سلامت

روش های درمانی اختلال ارگاسم را چگونه دریابیم

به گزارش تلنگر، چنانچه مشکلات جنسی زوجین به موقع درمان نشود، مشکلات بیشتری در روابط آنان ایجاد خواهد شد به طوری که حتی ممکن است زوجین از یکدیگر جدا شوند، در همین راستا در این مقاله، بهترین روش های درمانی اختلال ارگاسم در مردان و زنان مورد بررسی قرار گرفته شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ارگاسم چیست؟

ارگاسم یا ارضای جنسی یک حس جسمی و روانی بسیار قوی است که سبب تخلیه تنش های شهوانی در مردان و زنان می شود. اوج لذت جنسی در هنگام ارگاسم برای زنان و مردان ایجاد می شود.

در هنگام ارگاسم انقباض غیرارادی در ماهیچه های لگنچه انجام می شود که به دنبال آن هورمون اکسی توسین( دارای خاصیت محافظتی در برابر سرطان پروستات و بیماری های قلبی) و هورمون اندورفین ها( آرامش بخش و بهبود دهنده کیفیت خواب) در بدن آزاد می گردد.

مشکل در به ارگاسم رسیدن را زمانی که حداقل ۶ ماه ادامه داشته باشد، اختلال ارگاسم می نامند، بدین معنی که باید در ۷۵ درصد موارد رابطه جنسی این اختلال وجود داشته باشد.

اختلال ارگاسم در مردان و زنان

اختلال ارگاسم در مردان و زنان به شکل های مختلفی چون ؛ نداشتن انزال و ارگاسم، انزال پس گرد، انزال دیررس و انزال زودرس خود را نشان می دهد.

چنانچه هر یک از زوجین دارای یکی از این اختلالات ارگاسم باشد، لازم است تا فرد با مراجعه به پزشکان متخصص به صورت علمی و صحیح مورد معالجه قرار گیرد زیرا مشکلات ناتوانی جنسی، بر روی روابط زوجین بسیار تاثیرگذار می باشد.

در مورد اثر مواد غذایی بر اختلالات ارگاسم عقاید و باورهای ضدونقیضی وجود دارد و اثر تحقیقات بر آن مشخص نیست. اما به‌طورکلی اثر مواد غذایی بر چرخه جنسی و ارگاسم به طبع هر ماده برمی‌گردد.

مواد غذایی مانند ماست، دوغ و لبنیات و موارد مشابه که در اصطلاح طبع سرد دارند، باعث تشدید انزال زودرس می‌شود. در مقابل مواد غذایی با طبع گرم از جمله فلفل و ادویه‌جات تند، موز، عسل و مواد مشابه به بهبود انزال زودرس و اختلال ارگاسم کمک می‌کنند.

داروهای اعصاب و روان، مخصوصاً داروهای مهارکننده بازجذب سروتونین که در علم روان‌شناسی و درمان افسردگی کاربرد دارند، می‌توانند باعث تأخیر در انزال شوند. از جمله این داروها می‌توان به کلومیپرامین، فلوکستین، سرترالین و داروهای مشابه اشاره کرد.

دلایل اختلال

اختلال ارگاسم در مردان و زنان از جمله اختلالات جنسی است که به دلایل متعددی ایجاد می شود که برخی از مهم ترین دلایل این عارضه عبارتند از:

● مشکلات روانی غیر جنسی نظیر؛ افسردگی ماژور: مشکلات روانی به طور موثری بر روی روابط جنسی زوجین تاثیرگذار می باشد و از جمله دلایلی است که زوجین جهت درمان آن حتما باید به روانپزشک یا روانشناس باتجربه و دارای مهارت لازم مراجعه کنند.

● عشقبازی کوتاه مدت: زمانی که عشقبازی قبل از انجام رابطه خیلی سریع تمام شود، نباید ارگاسم کاملی را انتظار داشت.

● مشکلات روانی جنسی مانند اختلال در بر انگیختگی جنسی: در چنین مواردی تنها باید به پزشکان متخصص مراجعه کرد.

● مشکلات ارتباطی بین طرفین: هرچه میزان صمیمیت زوجین بیشتر باشد، ارگاسم بهتری را تجربه خواهند کرد، در حالی که وجود تنش و اختلافات زیاد بین زوجین سبب اختلال ارگاسم خواهد شد.

● عدم تحریک کافی: چنانچه مرد یا زن قبل از انجام رابطه توسط همسر خود به میزان لازم تحریک نشود، اختلال ارگاسم رخ خواهد داد.

