خانواده

۱۱ تفاوت قهوه عربیکا و ربوستا چیست؟

تفاوت‌های زیادی بین قهوه عربیکا و ربوستا وجود دارد؛ تفاوت‌هایی که اگر یک قهوه نوش حرفه‌ای نباشید شاید به آن اهمیت ندهید. اما اگر می‌خواهید مثل حرفه‌ای‌ها رفتار کنید این مقاله را بخوانید.

چند وقتی هست که در حال مطالعه در خصوص انواع مدل‌های قهوه هستم؛ فکر می‌کنم شما هم مثل من در مورد تفاوت‌ قهوه عربیکا و ربوستا با انواع دیگر قهوه کنجکاو باشید.

جالب است که بدانید قهوه عربیکا محبوب‌ترین نوع قهوه در دنیا است. در این مقاله قست داریم همه چیز در خصوص قهوه عربیکا را برای شما خوانندگان گرامی بازگو کنیم.

قهوه عربیکا چیست؟

قهوه عربیکا نوعی قهوه است که از دانه‌های گیاه قهوه عربی یا Coffea arabica تهیه می‌شود.خاستگاه این گیاه ارتفاعات جنوب غربی اتیوپی است و محبوب‌ترین نوع قهوه در سراسر جهان است که بیش از ۶۰ درصد تولید قهوه در جهان را از آن خود کرده است.

چرا به آن قهوه عربیکا می‌گویند؟ این قهوه به دلیل آنکه در قرن هفتم دانه‌های آن از اتیوپی به عربستان رفت قهوه عربی یا عربیکا نام گرفته است. در اتیوپی، لوبیا‌ها را خرد می‌کردند و با چربی مخلوط می‌کردند تا به عنوان محرک توسط قبیله اورومو بخورند.

اما به محض ورود آن‌ها به عربستان “قهوه” متولد شد. این نوشیدنی برای اولین بار توسط دانشمندان عرب نوشته شد و گفتند که این نوشیدنی به آن‌ها کمک می‌کند ساعات کاری خود را طولانی کنند. از آنجا قهوه در سراسر جهان پخش شد.

اگر دانه‌های قهوه برای اولین بار در عربستان به یک نوشیدنی خوشمزه تبدیل می‌شد، به راحتی می‌توان فهمید که چرا آن را قهوه عربیکا می‌نامند و چرا به آن قهوه عربی نیز می‌گویند.

قهوه عربیکا چه طعمی دارد؟

قهوه عربیکا با کیفیت بالا باید طعم کمی شیرین داشته باشد، همراه با رایحه‌هایی از شکلات، آجیل و کارامل. همچنین ممکن است نکاتی را در مورد میوه‌ها و انواع توت‌ها مشاهده کنید. اسیدیته خفیف، خوشایند و کمی تلخی وجود خواهد داشت. قهوه دم کردن سرد می‌تواند طعم شیرین عربیکا را بیشتر نشان دهد.

قهوه عربیکا چه طعمی دارد

برشته‌ای که انتخاب می‌کنید بر میزان توجه شما به طعم‌ها تأثیر می‌گذارد. منطقه و ترکیب خاکی که لوبیا رشد می‌کند نیز می‌تواند بر تعادل طعم‌ها تأثیر بگذارد. نگه‌داری دانه‌های قهوه به‌گونه‌ای که خوب و تازه بمانند، راهی عالی برای کمک به حفظ آن طعم‌های خوش طعم است.

بیشتر دانه‌های قهوه‌ای که در خواربارفروشی، بازار، کافی شاپ و کافه می‌بینید، قهوه عربیکا هستند. برخی از مارک‌ها دانه‌های قهوه عربیکا و روبوستا، به ویژه مخلوط اسپرسو را مخلوط می‌کنند. اما اکثریت قهوه عربیکا است.

احتمالا بیشتر قهوه‌های خوشمزه‌ای که در سطح شهرتان پیدا می‌کنید قهوه عربیکا هستند؛ همان قهوه‌ای که در جاهای مختلفی که ترکیب قهوه‌شان را دوست دارید سفارش می‌دهید یا در خانه مصرف می‌کنید.

نحوه کشت قهوه عربیکا

گیاه قهوه عربیکا آب و هوای سخت را دوست ندارد. رطوبت را دوست دارد و نمی‌تواند سرما را تحمل کند. دما‌های بین ۱۵ تا ۲۴ درجه سانتی گراد را ترجیح می‌دهد و دوست دارد در سایه رشد کند.

