتمندترین موتورسیکلت های دنیا معرفی می شوند که ما در این مقاله بهترین آن ها را جمع آوری کرده ایم.

معرفی قدرتمندترین موتورسیکلت های دنیا

موتورهای زیادی تا به حال ساخته شده اند، اما همه آن ها نتوانستند در بازار رقابتی باقی بمانند و ما سعی کردیم قدرتمندترین موتورسیکلت های دنیا را برای شما جمعه آوری کنیم.

قدرتمندترین موتور سیکلت: دیمون هایپر اسپورت

دیمون هایپر اسپورت

پیشرانه الکتریکی ۲۰۰ اسب بخاری دیمون، ۲۰۰ نیوتن متر (۱۴۷.۵ پوند فوت) این دستگاه را به طرز وحشتناکی سریع می کند، حتی اگر برای سرعت ۲۰۰ مایل در ساعت (۳۲۲ کیلومتر در ساعت) از جعبه دنده شود. این از قدرتمندترین موتور سیکلت های دنیا می باشد.

شایعه شده است که باتری ۲۱.۵ کیلووات ساعت بزرگی دارد که باید کارهای خوبی را برای برد انجام دهد، اما دیمون این مورد را بیشتر به عنوان یک پلتفرم فناوری برای تقویت ارگونومی متغیر Shift خود می فروشد که به شما امکان می دهد صندلی، فرمان و گیره ها را به طور بالقوه جابجا کنید.

همچنین سیستم لمسی حسگر ترافیک Co-Pilot آن طراحی شده است تا قبل از دیدن تهدیدات پیش رو به شما هشدار دهد. مطمئناً موتور سیکلت جالبی است.

قدرتمندترین موتور سیکلت: کاوازاکی نینجا ZX-10RR

کاوازاکی نینجا ZX-10RR

Kawasaki Ninja ZX-10RR: 200 اسب بخار (احتراق) ، این یک موتور سیکلت اسپرت فوق العاده است که به دلیل عملکرد و هندلینگ خود شناخته شده است، اما از نظر اسب بخار از رقبای برتر فاصله دارد. اما باز هم جز قدرتمندترین موتور سیکلت های دنیا می باشد.

لایتنینگ LS-218: با ۲۰۰ اسب بخار (الکتریکی)

لایتنینگ LS-218

لایتنینگ LS-218 در واقع یک رقیب قوی برای عنوان قدرتمندترین موتور سیکلت الکتریکی است. این خودرو دارای موتور الکتریکی ۲۰۰ اسب بخاری است که آن را به یک نیروگاه واقعی تبدیل کرده است. این مورد هم جز قدرتمندترین موتور سیکلت های دنیا محسوب می شود.

قدرتمندترین موتور سیکلت: سوزوکی GSX-R1000

سوزوکی GSX-R1000

سوزوکی GSX-R1000 نیروگاه یک موتورسیکلت با موتور ۲۰۲ اسب بخاری (احتراقی) است. این یک ماشین فوق العاده است که به دلیل سرعت و هندلینگ خود شناخته شده است و آن را به انتخابی محبوب برای سوارکارانی تبدیل می کند که عاشق هیجان پیست هستند. با این توضیحات جز قدرتمندترین موتور سیکلت های دنیا می باشد.

Vyrus Alyen: با ۲۰۲ اسب بخار (احتراق)

Vyrus Alyen

بوتیک‌ساز ایتالیایی Vyrus همیشه به قسمت‌های جلویی هدایت‌شونده علاقه‌مند بوده است، و موتورسیکلت های خیابانی نیمه برهنه Alyen مدل ۲۰۲۰ آن یک بازو چرخشی در جلو و سیستم فرمان هاب «سیمی هیدرولیک» را برای جالب نگه داشتن چیزها به کار می‌گیرد.

ساخته شده در اطراف موتور ۱۲۸۵ سی سی دوکاتی سوپرکوادرو، یک V-Twin بزرگ کثیف، آلین ۲۰۲ اسب بخار را تکان می دهد، اما فرم آن بسیار بزرگتر از طرح های فوق سبک قبلی Vyrus است، و خوب، مانند Bimota کمی زشت است.

