سیاست داخلی

پناهندگی ظریف به سفارت آمریکا؟!

به ظریف پیشنهاد شده در یکی از سفرهای خارجی به سفارت آمریکا پناهنده شود.

به گزارش تلنگر آنچه در اینجا می آید یک حقیقت تلخ است. در مورد آینده جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران. او احتمالا! تا سال دیگر وزیر امور خارجه باقی بماند، اما پس از آن چه سرنوشتی در انتظار او است؟
یکی از کاربران اینترنت، از ظریف درخواست کرده که همین الان که امکانش را دارد به سفارت آمریکا پناهنده شود. در حال حاضر آمریکا با کمال میل او را خواهد پذیرفت، چون ابزاری می شود برای نمایش تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی. جالب توجه اما نظرات کاربران دیگر بود. این نظر و کامنت های پس از آن در یک فضای ضد ایران و جمهوری اسلامی شکل گرفت و آن کاربران همگی از مخالفان این نظام بودند. آن ها در واکنش به این پیشنهاد نوشتند که هرگز چنین نیست و نباید به ظریف رحم کرد. آن ها ظریف را «دروغ گو» «حقه باز» «خائن» و «طرفدار آخوندها» خوانده بودند و گفته بودند سزای وی کشته شدن و تکه تکه شدن است.
جالب آن بود که وقتی این حرف های ضد انقلاب ها در مورد ظریف را می بینیم یاد حرفهای افراد به اصطلاح دو آتشه انقلابی می افتیم. کسانی که همین الان به فکر اعدام ظریف هستند. کسانی که وی را «خائن» «دروغ گو» و «غرب گرا» می دانند.
جواد ظریف با خودت چه کرده ای؟ برای چه هم دشمنان خارجی با تو مشکل دارند و هم تندروهای داخلی؟ تا به حال فکر کرده ای پس از این یک سال چه باید بکنی؟ گیر هر کدام از این ها که بیافتی معلوم نیست چه بر سرت بیاورند. مگر تو چه کرده ای؟
مطمئنا شمایی که این مطلب را می خوانید در مورد سیاست خارجه ما نظرات مختلفی دارید. اما سوال آن است که چرا باید هر دو گروه مخالف ظریف باشند؟ و او چرا سعی نکرده حد اقل یک طرف را راضی نگه دارد؟
البته شاید جواب آن در «مردم ایران» باشد. کسانی که شاید رسانه ای نداشته باشند تا حرفشان را بزنند. یا حتی تحت تاثیر رسانه های مختلف ندانند ظریف چه کرده و برای چه کرده…
اما اکنون که به سالگرد شهادت بزرگ سردار اسلام حاج قاسم سلیمانی نزدیک می شویم، مرور خبری جالب از ایشان در این مورد شاید بتواند نشان دهد ظریف چه کرده که هم از سوی آمریکا و طرفداران تحریم شده و هم برخی دیگر در داخل برایش خط و نشان می کشند. سلوک و سخنان حاج قاسم که با خون پاکش مهری بر صداقت و خلوص آن ها زده، مثل همه شهدا می تواند چراغ راهی باشد برای ما تا بتوانیم حق و باطل را از هم تشخیص دهیم:
 چند ماه پیش وقتی حواشی درباره استعفای ظریف مطرح شد همه تصور می‌کردند این استعفا برآمده از یک اختلاف میان ظریف و سردار سلیمانی است طولی نکشید که حمایت حاج قاسم سلیمانی از وزیر امور خارجه خط بطلانی بر این حرف کشید.
او همان زمان با بیان اینکه ظریف مورد حمایت و تائید مقامات عالی نظام بوده و هست و گفت: «ایشان برای تامین منافع ملی کشور پیوسته اقدامات ارزشمندی را در سطوح گوناگون انجام داده و در مسیر مبارزه با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی و ملت ایران نیز همراهی لازم را داشته اند.»
اما حمایت فرمانده نیروی قدس سپاه به همین‌جا ختم نشد و آنطور که روایت شد بعد از ساخت سریال گاندو، سردار قاسم سلیمانی انتقاداتی جدی نسبت به صدا و سیما مطرح کرده است. آنطور که محمد مهاجری در صفحه توئیترش نوشته بود:«حالا که نهادهای نظام از جمله سپاه،از ظریف حمایت کرده اند، این خبر ناگفته را بگویم که ۲-۳ هفته پیش سرلشکر سلیمانی دلگیری‌اش را از سریال گاندو بیان کرده بود. باید منتظر واکنش گاندوسازان ماند. منظورم از گاندوساز، سرباز صفرهایی مثل تهیه کننده و کارگردان و حتی رئیس شبکه ۳نیست،البته!»
امروز هم برای چندمین‌بار سردار سلیمانی در لباس نظامی به دیدار محمدجواد ظریف رفت؛ و این اتفاق درست بعد از هیاهوی تحریم ظریف از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا و هجمه برخی از دلواپسان به وزیر خارجه صورت می‌گیرد. سردار حاج قاسم سلیمانی در این دیدار ضمن خداقوت به ظریف، اقدام آمریکا در خصوص وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را جنون آمیز و نشانه شکست قطعی کاخ سفید دانست.
سلیمانی دفاع از منافع ملی و صداقت در بیان را از خصوصیات ویژه آقای ظریف دانسته و افزود: به شما تبریک می گویم که بدلیل انتساب به رهبر معظم، حکیم و فرزانه عالم اسلام و جهان، مورد غضب و دشمنی آمریکا قرار گرفته اید. سردار حاج قاسم سلیمانی در دیدار صبح امروز با محمدجواد ظریف خطاب به او گفت: اقدام آمریکا در تحریم شما ثابت کرد که جنابعالی بعنوان مسئول سیاست خارجی کشور، تاثیری عمیق بر افکار عمومی و بویژه مردم آمریکا نسبت به جهالت رهبران این کشور دارید. البته آنطور که در خبرها آمده است این نشست‌ها هر هفته برگزار می‌شود و اولین‌بار نیست که ظریف و سلیمانی با یکدیگر در ساختمان وزارت امور خارجه دیدار می‌کنند.”

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳ / ۵. تعداد آرا: ۲

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x