سلامت

آموزش پاکسازی پوست و روشن کردن پوست صورت

پوست تیره از نظر بسیاری از افراد زیبا نیست و به همین دلیل است که سفید شدن پوست طرفداران زیادی دارد، اگرچه زیبایی یک اصطلاح نسبی است و ممکن است بسیاری از مردم دنیا تعاریف متفاوتی برای آن داشته باشند، اما همه افراد در این واقعیت مشترک هستند که می خواهند همه چیز را زیباتر ببینند. معیار زیبایی هر چه باشد، دستیابی به آن اعتماد به نفس افراد را افزایش می دهد و آنها را خوشحال می کند. دکتر فاطمه حبشی، متخصص پاکسازی پوست و مو آکادمی فلدورا توضیحات جالبی را در این باره ارائه کرده است که در ادامه با هم مرور می کنیم.

آیا روشن کردن پوست سخت است؟

برخی افراد فکر می کنند که پوست تیره برای اینکه بخواهد روشن شود، اگر غیرممکن نباشد دشوار و گران است، اما حقیقت این است که شما می توانید پوستی روشن و شفاف نیز داشته باشید، البته به شرطی که ترفندها را بدانید. برخلاف تصور بسیاری از مردم، نیازی به صرف هزینه زیادی برای این کار ندارید، برخی راه حل های ساده و مراقبت های بهداشتی می توانند به درخشش پوست شما کمک کنند. ابتدا باید از پوست خود در نور مناسب عکس های با کیفیت بگیرید تا بتوانید تغییرات رنگ پوست را برای مقایسه بعدی پیگیری کنید.

برای روشن شدن پوست چه کنیم؟

اولین قدم برای پاکسازی پوست این است که نوع پوست خود را بشناسید. پوست ها به سه دسته چرب، خشک و معمولی تقسیم می شوند. پوست‌های چرب در طول روز به شستشوی بیشتری نیاز دارند و با دست زدن به آن دست شما چرب می‌شود.

پوست خشک دارای لکه های طبیعی است و در هنگام لمس در زیر دست شما مقاوم خواهد بود. پوست معمولی مخملی، بدون آکنه و حتی رنگ است. پس از شناسایی نوع پوست خود می توانید با توجه به نیاز خود از انواع ماسک های روشن کننده پوست خانگی استفاده کنید. نوشیدن آب کافی تاثیر زیادی بر درخشش پوست دارد. همچنین ماسک صورت با روغن زیتون گرم و نمک به روشن شدن پوست کمک می کند، ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت ماساژ دهید، سپس صورت را به مدت ۱۰ دقیقه شل کنید و در نهایت پوست را با آب گرم و شامپو بچه یا گلیسیرین بشویید.

همچنین خوردن ماهی کافی به شما کمک می کند پوستی شفاف داشته باشید و مصرف روزانه کاهو و کلم بروکلی به روشن شدن پوست شما کمک می کند. از خوردن غذاهای تند و زیاد فلفلی پرهیز کنید، زیرا می توانند پوست شما را ملتهب و تیره کنند. خوردن شیر و عسل یکی دیگر از مواردی است که اگر صبح انجام شود به روشن شدن پوست کمک می کند.

چگونه پوست سبزه را سفید کنیم؟

تیره شدن پوست می تواند در اثر عوامل متعددی مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب، هوا و کثیفی که محیط را آلوده می کند و بی توجهی به پوست ایجاد شود. از سوی دیگر، برخی از افراد هستند که به طور طبیعی پوست سبز یا تیره دارند. اگرچه این رنگ پوست زیبایی خاص خود را دارد. اما برخی از افراد ترجیح می دهند با روش های جوانسازی پوست، پوست خود را به میزان کمی روشن کنند. اما باید بدانید که باید صبور باشید و به خوبی از پوست خود مراقبت کنید.

کرم ها و لوسیون های شفاف کننده پوست مختلفی در بازار وجود دارد که استفاده از آنها می تواند سرعت درخشندگی پوست شما را افزایش دهد. نکته مهمی که باید به آن گوش دهید این است که نباید در معرض تبلیغات قرار بگیرید و حتما باید از لوازم آرایشی و بهداشتی با مجوزهای مناسب از مراکز قانونی و بهداشتی استفاده کنید.

تفاوت بین روشن شدن پوست دست و صورت چیست؟

پوست دست نسبت به صورت حساسیت کمتری دارد و بنابراین می توان پوست دست را با مواد قوی تری پاکسازی کرد تا روشن شود. گلیسیرین یکی از موادی است که سال هاست برای نرم و روشن کردن پوست دست استفاده می شود، مخلوط آبلیمو و گلیسیرین یکی از مواردی است که می تواند به تغییر رنگ پوست دست کمک کند. خوردن غذاهای حاوی ویتامین C می تواند پوست دستان شما را روشن کند و ماسکی که از ماست یا آرد و ماست درست می شود می تواند پوست شما را سفید کند. از تکنیک های روشن کردن پوست صورت می توان روی دست ها نیز استفاده کرد، اما نیازی نیست از آنچه روی دست می گذارید روی پوست حساس صورت خود استفاده کنید.

روش های طبیعی برای روشن کردن پوست صورت ارزان هستند، اما زمان زیادی طول می کشد تا بتوانید اثرات آنها را روی پوست خود مشاهده کنید. خوشبختانه امروزه علم راه درازی را پیموده است و مراکز مراقبت از پوست و سالن های زیبایی خدمات تخصصی روشن کننده پوست را ارائه می دهند. میکرودرم، لیزر، درم ابریژن و میکرونیدلینگ تنها تعدادی از این روش ها هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

بسیاری از افراد از رنگ پوست خود ناراضی هستند و اعتماد به نفس خود را از دست می دهند. نگاه کردن به آینه برای این افراد سخت است و همیشه احساس فشار می کنند، ادامه این روند می تواند منجر به اضطراب و دوری در جامعه آنها شود. استفاده از تکنیک های سفید کردن پوست برای این افراد نه تنها برای زیبایی، بلکه به عنوان راه حلی برای بهبود کیفیت زندگی و افزایش اعتماد به نفس است. تمامی این موارد به طور تخصصی در کلاس های آموزش پاکسازی پوست دکتر فاطمه حبشی توضیح داده شده است.

منبع: https://fatemehhabashi.com/skin-lightening/

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x