گردشگری

فاصله پاتایا تا بانکوک چقدر است؟

شهر پاتایا و شهر بانکوک از جمله مهم ترین و معروف ترین شهر های توریستی در کشور تایلند به حساب می آید که فاصله پاتایا تا بانکوک به طور تقریبی در حدود ۱۴۰ کیلومتر است. این دو شهر مناطق تفریحی، گردشگری و دیدنی بسیاری دارند که پیشنهاد می شود در صورت امکان حتما به این شهر های زیبای کشور تایلند سری بزنید. یکی از چالش هایی که اغلب مسافران و گردشگران با آن مواجه می شوند رفتن از بانکوک به پاتایا است. رفت و آمد بین این دو شهر از مسیر های مختلفی صورت می پذیرد که در ادامه به شرح توضیحات بیشتری در این خصوص می پردازیم.

رفتن از بانکوک به پاتایا

قبل از افتتاح فرودگاه بین المللی سووارنابومی در شهر بانکوک، مسافرین تور پاتایا ملزم بودند برای رفت و آمد بین این دو شهر از فرودگاه دون موآنگ استفاده کنند؛ اما مشکلی که در این خصوص وجود داشت این بود که افراد برای رسیدن به این فرودگاه لازم بود تا ساعات طولانی را در ترافیک منتظر بمانند. هم اکنون با افتتاح فرودگاه سووارنابومی دیگر نیازی به ورود مسافران به شهر بانکوک نیست و به راحتی می‌ توانند با استفاده از پرواز های این فرودگاه خود را به شهر پاتایا برسانند. البته لازم به ذکر است که علاوه بر راه های هوایی که بین این دو شهر وجود دارند، مسافران و گردشگران می توانند از راه های دیگری نیز استفاده کنند که در ادامه به شرح آن ها می‌ پردازیم.

استفاده از اتوبوس برای رفتن از بانکوک به پاتایا

جهت استفاده از اتوبوس برای رسیدن به پاتایا از بانکوک لازم است پس از پیاده شدن از هواپیما و گذشتن از قسمت چک کردن پاسپورت، چمدان های خود را دریافت کرده و به طبقه پایین فرودگاه بروید. در طبقه پایین فرودگاه می توانید بلیط اتوبوس به مقصد پاتایا را تهیه نمایید. پس از تهیه کردن بلیط لازم است چند دقیقه ای صبر کنید تا ظرفیت اتوبوسی که قرار است به سمت پاتایا حرکت کند، تکمیل شود. در خصوص مسیر اتوبوس ها لازم است ذکر کنیم که اتوبوس‌ هایی که مقصدشان پاتایا باشد از مناطق اصلی و مرکز شهر پاتایا عبور خواهند کرد و سپس به سمت جنوب شهر پاتایا و ساحل جامتین می روند.  نکته‌ ای که در خصوص سوار اتوبوس شدن باید در نظر داشته باشید این است که مراقب بار های خود باشید زیرا بار ها را در قسمت زیرین اتوبوس قرار می دهند و این امکان وجود دارد که مسافرین تور تایلند که در بین راه پیاده می‌ شوند به اشتباه و سهوا بار های شما را بردارند.

فاصله پاتایا تا بانکوک چقدر است؟

استفاده از تاکسی برای رفتن به پاتایا از شهر بانکوک

از آن جایی که فاصله پاتایا تا بانکوک کمی زیاد است گرفتن تاکسی گزینه بسیار خوبی برای مسافران خواهد بود.  شما در تاکسی احساس راحتی بیشتری نسبت به اتوبوس خواهید داشت. همچنین در صورتی‌ که تاکسی بگیرید، قادر خواهید بود تا به مقصد دلخواه خود در شهر پاتایا بروید. البته لازم است ذکر کنیم که هزینه حمل و نقل با استفاده از تاکسی نسبت به هزینه حمل و نقل با اتوبوس بسیار بیشتر بوده و لازم است مبلغ بیشتری را بپردازید. برای دریافت تاکسی لازم است به محوطه فرودگاه بروید زیرا در آنجا تاکسی های بسیاری مستقر هستند تا شما را به مقصد دلخواه تان برساند.