معمولاً در ارتفاعات ۱۹۰۰+ فوت (۶۰۰+ متر) بالاتر از سطح دریا رشد می‌کند. دوست دارد در دامنه تپه‌ها رشد کند و در حدود ۷ سالگی بالغ می‌شود.

قهوه عربیکا در کجا کشت می‌شود

قهوه عربیکا در کجا کشت می_شود

این گیاه در طبیعت تا حدود ۹-۱۲ متر رشد می‌کند. هنگامی که برای استفاده تجاری رشد می‌کند، می‌تواند به حدود ۵ متر برسد، اما معمولاً در حدود ۲ متر نگه داشته می‌شود تا به برداشت کمک کند. گل‌هایش کوچک و سفید هستند، بویی شبیه گل یاس، شیرین و زیبا دارند.

لوبیا‌ها (که در واقع دانه هستند) در داخل توت‌هایی که روی این گیاه بوته مانند رشد می‌کنند یافت می‌شوند. توت‌ها زمانی برداشت می‌شوند که “گیلاسی” یا قرمز تیره/بنفش تیره باشند، معمولا در هر توت ۲ لوبیا وجود دارد.

میوه‌های گیاه قهوه آرابیکا نیز مانند زغال اخته به طور همزمان می‌رسند، بنابراین توت‌ها زمانی که با دست چیده شوند بهترین گزینه هستند. اگر آن‌ها قبل از رسیدن کامل برداشت شوند، نتیجه یک قهوه ضعیف است.

وقتی دانه‌های قهوه آرابیکا از توت‌ها جدا می‌شوند، یک “روکش پوستی” و یک “پوست نقره‌ای” نیز وجود دارد که باید جدا شوند.

قهوه عربیکا در آب و هوای گرمسیری اطراف خط استوا بهتر رشد می‌کند. برخی از بهترین قهوه‌ها از آمریکای جنوبی و آفریقا تهیه می‌شود.

معرفترین کشورهای تولیدکننده عربیکا را بشناسید

کاستاریکا

مکزیک

گواتمالا

اکوادور: این قهوه مورد علاقه من در زمان زندگی در اکوادور بود. متأسفانه، ما نمی‌توانیم این را در اینجا در کانادا دریافت کنیم.

کلمبیا

اتیوپی

بوروندی

برزیل

رواندا

هند

لیست بالا فقط لیست کوتاهی از برخی از کشور‌هایی است که دانه قهوه عربیکا را پرورش می‌دهند. برازیل بزرگترین تولید کننده قهوه عربیکا در جهان است.

آیا دانه‌های قهوه عربیکا انواع مختلفی دارد؟

دانه قهوه عربیکا خانواده بزرگی دارد که ده‌ها گونه از آن کشت می‌شود. برخی از این گونه‌ها متمایز از مناطق خاص کشت قهوه هستند در حالی که گونه‌های دیگر در بسیاری از مناطق در سراسر جهان رشد می‌کنند.

در اینجا برخی از رایج‌ترین انواع عربیکا آورده شده است.

تایپیکا: تایپیکا یکی از اولین گونه‌های قهوه به حساب می‌آید که امروزه انواع دیگری از آن رشد می‌کنند. به خاطر فنجان تمیز و شیرینش معروف است. برای تولید یک گیاه طعم خاص یا دلچسب، تایپیکا اغلب با گونه‌های دیگری که در زیر مشاهده خواهید کرد، تلاقی می‌کنند.

بوربون: بوربن نیز یکی از اولین گونه‌های قهوه در نظر گرفته می‌شود. نام Bourbon شبیه یک نوشیدنی الکلی شناخته شده به نظر می‌رسد، اما در این مورد، این یک دانه قهوه است که Bor-BONN تلفظ می‌شود. نت‌های طعمی شامل شکلات و رنگ میوه است. بسیاری از انواع دیگر عربیکا از تلاقی گیاه بوربون تولید می‌شود.
واریته‌های عربیکا زیر همگی از تایپیکا یا بوربن دو نژاد شده‌اند.

Caturra : Caturra ترکیبی طبیعی از سویه Bourbon است که در اوایل دهه ۱۹۰۰ در برزیل رشد می‌کرد، اما امروزه در ارتفاعات بالاتر آمریکای مرکزی رشد بهتری دارد. این رقم قهوه‌ای با بدنه سبک و طعم سیتریک تولید می‌کند.

