سینما و تئاتر

بیوگرافی سارا گرجی در سریال جیران/ عکس سارا گرجی واقعی

بازیگر نقش سارای گرجی در سریال جیران کیست بیوگرافی و عکس واقعی فاطمه مسعودی فر بازیگر نقش سارا گرجی در سریال جیران را در این صفحه از تلنگر ببینید.

به گزارش تلنگر؛ فاطمه مسعودی فر که با بازی در فیلم پوست به شهرت رسید، بتازگی در جدیدترین کار هنری در سریال جیران در نقش سارای در نمایش خانگی حضور دارد.

فاطمه مسعودی فر بازیگر نقش سارای در سریال جیران متولد ۵ اسفند ۱۳۷۴ در تبریز، بازیگر تئاتر و سینما است که با بازی در سریال پوست در نقش مارال معروف شد.

خانم مسعودی فر بازیگری را از تئاتر آغاز کرده و دوره‌های تکمیلی بایگری را نیز در آموزشگاه بازیگری شکلک گذرانده است؛ و از بازیگران معروف و پرکار تئاتر در تبریز می‌باشد.

پس از فعالیت در عرصه تئاتر، برای اولین بار با بازی در فیلم «پوست» در نقش مارال به کارگردانی بهمن و بهرام ارک وارد سینما شد که بسیار خوش درخشید و بازی خوبی را ارائه کرد.

بیوگرافی سارا گرجی در سریال جیران/ عکس سارا گرجی واقعی

وی فارغ التحصیل رشته‌ی ادبیات انگلیسی بوده و اصالتا اهل تبریز و در کارنامه هنری او دو فیلم و سریال دیده میشود. از مهمترین آثار این بازیگر جوان کشورمان می‌توان به فیلم سینمایی پوست و سریال جیران اشاره کرد.بیوگرافی سارا گرجی در سریال جیران/ عکس سارا گرجی واقعی

سریال جیران

«جیران»، روایت‌گر دوران ناصرالدین‌شاه و زمان پس از قتل امیرکبیر است. نویسندگان «جیران» که در شبکه نمایش خانگی منتشر خواهد شد، احسان جوانمرد و حسن فتحی هستند و تهیه‌کننده آن اسماعیل عفیفه است.

«جیران»، جدیدترین اثر «حسن فتحی»، کارگردان به نام کشور در ژانر عاشقانه-خانوادگیست که یکی از عظیم‌ترین آثار شبکه نمایش خانگی در سال ۱۴۰۰ خواهد بود. ستارگان بسیاری در این سریال به ایفای نقش انداخته اند که از میان آن‌ها می‌توان به «بهرام رادان»، «پریناز ایزدیار»، «مریلا زارعی»، «رعنا آزادی ور»، «بابک حمیدیان»، «امیر جعفری» و «گلاره عباسی» نام برد. داستان سریال درمورد یکی از ندیمه‌های ناصرالدین شاه به اسم «جیران» است که پادشاه عاشق او می‌شود، اما مسیر این عشق، مسیر راحت و آسانی نخواهد بود!

بیوگرافی سارا گرجی در سریال جیران/ عکس سارا گرجی واقعی

نام بازیگران سریال تاریخی جیران

بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، امیرجعفری، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی‌ور، ستاره پسیانی، غزل شاکری، کتانه افشاری نژاد، مرتضی اسماعیل کاشی، هومن برق نورد، مهدی کوشکی، سمیرا حسن‌پور، فاطمه مسعودی‌فر، بهناز نازی، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی‌پور، محمد شیری، حمیدرضا نعیمی، رضا جهانی، الهام نامی، نهال دشتی، سینا رازانی، بهنام شرفی، پاشا جمالی، حسن موذنی، نسرین نکیسا، ستایش دهقان، اشکان هورسان، نوید گودرزی، محمد مژدهی، عباس توفیقی، فرشید صمدی پور، عباس ظفری، راستین عزیزپور، علی اشمند، پرویز بزرگی، رضا داودوندی و با حضور مریلا زارعی در نقش مهدعلیا بازیگران این سریال تاریخی هستند.

بیوگرافی سارا گرجی در سریال جیران/ عکس سارا گرجی واقعی

بیوگرافی سارا گرجی در سریال جیران/ عکس سارا گرجی واقعی

سارای گرجی در حرمسرای ناصر الدین شاه چه کسی بوده است

حرمسرای ناصرالدین شاه ۱۱۲ زن عقدی و صیغه‌ای داشت و زمانی که ناصرالدین شاه درگذشت ۸۵ همسر او زنده بودند. او بجز جیران، انیس الدوله، زبیده، شکوه السلطنه را بسیار دوست داشت و با آن‌ها رابطه نزدیکی داشت.
ناصرالدین شاه البته جیران را، چون خودش انتخاب کرده بود بیشتر بقیه دوست داشت، اما در واقعیت جیران بر اثر بیماری و بعد از اینکه چهار فرزندش را از دست داد فوت کرد. مرگ جیران تاثیر بسیار عمیقی روی ناصرالدین شاه گذاشت و او با خاطرات جیران زندگی می‌کرد و حتی اقامتگاه او را هم یادگاری نگه داشت و اجازه نداد زن دیگری در آن زندگی کند.

