ارتباطات

انواع استراتژی سئو

آیا می‌دانید در هر یک دقیقه چیزی حدود ۵۷۰ سایت جدید به دنیای سایت‎های اینترنتی اضافه می‌شود؟

استراتژی سئو سایت چیست و چه انواعی دارد؟ در جهان پس از کرونا دریافت خدمات شکل جدیدی به خود گرفت و استقبال مردم از خرید اینترنتی بسیار بیشتر از قبل شد. به همین خاطر حتی کسب و کارهایی که از پیش فروش آنلاین نداشتند نیز به راه اندازی یک وبسایت اینترنتی روی آورده‌اند. آیا می‌دانید در هر یک دقیقه چیزی حدود ۵۷۰ سایت جدید به دنیای سایت‎های اینترنتی اضافه می‌شود؟ با این آمار فکر نمی‌کنم که دیگر نیازی باشد از لزوم بهینه سازی سایت‌های اینترنتی و استفاده از مشاوره سئو سایت بگوییم!

با توجه به شدیدتر شدن رقابت میان سایت‌های اینترنتی تصمیم گرفتیم با یک مشاور حرفه‌ای سایت در رابطه با انواع استراتژی سئو و نتیجه بخشی هر یک از این روش‌ها گفتگویی داشته باشیم و نتیجه این مصاحبه رو در اختیار شما نیز قرار دهیم. در ادامه با صحبت‌های جواد یاسمی، مشاوره سئو سایت، با ما همراه باشید.

گفتگو با مشاور سئو سایت راجع‌به استراتژی سئو و لزوم داشتن استراتژی

ممکن است توضیح دهید که اصلا چه نیازی است که برای بهینه سازی سایت خود استراتژی داشته باشیم؟!

خب موتورهای جستجو مانند گوگل یک سری قوانین و الگوریتم‌هایی دارند که اگر آن‌ها را رعایت کنیم قطعا به نتیجه رضایت بخشی خواهیم رسید؟!

  • خیر اصلا اینطور نیست. مانند انجام هر کار دیگری، برای شروع استفاده از خدمات سئو نیز باید یک استراتژی از پیش تعریف شده داشته باشیم و طبق آن عمل کنیم. در غیر این صورت نمی‌توانید جایگاه رقبای خود که خیلی پیش‌تر از شما در دنیای وب حضور داشته‌اند را از آن خود کنید.

اصلا استراتژی سئو به چه معناست؟

  • در یک جمله خلاصه بخواهم بگویم، انواع استراتژی سئو به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها گفته می‌شود که با کمک این تکنیک‌ها می‌توانیم فعالیت سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم. داشتن یک استراتژی صحیح و اصولی در سئو، همان چیزی است که برای رسیدن به موفقیت به آن نیاز دارید. استراتژی داشتن در سئو یعنی پیش از برداشتن هر قدمی، می‌دانیم با چه هدفی در حال برداشتن این گام هستیم و قرار است چه سود و آورده‌ای برایمان داشته باشد. بنابراین داشتن استراتژی سئو خیال صاحبان بیزینس را بابت ریال به ریال هزینه‌ای که قرار است در این زمینه بکنند راحت می‌کند

خدمات تدوین استراتژی سئو را چگونه دریافت کنیم؟

  • می‎خواهید یک استراتژی سئو داشته باشید؟ خب پیش از هر چیزی باید یک وبسایت بهینه طراحی کنید. بسیار پیش آمده است به صاحبان سایت‌های اینترنتی که سایت خود را قبلا طراحی کرده‌اند پیشنهاد می‌دهیم که سایت جدیدی را از بیس با استراتژی سئو طراحی کنند. برخی از مشتریان ما ممکن است تصور کنند این اقدام، اقدامی غیرضروری و هزینه بر است. اما سایت‌هایی که از همان ابتدا طبق استراتژی سئوی آن سایت طراحی می‌شوند نتایج رضایت‌بخش‌تری را نسبت به سایت‌هایی کسب خواهند کرد که در طراحی آن‌ها به هیچ یک از اصول و قواعد سئو پرداخته نشده است. قدم بعدی برای تدوین استراتژی سئو شناخت مخاطبان هدف است.