کاتیمور: این واریته در واقع آمیخته‌ای بین کاتورا و تیمور است که دومی یک بچه دورگه لوبیای عربیکا و روبوستا است. کاتیمور طعم تند لوبیا روبوستا را به ارث برده است، اما برخی از گونه‌هایی که در نیکاراگوئه، السالوادور و هند رشد می‌کنند طعم ملایم تری تولید می‌کنند.

Catuai: ترکیبی از Caturra و Mundo Novo (یک هیبرید Bourbon/Typica)، گونه Catuai به طور گسترده در برزیل رشد می‌کند و قهوه‌ای خوشمزه با اسیدی تند و شیرینی لطیف تولید می‌کند.

Gesha: منشاء آن در نزدیکی شهر Gesha، اتیوپی، اما وارد شده به پاناما، بچه جدید در بلوک است که به سرعت در رتبه‌های محبوبیت از زمان کسب افتخارات برتر در مسابقات جام برتر پاناما در سال ۲۰۰۴ است. رشد در ارتفاعات بالا در مناطق استوایی آمریکای مرکزی طعمی منحصر به فرد و لطیف به آن می‌بخشد که میوه‌های استوایی، یاس و پیچ امین الدوله را به یاد می‌آورد. قهوه گشا (گاهی اوقات گیشا نامیده می‌شود) یکی از گران‌ترین انواع قهوه در جهان است.

جکسون: گونه جکسون که در کشور‌های آفریقایی بوروندی و رواندا توسعه یافته است، به دلیل لبه ظریف و اسیدی خود به سرعت نام خود را برای خود دست و پا می‌کند.

کوه آبی جامائیکا: نه تنها کوه آبی جامائیکا یک نوع لوبیا عربیکا است، بلکه نام منطقه کوهستانی جامائیکا است که در آن رشد می‌کند. (اگرچه در هاوایی نیز رشد می‌کند). این ماده به دلیل بدن سبک، احساس دهانی نرم و کرمی و طعم ملایمش که به اندازه کافی شیرینی ارائه می‌دهد که نیازی به افزودن شکر یا خامه نداشته باشید، بسیار مورد علاقه است.

Jember: این سویه تیپیکا از عربیکا به طور گسترده در سرتاسر اندونزی کشت می‌شود و قهوه‌ای تولید می‌کند که به خاطر بدنی سنگین و حسی غنی و کره‌ای و شیرینی شبیه شکر قهوه‌ای و کارامل شناخته می‌شود.

کنت: پیشرو جمبر، کنت یکی دیگر از گونه‌های اندونزیایی است. اما، این تنوع بدنی سبک‌تر و طعمی تند/گلی ایجاد می‌کند.

کونا: یکی دیگر از قهوه‌های گران قیمت دنیا کونا است. این قهوه منحصر به فرد به طور انحصاری در دامنه‌های دو آتشفشان (Mauna Loa و Hualalai) در مناطق شمالی و جنوبی کونا جزیره بزرگ رشد می‌کند. آب و هوا، ارتفاع و خاک غنی از گدازه همه با هم ویژگی‌هایی را ایجاد می‌کنند که قهوه کونا به خاطر بدن سبک و طعم طبیعی شیرین و میوه‌ای که به ادویه‌ها و آجیل‌ها اشاره می‌کند بسیار معروف است.

Maragogype: ماراگوگیپ که به دلیل اندازه دانه بزرگش قهوه دانه فیل نامیده می‌شود، در برزیل رشد می‌کند و بدنی سنگین و کره‌ای با طعم مرکبات/گل ارائه می‌دهد.

Maracatu/Maracaturra: نژادی بین Maragogype و Caturra، این واریته در ارتفاعات آمریکای مرکزی رشد می‌کند و دارای طعم میوه‌های رسیده زنده است.

موکا/موخا: این لوبیای کوچک در هاوایی و یمن رشد می‌کند و طعم شکلاتی قوی دارد.

موندو نوو: ترکیبی طبیعی بین بوربون و تایپیکا از برزیل، این لوبیا اغلب به عنوان پایه‌ای برای انواع محبوب دیگر استفاده می‌شود. به خودی خود کمی تلخ با کمی شیرینی کاراملی است.
Pacamara: Pacamara که از دانه‌های Pacas و Maragogype است، در آمریکای مرکزی (به ویژه السالوادور) رشد می‌کند و قهوه‌ای تولید می‌کند که با اسیدیته شیرین و طعم‌های گلی متعادل است.