قدرتمندترین موتور سیکلت: BMW S1000RR

BMW S1000RR

BMW S1000RR 2024 از موتور چهار خطی ۹۹۹ سی سی خود با فناوری BMW ShiftCam دارای قدرت ۲۰۵ اسب بخاری در ۱۳۰۰۰ دور در دقیقه است که آن را به یک نیروی واقعی در جاده و پیست تبدیل می کند.

کاوازاکی نینجا ZX-14R: با ۲۰۷ اسب بخار (احتراق)

کاوازاکی نینجا ZX-14R

کاوازاکی نینجا ZX-14R 2024 یک موتورسیکلت اسپرت تورینگ قدرتمند است که برای ارائه عملکرد و راحتی در مسافت های طولانی طراحی شده است.

دارای موتور ۱۴۴۱ سی سی خطی چهار سیلندر است که ۲۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

این موتورسیکلت به طیف وسیعی از ویژگی های الکترونیکی از جمله KTRC، انتخاب کننده های قدرت و ABS مجهز است. ZX-14R برای رانندگی راحت و پایدار در مسافت های طولانی طراحی شده است. با توجه به این ویژگی هایی که گفته ایم جز قدرتمندترین موتور سیکلت های دنیا می باشد.

Ducati Streetfighter V4: با ۲۰۸ اسب بخار (احتراق)

Ducati Streetfighter V4

موتورسیکلت های مسابقه‌ای سوپراسپرت در طول سال‌ها منجر به تولید موتورهای قاتل شده‌اند، و رویکرد استاندارد عموماً این بوده است که این هیولاها را برای نسخه برهنه استریت بی‌تفاوت بی‌تفاوت کنیم.

خب، استریت فایتر V4 2020 ممکن است در مقایسه با پانیگال استاندارد ۶ اسب بخار کمتر باشد، اما فکر نمی‌کنم کسی از این که ۲۰۸ پونی برای یک رودستر برهنه قدرت کمتری دارد شکایت کند. لونسی هرگز اینقدر زیبا نبوده است.

MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro: با ۲۱۲ اسب بخار (احتراق)

MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro

MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro 2024 موتورسیکلتی نग्ن و قدرتمند است که برای ارائه حداکثر عملکرد و هیجان طراحی شده است. این موتورسیکلت از جدیدترین فناوری ها و مواد برای ایجاد یک تجربه رانندگی بی نظیر استفاده می کند.

نوع موتور این موتورسیکلت، ۴ سیلندر خطی، DOHC، ۱۶ سوپاپ، خنک کننده مایع می باشد. همچنین حجم موتور، ۹۹۸ سی سی است. باید گفته که این هم جز قدرتمندترین موتور سیکلت های دنیا می باشد.

هوندا CBR1000RR Fireblade SP: با ۲۱۴ اسب بخار (احتراق)

هوندا CBR1000RR Fireblade SP

هوندا هرگز علاقه زیادی به جنگ اسب بخاری نداشته است، در بیشتر دهه ۲۰۱۰، ۱۰ یا ۲۰ اسب از موتورهای جاه طلبانه تر در کلاس سوپراسپرت عقب نشسته و به دیگران اجازه می دهد در مسابقات نیمکت نشینی پیروز شوند،

در حالی که روی ساخت سوپر دوچرخه هایی متمرکز شده بود که رفتار بی عیب و نقصی داشتند. در خیابان شاهد هستیم که، آنها برای اکثریت قاطع سواران به اندازه کافی سریع بودند، اما این شرکت بالاخره در سال ۲۰۲۱ یک Fireblade شایسته آن نام ترسناک را معرفی می کند.

با این حال، این نسخه ویژه ۲۸۵۰۰ دلار آمریکا و یک قطعه کیت بسیار پرطرفدار است. گفتنی است که این خودرو جز قدرتمندترین موتور سیکلت های دنیا است.

قدرتمندترین موتورسیکلت های دنیا: دوکاتی پانیگل V4

دوکاتی پانیگل V4

از جمله قدرتمندترین موتورسیکلت های دنیا می توان به این موتور اشاره کرد. دوکاتی از اینکه Panigale زیباترین سوپر دوچرخه است راضی نیست، اما Panigale استاندارد را نیز به یک هیولای اسب بخار تبدیل کرده است.

