کشاورزی

با آب و هوای شهر ارومیه چه نهال‌هایی بیشترین باردهی را دارند؟

کشاورزان اهل ارومیه موفق شدن با توجه به آب و هوای شهر ارومیه نهال‌هایی را کشت کنند که بیشترین باردهی را در این شرایط داشته و باعث ایجاد سبد رنگین محصولات کشاورزی در این شهر شده است.

با محصولات سردرختی شهر ارومیه آشنا شوید

بافت خاک شهر ارومیه به گونه است که برای احداث و راه اندازی انواع باغات با تنوع بسیار همچنین گونه‌های مختلف محصولات زراعی و گیاهان دارویی بهترین گزینه در میان مهندسین گیاه شناسی شناخته شده است، علاوه بر بافت خاک مناسب به خاطر آب و هوای معتدل در هسته تابستان و ذخایر آبی مناسب در این شهر بیشتر افراد این شهر را به‌عنوان مهد ارقام نهال میوه در ارومیه که میوه‌های سردسیری بوده می‌شناسند، ما در ادامه مطلب سعی می‌کنیم از انواع نهال میوه در ارومیه و از تمامی تنوع نهال‌های کاشته شده در این شهر تنها به چند مورد اشاره کنیم که نقش بسیار موثر در اقتصاد این استان دارد.

سال «جهش تولید» برای کشاورزان شهر ارومیه یکسال پربار محسوب می‌شود که تمامی محصولات تولیدی آنها چند درصد افزایش پیدا کرده و علاوه بر آن صادرات و فروش آنها در حد چشمگیری برایشان سودآور بود، صنعت کشاورزی در شهر ارومیه رونق بخش بوده حتی کسانی که زمین‌های کمتر از یک هکتار در این شهر دارند به دنبال احداث انواع نهال گردو، بادام، سیب، آلو سانان، انگور و دیگر نهال‌ها هستند.

کاشت سیب یک محصول سردرختی معروف در باغات ارومیه

به خاطر جایگاه ویژه نهال سیب در استان آذربایجان غربی باعث شده تا این استان به قطب اصلی تولید سیب و تنوع بسیار متفاوت تبدیل شود، سیب جزو میوه‌هایی است که هم به‌صورت تازه خوری مصرف زیادی داشته و فراورده‌های آن خواهان خیلی زیادی در بازار داخلی و خارجی دارد از اینرو کشاورزان استان به دنبال راه اندازی باغات سیب هستند.

آن‌طور که آمار رسیده از میادین تره بار و سردخانه‌های این شهر نشان می‌دهد سالانه تولید میوه درخت سیب با توجه به شرایط چند سال اخیر مخصوص خشک شدن دریاچه ارومیه و تغییر آب و هوایی نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه ۳۰ الی ۴۰ درصد نیز افزایش چشمگیری داشته، در ادامه سعی می‌کنیم دلیل افزایش تولید و خرید نهال در ارومیه ( https://bartarnahal.ir/buying-and-selling-of-fruit-and-walnut-seedlings-in-urmia ) و دیگر محصولات در باغات شهر ارومیه را مورد بررسی قرار دهیم.

  • سیب گلدن ورد قرمز
  • سیب گلدن ورد زرد
  • سیب برتر قاسمی
  • سیب ترش سبز

نژادهای بالا دارای طول اقتصادی بالای ۵۰ سال هستند و فروش آن در بازار داخلی و خارجی بسیار پر رونق است، جزوه نهال‌های سیب زودبازده محسوب می‌شوند چون معمولا در دومین و سومین سال کاشت باردهی آنها آغاز شده و کشاورزان می‌توانند میوه آن را به عنوان نوبرانه مشاهده کنند.

ارومیه یکی از مراکز مهم تولید میوه بادام در شمال غربی کشور است

استان آذربایجان غربی و مرکز آن شهر ارومیه با توجه به آمار به دست آمده در کشت نهال بادام مخصوصاً نهال‌های اصلاح شده توانسته رتبه مطلوبی را به دست بیاورد، به خاطر رشد آسان و بدون دردسر نهال بادام در این شهر و باردهی بالای آن باعث شده تا سالانه تعداد کشاورزانی که نسبت به کاشت نهال بادام در شهر ارومیه از خود علاقه نشان می‌دهند افزایش پیدا کند.

شرایط خاکی از آن است است به خاطر شرایط نهال بادام و نیاز آبی کم آن همچنین حمایت مسئولین، در سال‌های آینده نیز تعداد کشاورزانی که به اصلاح زیرساخت‌های باغ برای تغییر این محصول هستند افزایش یابد، بادام یک درخت با نیاز آبی کم بوده، در این شرایط خاص دریاچه ارومیه می‌تواند جایگزین درختانی شود که برای رشد خود احتیاج به آبیاری زیادی دارند.