Pacas: این جهش طبیعی بوربون در السالوادور به خوبی تولید می‌کند و فنجانی به دست می‌دهد که هم شیرین و هم تند با آثار گل است.

Pache: این واریته در گواتمالا رشد می‌کند و به دلیل طعم صاف و صاف خود که باعث محبوبیت آن در مخلوط قهوه می‌شود، شناخته شده است.

SL-۳۴ و SL-۲۸: این نام‌ها بیشتر شبیه یک فرمول علمی هستند، اما دانه‌های قهوه هستند که اکثر صادرات قهوه کنیا را تشکیل می‌دهند. آن‌ها که معمولا “بمب‌های بلوبری” نامیده می‌شوند، به خاطر میوه‌های خوب خود شناخته می‌شوند

ویلا سارچی: این هیبرید طبیعی بوربن که در نزدیکی شهر سارچی کاستاریکا ساخته شده است، بدنی متوسط با اسیدیته تصفیه شده و طعم میوه‌ای برجسته ارائه می‌دهد.

Villalobos: همچنین در کاستاریکا رشد می‌کند، Villalobos در خاک فقیر رشد می‌کند و تعادل دلپذیری از اسیدیته و شیرینی زنده را به ارمغان می‌آورد که به اندازه‌ای است که شما نیازی به افزودن شکر یا خامه ندارید.

اکنون که کمی بیشتر در مورد عربیکا می‌دانیم، بیایید آن را با حریفش – روبوستا – مقایسه کنیم.

عربیکا در مقابل روبوستا: ۱۱ تفاوت

عربیکا در مقابل روبوستا

عربیکا کافئین کمتری نسبت به روبوستا دارد. عربیکا حاوی ۱.۵ درصد کافئین است در حالی که روبوستا حاوی ۲.۷ درصد است. این ممکن است برای افرادی که نگران اثرات منفی کافئین بیش از حد هستند، مورد توجه قرار گیرد. عربیکا در مورد آن‌ها انتخاب بهتری خواهد بود. کافئین همچنین طعم تلخی دارد – که باعث می‌شود عربیکا کمتر از روبوستا تلخ باشد.

عربیکا حاوی قند بیشتری نسبت به روبوستا است. میزان قند عربیکا تقریبا دو برابر بیشتر از روبوستا است. اکثر مردم طعم شیرین را به طعم تلخ ترجیح می‌دهند، این احتمالاً دلیل تفاوت در محبوبیت است.

عربیکا حاوی چربی بیشتری نسبت به روبوستا است. حدود ۶۰ درصد چربی بیشتری (چربی ها، روغن ها، موم ها، ویتامین‌های خاص، هورمون ها…) در قهوه آرابیکا وجود دارد.

طعم عربیکا اسیدیته بالاتری نسبت به روبوستا دارد. این بسیار شبیه اسیدیته است که طعم شراب را خوب می‌کند. به طعم میوه، شکلات، و طعم آجیلی قهوه عربیکا می‌افزاید. روبوستا در این کیفیت پایین‌تر است که به طعم چوبی یا سوخته لاستیک می‌دهد.

محبوبیت عربیکا از روبوستا بیشتر است. عربیکا ۶۰ تا ۷۵ درصد یا بیشتر از تولید قهوه در سراسر جهان را تشکیل می‌دهد. روبوستا ۴۰ درصد دیگر یا کمتر را تشکیل می‌دهد.

عربیکا طعم دلپذیرتری نسبت به روبوستا دارد. طعم عربیکا غنی از شکلات، آجیل، میوه و انواع توت‌ها است. از طرف دیگر، روبوستا طعمی تلخ، خاکی و لاستیکی دارد.

عربیکا گرانتر از روبوستا است. کشت عربیکا به دلیل حساسیت به محیط زیست و اینکه در هکتار کمتر از روبوستا تولید می‌کند، دشوارتر است. همچنین طعم بهتری دارد که باعث افزایش تقاضا می‌شود؛ بنابراین گران‌تر از روبوستا است.

