سیاست داخلی

هزینه سنگین گشت ارشاد روی دست مردم و نظام!

اشتباهاتی که برخی نهادها در کشور انجام می‌دهند دودش به چشم نظام می‌رود؛ ازجمله این اشتباهات بازگرداندن دوباره گشت ارشاد به خیابان‌ها بود.

به گزارش تلنگر؛ مسئله حجاب موضوعی است که نیاز به فرهنگ‌سازی در جامعه دارد و همان‌گونه که رضاخان نتوانست به‌زور حجاب از سر کسی بردارد؛ ما هم نمی‌توانیم کسی را به‌زور به بهشت بفرستیم. درست است که قانون باید اجرا شود ولی نباید عملکرد حکومت در شرایطی که مردم به شکل‌های مختلف تحت‌فشارهای اقتصادی هستند آن‌ها را به مرز انفجار رساند.

نظام جمهوری اسلامی در طول سال‌های گذشته بارها و بارها مورد هجمه‌های مختلف جریان معاند قرارگرفته و دشمنان نظام بهروش‌های مختلف مستمراً در حال برنامه‌ریزی و اقدام علیه نظام بوده و هستند.

موضوعی که اخیراً مطرح شد چیز جدیدی در اقدامات دشمن علیه نظام اسلامی محسوب نمی‌شود اگرچه شروع اغتشاشات و ایجاد ناامنی که اخیراً در کشور شکل گرفت مربوط به فوت خانم «مهسا امینی» و مواضع مسئولان نظام در این راستا نیز کاملاً مشخص بود و در مجلس هم در روزهای اخیر و هفته‌های قبل اعلام شد در کشور ما هر فردی که زیر لوای ایران اسلامی ایران زندگی می‌کند، از حقوق قانونی خود برخوردار است و هر اتفاقی برای هر شهروند ایرانی اعم از شیعه، سنی، بلوچ، فارس، کرد، لر، ترک در شمال، جنوب و یا هر نقطه‌ای و حتی اقلیت‌های مذهبی رخ دهد، همه از حقوق قانونی برخوردار خواهند بود.

اگر هرکسی بخواهد قانون را دور بزند نمی‌شود کشور را اداره کرد

فوت خانم امینی ناراحت‌کننده بود و وظیفه دولت و مجلس و نهادهای امنیتی است که پیگیر تمامی مسائل برای دسترسی به همه اسناد و مدارک تا روشن شدن همه جزئیات باشند و اگر خطایی رخ‌داده باید برخورد بشود، این موضوع ابزاری به دست آشوبگران علیه نظام اسلامی شد که برای کشور قابل‌قبول نیست؛ مسلماً هر جای دنیا علیه قواعد، اصول و مقررات یک کشور اقدام شود، نمی‌تواند توسط حاکمیت آن کشور تحمل شود و در جمهوری اسلامی شاهد این رفتار بودیم.

موضوعی که می‌توانست با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و حضور مسئولان و خانواده فوت‌شده بررسی و اگر خطایی شده برخورد صورت بگیرد و در غیر این صورت اطلاعات شفاف بیان شود اما دیدیم در عرصه میدانی مجموعه‌ای از افراد تجزیه‌طلب، سلطنت‌طلب و گروه‌های وابسته به سرویس‌های جاسوسی امریکا، اسرائیل و انگلیس با هماهنگی منافقین و با هماهنگی برخی جریان‌های داخلی کشور که متأسفانه خودی محسوب می‌شوند و به دلیل عدم فهم و درک صحیح و دقیق از موضوعات کشور، نظام و انقلاب اقداماتی انجام دادند که آب به آسیاب دشمن ریختند و در عرصه میدانی اهانت به قرآن، شهدا، مقدسات، تخریب بیت‌المال و … صورت گرفت و تعدادی از نیروهای نظامی و انتظامی شهید شده و تعدادی از مردم بی‌گناه جان خود را از دست دادند.

به نظر حقیر؛ باید وزیر دستوراتی اتخاذ می‌شد که تاکنون نشده است؛ ازجمله این دستورات که ازنظر من لازم بوده برکناری رئیس پلیس امنیت استان تهران و قرارگاه مربوطه و عذرخواهی رسمی فرمانده نیروی انتظامی کشور بود. هر چه نباشد یک هم‌وطن در شرایطی فوت کرده است که در اختیار پلیس بوده و حتی اگر بیماری زمینه‌ای داشته است که علت اصلی فوت او بوده باشد؛ پلیس باید کسانی را داشته باشد که این‌گونه افراد را شناسانی و آن‌ها را آرام کنند تا این‌گونه حوادث رخ ندهد.

دود گشت ارشاد به چشم نظام رفت

مقام معظم رهبری در دیدار خردادماه با نمایندگان مجلس اعلام کردند ” دشمن بیش ازآنچه روی توانمندی خود در مقابله با ایران حساب کند، روی اشتباهات ما در عملکرد حساب بازکرده است ” و به نظر می‌رسد در داخل کشور هم باید اصلاحاتی انجام شود و نظام و ساختاری تعریف شود تا اشتباهات را به حداقل برساند و در تصمیمات به‌گونه‌ای عمل کرد که موجب نشود نظام هزینه سنگینی بدهد.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x