مسکن

ساخت پله گرد

اگر می خواهید اقدام به ساخت پله گرد کنید و از قبل هیچ تجربه عملی در این زمینه ندارید بهتر است این مقاله را با دقت مطالعه کنید ما فرض را بر این می گیریم که یک نفر در صنعت آهنگری مشغول کار است و می خواهد یک پله گرد بسازد ابتدا باید با قواعد هندسه دایره آشنا باشد. چون در مرحله طراحی ما اگر بخواهیم یک نقشه کلی طراحی کنیم باید دور دایره تودر تو داشته باشیم.که دایره بزرگتر می شود شعاع بزرگتر کف پله های ما و دایره کوچکتر خواهد شد شعاع کوچکتر حال وقتی که ما ارتفاع را تقسیم بر تعداد کف پله های خود کردیم.و عدد حاصلی که به دست می آید می شود

ارتفاع هر کف پله و در مرحله بعدی ما باید مجموع متراژ شعاع بزرگتر را تقسیم بر تعداد پله ها کنیم که عرض بزرگتر را به دست بیاوریم.حال ما فرض را بر این می گیریم که بر روی کاغذ تمامی این اعداد و ارغام به صورت دقیق و صحیح به دست آمد حال باید برویم سر اصل مطلب یعنی اجرایی کردن این قواعد چون در ساخت پله گرد ما یک شاسی فلزی اصلی داریم باید بتوانیم با زاویه ای این فلز را با دستگاه نورد خم کنیم. که دقیقا مطابق با طرح اصلی ما باشد.

و بعد از مرحله نورد کاری باید به سراغ ایجاد کف پله ها بر روی شاسی و در آخر هم نصب سازه برویم.و در هنگام نصب راه پله وقتی که تمامی کف پله از دو طرف به حالت تراز قرار گرفتند آن وقت باید راه پله در جای خودش ثابت شود.که این کار توسط جوشکاری صفحاتی که از قبل در زمین و یا در دیواره سقف کار گذاشته شده است صورت می گیرد.یعنی اگر در مرحله ساخت اشتباهی حتی کوچک رخ بدهد.راه پله ما از جایی که مدنظرمان است نه شروع می شود ونه خاتمه می یابد.

سازنده پله گرد:

یک سازنده پله گرد وظایفی دارد که باید به آن ها عمل کند.ابتدا برای ساخت پله گرد نیاز است که سازنده به حمل اجرای پروژه برود و به صورت حضوری تمامی جوانب و احتمالات را در طرح خود با دقت بررسی کنید.و بعد بهترین طرح مورد نظر خود را به کارفرما ارائه دهد. حال چگونه کارفرما می تواند آن طرح مورد نظر خود را درک کند این کار تنها به واسطه ارائه عکس ها ونمونه کارهای قبلی شبیه به آن فضا توسط سازنده به کارفرما ارائه می شود.و اگر هیچ مشکلی در بحث قیمتی وجود نداشت.کار به صورت عملی پیاده سازی می شود این بود مسیری که شما باید برای ساخت پله گرد خود توسط پله گرد نوربخش طی کنید.

ساخت پله گرد

وزن پله گرد چقدر است؟

بستگی به مدل انتخاب شده دارد ولی به طور معمول بخواهیم به این موضوع بپردازیم برای ۳متر ارتفاع راه پله از ۱۰۰کیلوگرم شروع می شود تا۴۰۰کیلوگرم یعنی ۸۰درصد از مدل ها حول این وزن های ذکر شده می گردد.ولی در ساخت پله گردهای خاص و عظیم البسه ما در پله گرد نوربخش تا ۲تن هم وزن راه پله داشته ایم.

ساخت پله گرد

زمان ساخت هر راه پله چقدر می باشد؟

اگر بخواهیم تردد کاری سازنده را کنار بگذاریم برای ساخت پله گرد از صفر تا صد بین ۳الی ۷روز زمان طی می شود.که در قیمت پله پیچ در سال ۱۴۰۱ هر مدل را به صورت جداگانه زمان بندی کرده ایم.ولی بهتر است در ساخت هیچ موقع عجله نکنید.چون باعث می شود تا محصول مورد نظر هم گران تر و هم غیر استاندارد به دست تان برسد.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x