عربیکا شکننده‌تر از روبوستا است. عربیکا آب و هوای ثابت (بدون تغییرات خشن) و دمای بین ۱۵ تا ۲۴ درجه سانتیگراد (۵۹ و ۷۵ درجه فارنهایت) را ترجیح می‌دهد در حالی که روبوستا می‌تواند دما‌های بالاتر ۱۸-۳۶ درجه سانتیگراد (۶۴-۹۷ درجه فارنهایت) و تغییرات شدیدتر آب و هوا را تحمل کند. عربیکا همچنین آب و هوای مرطوب را در مقایسه با روبوستا ترجیح می‌دهد که می‌تواند نور مستقیم خورشید و تغییرات شدید بارندگی را تحمل کند. عربیکا معمولاً در ارتفاعات بالاتر رشد می‌کند و زمان بیشتری برای بلوغ طول می‌کشد که به طعم کامل آن می‌افزاید. همچنین نسبت به روبوستا در معرض آسیب آفات است.

شکل و رنگ دانه‌های عربیکا با روبوستا متفاوت است. لوبیای عربیکا کمی بزرگتر با شکل بیضی شکل است و روبوستا گردتر است. لوبیای عربیکا خام نیز رنگ روشن‌تری نسبت به دانه روبوستا دارد.

عربیکا کمتر از روبوستا در سال تولید می‌کند. در هر هکتار، گیاه قهوه آرابیکا در سال کمتر از گیاه قهوه روبوستا تولید می‌کند. این امر باعث می‌شود که رشد عربیکا نسبت به حریف خود گرانتر باشد.

بوی دانه‌های عربیکا با روبوستا متفاوت است. دانه قهوه عربیکا قبل از برشته شدن کمی شبیه زغال اخته است، بوی روبوستا شبیه بادام زمینی است.
گیلاس قهوه عربیکا قرمز تیره است

کدام بهتر است: عربیکا یا روبوستا؟

این موضوع کاملا به سلیقه فرد ارتباط دارد اما عموم مردم عربیکا را بیشتر از ربوستا دوست دارند. اما یک قهوه روبوستا با کیفیت بسیار بالا، می‌تواند بسیار خوب باشد.

در گذشته، بسیاری از قهوه‌های فوری از دانه‌های روبوستا تهیه می‌شد، که شاید توضیح دهد که چرا آن شهرت بدی داشته است (حداقل در آمریکای شمالی). اما پیشرفت‌هایی در دنیای قهوه فوری وجود دارد و استفاده از ۱۰۰% عربیکا طعم آن را بهبود بخشیده است.

اما دوباره مردم چیز‌های مختلفی را دوست دارند، شاید قهوه فوری تهیه شده از روبوستا را دوست دارید، شاید طعم‌های تلخ و لاستیکی را دوست دارید. اگر اینطور باشد، احتمالاً می‌گویید که روبوستا طعم بهتری دارد.

اگر بر اساس مصرف کافئین تصمیم می‌گیرید، روبوستا برنده آشکار است؛ بنابراین حدس می‌زنم پاسخ واقعی به این سوال بستگی به این دارد که چقدر تکان می‌خواهید، یا اینکه جوانه‌های چشایی به شما می‌گویند خوشمزه است. برای من، و اکثر دانه‌های انسانی (این جوک لوبیا را در آنجا ببینید؟ غمگین – می‌دانم، اما یک دختر می‌تواند امتحان کند) قهوه عربیکا است.

قهوه عربیکا چه فوایدی دارد؟

بیش از صد نوع قهوه وجود دارد که هر کدام فواید خاص خود را دارند. اما بیایید روی فواید قهوه عربیکا تمرکز کنیم، که ممکن است در واقع برای انواع دیگر قهوه یکسان باشد.

دانه‌های قهوه عربیکا

دانه‌های عربیکا به دلیل طعم لطیفشان برای تهیه قهوه سرد محبوب هستند.

۷ فایده قهوه عربیکا

سرشار از آنتی اکسیدان است.

حاوی کافئین است که می‌تواند به شما کمک کند هوشیار و متمرکز بمانید.

کالری کمی دارد (بدون شیر یا شکر اضافه شده).

حاوی مقادیر کمی ویتامین و مواد معدنی مانند نیاسین، منیزیم، ریبوفلاوین، منگنز و پتاسیم‌.

می‌تواند به شما کمک کند هیدراته بمانید (طبق این مطالعه)، زیرا ۹۵ ٪ آن آب است.

گفته می‌شود زمانی که در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود نتایج مفیدی دارد. (مرطوب کننده، صاف کننده، تغذیه کننده و رنگ کننده)

آرامش بخش و خوشمزه است! به علاوه می‌توانید از احساس گرما در دستان خود لذت ببرید، زیرا آن را از لیوان‌های خنکی که در سفر جمع آوری کرده اید می‌نوشید. (یا شاید فقط من هستم)

بنابراین اکنون که در مورد مزایای آن صحبت کردیم، اجازه دهید نگاهی به برخی از مارک‌های محبوب قهوه عربیکا بیندازیم.

