حوادث

سقوط سنگ از روی نما و جان باختن یک خانم مسن

در روز گذشته، طی حادثه ای در اثر سقوط سنگ از روی نمای ساختمانی با اصابت بر سر خانم مسنی، جان او را گرفت. طبق این گزارش، بلافاصله ماموران و اورژانس در محل حاضر شدند. اورژانس با زنی بیهوش در محل برخورد کرد و بعد از چک کردن علائم حیاتی مصدوم و میزان جراحت شدید به سر، سریعا عازم بیمارستان شدند. سقوط سنگ از روی نمای این ساختمان شایعات زیادی ایجاد کرد.

ایلنا؛ در روز گذشته، طی حادثه ای در اثر سقوط سنگ از روی  نمای ساختمانی با اصابت بر سر خانم مسنی، جان او را گرفت. طبق این گزارش، بلافاصله ماموران و اورژانس در محل حاضر شدند. اورژانس با زنی بیهوش در محل برخورد کرد و بعد از چک کردن علائم حیاتی مصدوم و میزان جراحت شدید به سر، سریعا عازم بیمارستان شدند. سقوط سنگ از روی  نمای این ساختمان شایعات زیادی ایجاد کرد. متاسفانه در مسیر بیمارستان و با توجه به تلاش های بی وقفه اورژانس، مصدوم جان باخت. با توجه به بررسی های به عمل آمده متوجه شدند که این زن با ۶۰ سال سن، هر روز صبح این مسیر را تا پارک کنار منزل در رفت و آمد بوده است. اهالی محل می گویند: ما این موضوع را چندین بار به مدیریت ساختمان عنوان کرده بودیم که سقوط سنگ از روی نما، برای رهگذران خطرآفرین است و نسبت به مرمت و بازسازی ساختمان پیگیری کنند اما مدیریت هربار با رفتاری ناشایست با ما برخورد کرده و می گفت در پی تخریب و ساخت ساختمان هستند و اکنون مرمت بی فایده است. پسران مقتول از ساکنین ساختمان شکایت کرده و شدیدا پیگیر هستند. ماموران پلیس، جسد را برای بررسی های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل کردند. نمونه های دیگری از این حوادث در قالب سقوط  سنگ از روی نمای ساختمان های قدیمی و یا حتی ساختمان های غیر استاندارد جدید بیشمار است.

شاید بسیار ناراحت کننده خواهد بود که انسانی بی دلیل جان خود را از دست بدهد. وظیفه ی ما علاوه بر مراقبت از خود، مراقبت از جان و مال انسان ها است. شاید اگر مدیر این  ساختمان به موقع به هشدارهای ساکنین محل گوش می داد و سهل انگار نمی کرد، هیچوقت همچنین حادثه ای برای خانم مسنی که فرزندانش چشم به انتظارش بودند، اتفاق نمی افتاد. در ادامه ی این مقاله به علت های و روش های جلوگیری از سقوط سنگ از روی نماهای ساختمانی اشاره می کنیم. امیدواریم این حادثه ی تلخ برای شخص دیگری اتفاق نیفتد.

علل سقوط سنگ از روی نما چیست؟

  1. شرایط جوی و آب و هوایی
  2. مصالح استفاده شده با کیفیت
  3. نصب غیر استاندارد مصالح
  4. نشست ساختمان بعد از چند سال
  5. حوادث جوی و طبیعی مانند زلزله، باد شدید، طوفان، باران و برف

چگونه از سقوط سنگ از روی نمای ساختمان جلوگیری کنیم؟

  • از مهم ترین راههای جلوگیری از سقوط سنگ از روی نمای ساختمان، پیچ رولپلاک ساختمان با طناب سنگ های ساختمانی است که روشی کم هزینه محسوب می شود.
  • استفاده از داربست و حفاظ های ساختمانی، ضربه گیر مناسبی برای جلوگیری از ریزش سنگ بر روی سر رهگذران است.
  • بازسازی نمای بیرونی ساختمان ، که با چسب آن را سفت کرده و سپس آن را رولپلاک می کنند.

علاوه بر میزان قدمت ساختمان، نوع کیفیت کار در سقوط سنگ از روی نمای ساختمان، تاثیر گذار است. این چنین نیست .

قیمت پیچ ورولپلاک نمای ساختمان خیلی بالا نمی باشد و می تواند از اتفاقات غیرمنتظره جلوگیری کند .

که ساختمانی با قدمت ۱۰ سال، با مرمت و بازسازی نما مواجه خواهد شد یا ساختمانی با قدمت یکسال احتیاجی به مرمت و بازسازی نما نخواهد داشت.

گاهی به علت بالا رفتن سرعت و حجم کار، پیمانکار با سهل انگاری در نوع نصب سنگها و استفاده از مواد بی کیفیت و نامرغوبی مانند زیاده روی در استفاده از سیمان خشک، بر ریزش سنگ تاثیرگذار است.

https://www.ilna.ir

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x