ما به شما کمک می‌کنیم طیف مخاطبان سایت خود را شناسایی کنید و بدانید خدمات و محصولات خود را دقیقا باید به چه گروهی از افراد ارائه کرده و در چه کانال‌های تبلیغاتی به دنبال این افراد بگردید. پس از شناخت مخاطب هدف، قدم بعدی جستجوی کلمات کلیدی هدف است. در یک استراتژی سئو کلمات ارزشمند برای کسب و کار شما به درستی شناسایی می‌شوند. سپس استراتژی سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی سایت تهیه و تدوین می‌شود.

انواع استراتژی سئو شامل چه خدماتی می‌شود؟

  • استراتژی سئو برای هر کسب و کاری درست مانند اثر انگشت هر فرد منحصربه‌فرد است. به عبارتی سایت شما ممکن است با استراتژی رقیب شما نتیجه مطلوبی به همراه نداشته باشد. بنابراین پاسخ به این سوال که انواع استراتژی سئو برای کسب و کارها شامل چه خدماتی می‌شود پس از درک ماهیت کسب و کار و تحلیل و آنالیز رقبای این کسب و کار امکان پذیر است. اما بطور کلی انواع استراتژی سئو می‌تواند خدمات زیر را به دنبال داشته باشد:
  • بهبود محتوای سایت و تولید محتوا طبق اصول سئو
  • آپدیت‌های مداوم سایت
  • رفع مشکلات فنی سایت
  • تدوین استراتژی لینک سازی و ساخت لینک‌های داخلی و خارجی مفید
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و بهره‌مندی از مزیت‌های سوشال سیگنال
  • استراتژی اصولی لینک بلدینگ
  • بررسی تگ‌های سایت
  • تارگت کردن صحیح کلمات کلیدی در هر صفحه سایت
  • ساخت صفحات جدید و مورد نیاز، تولید محتوای اختصاصی و ساخت وبلاگ قوی برای سایت
  • بررسی ساختار URLهای سایت و اصلاح آن‌ها
  • ریسپانسیو کردن سایت
  • استفاده درست از تصاویر باکیفیت و بهینه سازی تصاویر

همان‌طور که دیدید طبق فعالیت سایت، استراتژی سئو می‌تواند متغیر باشد. برای مثال ممکن است برخی سایت‌ها بسته به نوع فعالیتی که دارند، چندان نیاز به یک وبلاگ یا مجله نداشته باشند درحالی که یک سایت خبری بدون یک وبلاگ قوی نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

مهم‌ترین استراتژی برای یک سایت چیست؟

  • تولید محتوا را به نوعی می‌توان یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های سئوی سایت‌ها دانست به همین خاطر در کنار استراژی SEO باید یک استراتژی اصولی نیز برای تولید محتوای سایت خود داشته باشید. برخی از کارشناسان سایت در جلسات مشاوره سئو، تنها توصیه به تولید محتوای زیاد می‌کنند؛ بی آنکه هدفی پشت این محتواهای تولیدی باشد. تولید محتوا باید هدفمند، کاربردی و کاربرپسند باشد در غیر این صورت کاربر هیچ توجهی به این محتوا نخواهد کرد.

یک مشاور سایت انگلیسی یا فارسی برای تولید محتوا استراتژی درستی در پیش می‌گیرد و بودجه سایت شما را برای تولید حجم زیادی از محتوای غیر کاربردی هدر نخواهد داد.

انواع استراتژی سئو چه ارتباطی با اهداف بازاریابی یک کسب و کار دارند؟

  • بطور کلی سئو خود یکی از راه‌های بازاریابی است. پس پیش از تدوین استراتژی سئو ما باید اهداف بازاریابی هر کسب و کاری را شناسایی کنیم. اولین سوالی که در جلسه مشاوره سئو می‌پرسیم این است که هدفتان از این بازاریابی دیجیتال چیست؟ آگاهی از برند، افزایش ورودی قیف فروش و ترغیب مشتری بالقوه برای خرید ۳ مورد از مهم‌ترین اهداف بازاریابی هستند. پس از آنکه مشخص شد بیزینس شما دقیقا در چه مرحله‌ای قرار داد و کدام یک از اهداف بازاریابی را باید دنبال کند، طبق آن استراتژی سئو نیز تهیه و تدوین خواهد شد.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x