برند‌های قهوه عربیکا

هنگامی که به دنبال مارک‌های خوب قهوه عربیکا هستید، باید تحقیق کنید (یا در این مورد، اجازه دهید ما این کار را برای شما انجام دهیم)، زیرا برخی از مارک‌های قهوه دانه ها، عربیکا و روبوستا خود را مخلوط می‌کنند که می‌تواند منجر به طعم ناخوشایندی شود.

هنگامی که مارک‌های زیر به درستی دم می‌شوند، اگر هر کدام از این موارد پیش می‌رود، نباید چیز زیادی دریافت کنید. آن طعم‌هایی را که قبلاً در مورد آن‌ها صحبت کردیم، شکلات و آجیل را خواهید چشید.

طعم‌های قهوه عربیکا

۴ تا از بهترین مارک_های قهوه عربیکا که باید امتحان کنید

همانطور که گفته شد، طعم آن کمی خنده دار است، زیرا همه ما آن را کمی (یا بسیار) متفاوت درک می‌کنیم؛ بنابراین ممکن است لازم باشد چند مورد از مارک‌های زیر را امتحان کنید تا مورد علاقه خود را پیدا کنید.

وقتی این کار را انجام دادید، ما دوست داریم بدانیم چیست، لطفاً در نظرات این پست به ما بپیوندید.

۴ تا از بهترین مارک‌های قهوه عربیکا که باید امتحان کنید:

کیکینگ هورس قهوه یک انتخاب ارگانیک محبوب از برند‌های قهوه عربیکا است. این بسته متنوع به شما کمک می‌کند تا بفهمید کدام طعم را بیشتر دوست دارید. این شامل یک نوع متوسط و دو نوع برشته تیره – Three Sisters (متوسط)، Kick Ass، و ۴۵۴ Horse Power (تیره) است. یا یک بسته ۴ کیسه‌ای از قهوه عربیکا آسیاب شده را امتحان کنید که شامل انواع فوق است، به علاوه گریزلی پنجه – که یکی دیگر از برشته‌های تیره است.

Caano Island Coffee Roasters Organic Papua New Guinea یکی دیگر از برند‌های قهوه ارابیکا ارگانیک است. این قهوه با دانه کامل، بو داده متوسط با طعم شکلاتی است. این‌ها به طور منصفانه خرید و فروش می‌شوند و عاری از آفت کش‌ها هستند. برخی از داوران می‌گویند که نیازی به افزودن خامه ندارند، زیرا خیلی تلخ نیست.

WILD JO یک انتخاب عالی برای یک برند قهوه عربیکا است. این قهوه ارگانیک آسیاب شده و برشته تیره با طعم شکلات تلخ و شکر قهوه‌ای است. راه بدی برای شروع روز نیست…

خیابان Verena، Nine Mile Sunset یکی دیگر از انتخاب‌های عالی برای خرید یک برند قهوه عربیکا است. وقتی درست در همین زمین دم می‌شود – قهوه برشته تیره بدون تلخی سوخته یا دودی که برخی از قهوه‌های بو داده تیره دارند، پررنگ است.

مدل‌های مختلفی که می‌شود با عربیکا قهوه درست کرد

آمریکانو: یکی از محبوبترین قهوه‌ها آمریکانو است؛ شما می‌توانید آن را با عربیکا درست کنید و از طعم جادویی آن لذت ببرید.

حس شما وقتی قهوه عربیکا مصرف می‌کنید

نمی‌توانم بگویم که هنوز آن عربیکای عالی را برای خودم پیدا کرده‌ام. من دوست دارم انواع مختلف قهوه عربیکا را امتحان کنم اما فکر می‌کنم باید برای این کار عمر نوح داشته باشم.

در حقیقت تا زمانی که یک قهوه عربیکا با کیفیت خوب انتخاب کنید، طعم بسیار خوبی دارد. ممکن است کمی بیشتر هزینه شود، اما ارزشش را دارد. گاهی اوقات ارزان‌‌ترها هم خوب است.

از شما خواننده گرامی هم می‌خواهیم نظرات خود در مورد این نوع قوه را با ما به اشتراک بگذارید و از احساستان هنگام نوشیدن این مدل از قهوه بگویید.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x