با توجه به قوانین جهانی سوپربایک، یک موتور V4 با حجم ۱۱۰۳ سی سی برای ۲۱۴ اسب بخار تنظیم شده است، یا اگر اگزوز تیتانیومی را متناسب با سلیقه خود داشته باشید، ۲۲۶ اسب بخار قدرت دارد.

اگر واقعاً باید آن را زیر ۱۰۰۰ سی سی نگه دارید، یک نسخه Panigale V4R وجود دارد که اساساً یک دستگاه مشابه WSBK است. این یکی با کیت اگزوز Akrapovic 234 اسب تولید می کند و حتی جذاب تر به نظر می رسد.

قدرتمندترین موتور سیکلت: کرتیس هادس

موتور کرتیس هادس

Curtiss تناسخ الکتریکی موتورسیکلت های کنفدراسیون است و بسیاری از ایده های طراحی وحشیانه و متالیک آن را به اشتراک می گذارد.

بنابراین هادس مجموعه‌ای ظالمانه از دوشاخه‌های تیر و جزئیات درشت و صنعتی را به همراه موتور ۲۱۷ اسب بخاری و بسته باتری ۱۶.۸ کیلووات ساعتی خود دریافت می‌کند.

اما هیچ یک از اینها مهم نیست، زیرا همه مردم وقتی به آن نگاه می کنند، می بینند که یک فالوس شایع و کم فرورفته است. این ممکن است آلت تناسلی ترین موتورسیکلت طراحی شده باشد.

The Aprilia RSV4 Factory

The Aprilia RSV4 Factory

در سال ۲۰۰۷، آپریلیا انگشت خود را بیرون کشید و کاری را انجام داد که همه انتظار داشتند هوندا انجام دهد: موتور ۱۰۰۰ سی سی V4 سوپربایک خیابانی را ساخت.

 

و چه زیبایی بود، قدرت بخشیدن به سری سوپربایک های باشکوه RSV4 و همچنین موتورسیکلت های فوق برهنه Tuono V4 که از آن زمان تاکنون برتری خیابانی را با KTM 1290 Superduke R دارند.

RSV4 RR استاندارد در حال حاضر ۲۰۱ اسب بخار در ۳۹۷ پوند (۱۸۰ کیلوگرم) تولید می کند، و RSV4 Factory قدرت را تا ۲۱۷ اسب بخار / ۳۹۰ پوند (۱۷۷ کیلوگرم) افزایش می دهد. با این مشخصات جز قدرتمندترین موتور سیکلت های دنیا می باشد.

یک RSV4 X ویژه ۱۰ واحدی مخصوص پیست نشان می دهد که این موتور برای حداقل ۲۲۵ اسب بخار نیز مناسب است.

Ducati Superleggera V4

Ducati Superleggera V4

Panigale V4 در حال حاضر یک موتورسیکلت بسیار بسیار سریع است، اما دوکاتی اگر نسخه ویژه ای را ارائه نمی کرد که اوضاع را احمقانه تر می کرد، دوکاتی نبود.

این وسیله نه تنها با نصب کیت مسابقه‌ای فانتزی، ۲۳۱ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند، بلکه به نام «سوپر سبک» خود با وزنی معادل ۳۳۵ پوند (۱۵۲ کیلوگرم) عمل می‌کند و آن را برای مسابقه در سوپربایک جهانی با ۳۵ موتور بسیار سبک می‌کند.

(۱۶ کیلوگرم) وزن این موتور می باشد. همه چیز کربن است، از جمله بال های مضحک “ایرفویل biplane” در طرفین فیرینگ ها. و همه چیز از سیستم تعلیق گرفته تا ترمزها و وسایل الکترونیکی کاملاً در سطح بالایی قرار دارد.

این یک موتورسیکلت تولیدی است که در واقع ممکن است یک دور WSBK را با لغزش ها شکست دهد.

 

انتهای مطلب/آ.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

کرمان موتور

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x