بعد از جیران زنی اهل گرجستان که از نزدیکان و دوستان جیران و خدمتکار او بود به ناصرالدین شاه نزدیک شد. او به دلیل اینکه ناصر را یاد جیران می‌انداخت بیشتر مورد توجه شاه بود و بعد‌ها محبوبیت ویژه‌ای نزد شاه پیدا کرد. فاطمه که بعد‌ها به انیس الدوله مشهور شد به جیران سپرده شده بود که آداب و معاشرت را یاد بگیرد. فاطمه تا زمان زنده بودن جیران رابطه بسیار نزدیکی با او داشت. او را عمه اش از روستای امامه آورده و به جیران سپرده بود تا خدمتکار جیران باشد.

بیوگرافی سارا گرجی در سریال جیران/ عکس سارا گرجی واقعی

سارای گرجی مهد علیای دوم

بعد از مرگ جیران انیس الدوله که زن صیغه‌ای شاه شده بود راه مهدعلیا را رفت او وارد سیاست شد سواد آموخت و دانش روز سیاسی یاد گرفت و یکی از مشاوران شاه نیز شد. او شاه را هدایت می‌کرد و به جای مهدعلیا به او فرمان می‌داد. او زنی بود که راه جیران را رفت و سعی کرد به فقرا بسیار کمک کند. انیس الدوله بعد از مهدعلیا ریاست اندرونی را بر عهده گرفت و نخستین ملکه ایران بود که به اروپا سفر کرد. او بعد از فوت ناصرالدین شاه بخش عمده‌ای از ثروت او را به فقرا بخشید.

سارای گرجی با گردنبند مهر و ماه

در سریال جیران ننه آشوب به سیاوش می‌گوید کسی که گردنبند مهر و ماه را داشته باشد ولیعهد را به دنیا می‌آورد نیمی از گرنبند در اختیار مهد علیا و نیمی در اختیار جیران است هرچند جیران تلاش می‌کند گرنبند ماه را به دست بیاورد، اما سیاوش که متوجه جاه طلبی فریبکارانه جیران می‌شود از سپردن گردنبند به جیران که حالا نصیب سارای گرجی شده خودداری می‌کند. تقسیم گرنبند تعلیق سریال را به نمایش می‌گذارد تا نشان دهد قدرت را جیران و سارای گرجی تعیین می‌کنند و یکی از این دو مهدعلیا خواهد شد. اما حالا سیاوش که اهرم اصلی تعیین قدرت است از جیران روی برگردانده و به سمت سارای گرجی رفته است. زنی که حالا عاشق سیاوش است.

بیوگرافی سارا گرجی در سریال جیران/ عکس سارا گرجی واقعی

سارای گرجی عاشق ناصرالدین شاه

در واقعیت انیس الدوله یا همان سارای گرجی که بعد از جیران سوگلی ناصر شده است آنقدر به او علاقه‌مند شده بود که ناصر اقامتگاه اصلی اش را به خانه سارای گرجی برد و در نهایت بعد از ترور ناصرالدین شاه او دچار غم فراق شد و جانش را از دست داد. هرچند ناصرالدین شاه دوست داشت که سارای گرجی را به عنوان زن دائمی خود انتخاب کند، اما انیس الدوله حاضر نشد با هووهایش دشمنی کند و تصمیم گرفت زن صیغه‌ای باقی بماند. او هرگز از ناصرالدین شاه صاحب فرزند نشد.

بیوگرافی سارا گرجی در سریال جیران/ عکس سارا گرجی واقعی

همانطور که جیران واقعی در حرمسرای ناصرالدین شاه با جیرانی که در سریال نمایش داده شده است تفاوت بسیار زیادی دارد. سارای گرجی که این روز‌ها نقش پررنگتری در داستان داردنیز با واقعیت سارای گرجی متفاوت است.

بیوگرافی سارا گرجی در سریال جیران/ عکس سارا گرجی واقعی

عاقبت سارا گرجی چه شد؟

اما عاقبت سارای گرجی در تاریخ شاید بسیار جذاب‌تر از آن چیزی باشد که در سریال جیران می‌بینیم. داستان سارا گرجی و سیاوش در واقعیت بسیار متفاوت از روایت سریال جیران است.

اما در این میان این شاه عجیب قاجار، سوگلی‌هایی داشت که از آن جمله می‌توان به جیران، انیس‌ الدوله، زبیده خانم و شکوه السلطنه اشاره کرد. سارای گرجی که در سریال جیران می بینیم نیز یکی از این زنان بود.

با مرگ جیران، سوگلی محبوب شاه، فاطمه (یا همان سارای گرجی سریال جیران) که ابتدا به عنوان خدمتکار و برای یادگیری آداب معاشرت نزد جیران سپرده شده بود، نزد شاه محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرده و رفته رفته جای خود را در اندرونی باز کرد.

دیگر عکس های فاطمه مسعودی فر

بیوگرافی سارا گرجی در سریال جیران/ عکس سارا گرجی واقعی بیوگرافی سارا گرجی در سریال جیران/ عکس سارا گرجی واقعی بیوگرافی سارا گرجی در سریال جیران/ عکس سارا گرجی واقعی بیوگرافی سارا گرجی در سریال جیران/ عکس سارا گرجی واقعی بیوگرافی سارا گرجی در سریال جیران/ عکس سارا گرجی واقعی بیوگرافی سارا گرجی در سریال جیران/ عکس سارا گرجی واقعی بیوگرافی سارا گرجی در سریال جیران/ عکس سارا گرجی واقعی بیوگرافی سارا گرجی در سریال جیران/ عکس سارا گرجی واقعی بیوگرافی سارا گرجی در سریال جیران/ عکس سارا گرجی واقعی

 

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۲.۸ / ۵. تعداد آرا: ۴

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x