● عدم آگاهی در مورد عملکرد دستگاه تناسلی: به منظور ایجاد ارگاسم کامل لازم است که طرفین این آگاهی را داشته باشند که عملکرد دستگاه تناسلی مرد یا زن به چه شکلی بیشتر تحریک می شود تا روش های موثر را بکار گیرند.

● عدم آگاهی زوجین از نوع پوزیشنی که شریک جنسی از آن لذت می برد: هنگامی که زوجین از نوع پوزیشنی که شریک جنسی آنها از آن لذت می برد ، آگاهی نداشته باشند، کیفیت به ارگاسم رسیدن، کاهش خواهد یافت.

● عدم اعتماد بنفس: حتی عدم اعتماد بنفس هر یک از زوجین در هنگام رابطه بر روی ارگاسم تاثیرات منفی خواهد داشت.

● مصرف برخی داروها نظیر تیروکسین برای مشکلات تیروئید: برخی داروها به طور موثری بر روی ارگاسم تاثیرات منفی می گذارند.

● ترس از ترک شدن: این حس نیز سبب می شود تا هر یک از زوجین حین رابطه نتوانند تمرکز لازم را بر روی روابط جنسی خود متمرکز سازد و در نتیجه اختلال در ارگاسم رخ دهد.

● ترومای فیزیکی (حسی مثل تجاوز جنسی): ترومای فیزیکی به دلیل ایجاد حسی بسیار ناخوشایند از ارگاسم کامل زوجین جلوگیری می کند.

● کمبود یا اختلال هورمون تستوسترون: کمبود برخی هورمون ها در زوجین از دلایل اختلال ارگاسم محسوب می شود که نیاز به بررسی و درمان های موثر خواهد داشت.

● افسردگی: این عارضه خود سبب ایجاد مشکلات بسیاری در فرد می شود که یکی از این مشکلات اختلال ارگاسم می باشد.

● انجام برخی جراحی ها در ناحیه لگن خاصره و دستگاه تناسلی مردان و زنان: انجام برخی جراحی ها که سبب بریدن بافت های حساس عصبی در ناحیه تناسلی مردان و زنان میشود، اختلال ارگاسم را نیز در پی خواهد داشت.

● آسیب های نخاعی، دیابت، بیماریMS و اختلالات دستگاه تناسلی: این بیماری ها به طور موثری اختلال ارگاسم را در پی خواهند داشت زیرا این بیماری ها هم بر روی جسم و هم بر روان فرد، اثرات منفی متعددی را ایجاد خواهند کرد.

● مصرف برخی داروهای ضد افسردگی: اثرات ناشی از مصرف داروهای ضد افسردگی، سبب کاهش کیفیت ارگاسم و در نهایت اختلال ارگاسم در زوجین خواهد شد.

● مصرف مواد مخدر و الکل: به طور کلی مصرف دخانیات سلامت جسمی و روانی مصرف کننده را مختل خواهد کرد لذا اختلال ارگاسم در چنین افرادی یکی از این مشکلات خواهد بود.

● استرس و مشکلات زناشویی: هرچه استرس فرد بیشتر باشد، نه تنها ارگاسم بلکه بسیاری از مشکلات روحی و روانی برای فرد ایجاد خواهد شد.

● رژیم های پر قند: مصرف بیش از حد مواد قندی بر بروی ارگاسم تاثیرات منفی خواهد داشت.

● مصرف داروی ضد بارداری و استفاده از iud: مصرف داروهای ضدبارداری و قرار دادن آی یو دی(iud)در رحم، با برهم زدن هورمون های زنان، اختلال ارگاسم را در آنها ایجاد خواهد کرد.

نحوه درمان

همان طور که علل زیادی سبب ایجاد اختلال در ارگاسم زنان و مردان می شود، جهت درمان این عارضه، روش های بسیاری نیز وجود دارد، به طوری که اگر فرد جهت درمان به پزشک مراجعه کند، درمان های موثر باید توسط گروهی از اورولوژیست ها و روانپزشک ها، پزشک زنان و…. انجام شود.

برخی روش های درمانی اختلال ارگاسم عبارتند از:

● هورمون درمان

● درمان روانی

● انجام خودارضایی جهت یافتن نوع اختلال در فرد

● تکنیک های ریلکسیشن یا آرام بخشی

● به کارگیری ویبراتور در موارد عصبی

● انجام ورزش های حسی موثر

● سایکوتراپی( در مواردی که اختلالات سایکولوژیک وجود دارد)

● قطع برخی داروهای ضدافسردگی و جایگزین کردن آنها با داروهای مناسب دیگر

● مشاهده فیلم های تحریک کننده

● انجام فانتزی های جنسی

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x