استفاده از ون برای رفتن به پاتایا از شهر بانکوک

به مسافرینی که تعداد آن ها بیشتر از چهار نفر بالغ است، پیشنهاد می شود از ون های موجود در فرودگاه برای رفت و آمد بین دو شهر پاتایا و بانکوک (https://lahzeakhar.com/تور-بانکوک) استفاده کنند. از جمله مزیت هایی که ون ها نسبت به تاکسی ها دارند این است که هزینه ی کمتری از مسافران دریافت خواهند کرد و به طور کلی سفر با آن‌ ها به صرفه تر خواهد بود. همچنین توجه داشته باشید که سیستم حمل و نقل در کشور تایلند بسیار پیشرفته بوده و لازم نیست نگرانی در خصوص وضعیت راه و حمل و نقل داشته باشید.

استفاده از ترن برای رفتن به پاتایا از شهر بانکوک

یکی از معروف ترین وسایل حمل و نقل در شهر بانکوک ترن بوده که مسافران می توانند برای رفتن به پاتایا از شهر بانکوک، از ترن استفاده کنند. جالب است بدانید ترن هایی که از شهر بانکوک عبور می کنند در شهر پاتایا تایلند نیز ایستگاه داشته و توقف خواهند کرد. البته از آن جایی که استفاده از ترن در شهر بانکوک دارای قواعد و شرایط خاصی است، این روش حمل و نقل به گردشگران ایرانی توصیه نمی شود.

فاصله پاتایا تا بانکوک چقدر است؟

جاذبه ‌های شهر بانکوک

بانکوک یکی از زیبا ترین شهر های کشور تایلند بوده که جالب است بدانید هزینه سفر به این شهر بسیار کم و مقرون به صرفه است. به طوری که می توانید با پرداخت تنها یک چهارم هزینه های سفر به اروپا به این شهر سفر کنید. در شهر بانکوک جاذبه های تاریخی و مدرن بسیاری وجود دارد که بسیاری از گردشگران و مسافران را مجذوب خود ساخته اند. از جمله مکان های دیدنی و زیبای این شهر می توان به قطار های هوایی، بازار چاتوچاک، عمارت ویمانمک، برج ساتورن و پارک لمپینی اشاره کرد. همچنین در این شهر غذا های خاص و ویژه نیز وجود دارد که پیشنهاد می‌ شود در صورت سفر به شهر بانکوک حتماً غذا‌ های خاص این شهر و همچنین میوه دوریان که فقط در کشور تایلند وجود دارد را امتحان کنید.

جاذبه‌ های شهر پاتایا

شهر پاتایا یکی دیگر از شهر های بسیار زیبا در کشور تایلند است که پیشنهاد می شود در صورتی که به شهر بانکوک سفر کردید، حتما به پاتایا نیز سری بزنید. این شهر نیز همانند اکثر شهر های کشور تایلند دارای جاذبه های تفریحی، طبیعی و تاریخی بسیاری است که گردشگران و مسافران می‌ توانند با بازدید از آن ها از سفر خود نهایت لذت را ببرند. از جمله مکان های دیدنی این شهر می توان به بازار شناور پاتایا، گالری هنر در بهشت هنر، موزه های متنوع و رستوران های خاص و زیبا اشاره کرد.

کلام آخر

کشور تایلند یکی از زیبا ترین کشور ها در قاره آسیا بوده که سالانه تعداد بسیاری از گردشگران و مسافران به آن سفر می کنند. از جمله مهم ترین و زیبا ترین شهر های این کشور می توان به شهر های پاتایا و بانکوک اشاره کرد. یکی از چالش هایی که اغلب مسافران در سفر خود به کشور تایلند با آن مواجه می‌ شوند رفت و آمد بین شهر های این کشور است. از آنجایی که فاصله پاتایا تا بانکوک زیاد نیست، بسیاری از مسافران ترجیح می‌ دهند در سفر خود به تایلند از این دو شهر دیدن کنند. راه های متفاوتی از جمله پرواز هوایی، استفاده از اتوبوس، استفاده از تاکسی و در نهایت استفاده از ترن برای حمل و نقل بین این دو شهر وجود داشته که مسافران بسته به بودجه و همچنین وقت خود می توانند هر کدام از این راه ها را انتخاب کرده و خود را به شهر پاتایا و یا بانکوک برسانند.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x