با آب و هوای شهر ارومیه چه نهال‌هایی بیشترین باردهی را دارند؟

  • نهال بادام مامایی
  • نهال بادام آذرخوشه‌ای
  • نهال بادام تونو
  • نهال بادام اسکندر
  • نهال بادام دیرگل فرانیس

بیشتر نهال.های بادام کاشته شده در شهر ارومیه دیرگل هستند چون ماه فروردین در این شهر نوسانات خیلی زیادی دارد از این رو کارشناسان کشاورزی توصیه می‌کنند تا کشاورزان از نژادهای دیگر گل نهال بادام برای کشت استفاده کنند، نیاز آبی این بادام بسیار پایین است و معمولاً بین ۱۵ تا ۲۰ روز نیاز به آبیاری دارد.

ارومیه مهمترین قطب تولید میوه انگور در شمال غربی کشور

از متنوع ترین نهال‌های میوه می‌توان به نهال انگور اشاره کرد، هر کدام از شهرستان استان آذربایجان غربی محل رویش چند رقم از نهال میوه محسوب می‌شود، شما می‌توانید انواع ارقام متفاوت نهال میوه انگور را در شهرستان مختلف استان آذربایجان غربی مشاهده کنید، تولیدات میوه انگور در شهر ارومیه دارای پتانسیل بسیار بالایی است که قدمت دیرینه در این شهر دارد، اگر شما به شهر ارومیه مراجعه کنید از هر ۵ خانه ویلایی حداقل سه خانه آن درخت انگور را در حیاط خانه خود کشت کرده‌اند انگور به عنوان یک محصول استراتژیک در این شهر شناخته شده است.با آب و هوای شهر ارومیه چه نهال‌هایی بیشترین باردهی را دارند؟

نهال انگور عسگری: روش تکثیر این نهال به صورت قلمه بوده در دومین سال کاشت به باردهی آن شروع می‌شود، بومی کشور ایران بوده و طول عمر آن حداقل ۷۰ سال است.

نهال انگور بیدانه سفید: از انگور بیدانه سفید برای تولید انواع فراورده‌ها استفاده می‌کنند از جمله شیره انگور، سرکه انگور و کشمش، کشور ایران بوده برای تکثیر آن از روش قلمه زنی استفاده می‌کنند اقتصادی آن ۷۰ سال است.

نهال انگور حسینی: بومی کشور ایران است همانند دیگر انگور‌ها حداقل ۷۰ سال عمر اقتصادی دارد و از دومین سال کاش باردهی آن شروع می‌شود.

نهال انگور شاهانه در تیپ‌های متفاوت: سازگاری این رقم انگور به اندازه زیاد است که تنها با فاصله دو متر می‌توان به راحتی آن را کاشت کرد باردهی بالایی دارد ۷۰ سال طول عمر داشته و بومی کشور ایران است.

شرایط خرید نهال میوه در ارومیه

یکی از مهمترین صنایع که در شهر ارومیه زبانزد بوده صنعت کشاورزی و تولید متنوع میوه تازه خوری است، البته علاوه بر آن فرآورده‌های میوه‌های تولید شده در این شهر زبانزد در کل کشور است، بیشتر مسئولین دلیل افزایش تولیدات انواع میوه‌ها در این شهر را موارد زیر دانستند:

  • خرید نهال میوه در ارومیه به صورت تضمینی از نهالستان ارومیه معتبر.
  • معتبرترین مرکز خرید نهال در ایران باید همراه با پیشتیبانی همیشگی باشد.
  • تغییر زیرساخت‌های باغ‌های کشت شده و تغییر به سمت کاشت باغ مدرن و تجاری.
  • سازگاری کشاورزان شهر ارومیه با دانش نوین کشاورزی و استفاده از این دانش برای کاشت محصولات.
  • استفاده از تجهیزات نوین باغداری.
  • عرضه نهال در ارومیه بصورت اصلاح شده و ژنوتیپ.

کشاورزان عزیز شهر ارومیه برای استعلام قیمت نهال در ارومیه می‌توانند به سایت‌های برتر نهال مراجعه کرده و درخواست کاتالوگ از کارشناسان فروش این سایت از آخرین قیمت نهال میوه در ارومیه آگاهی‌های لازم را کسب کنند.

کلام آخر

در کلام آخر می‌توان به این مورد اشاره کرد، اگر شما در هر شهر کشور ایران به کشاورزی می‌پردازید، سعی کنید نسل جدید نهال میوه را شناخته و از نسل‌های اصلاح شده و ژنوتیپ برای باردهی بالا و بازدهی سریع تر استفاده کنید اگر در این زمینه اطلاعات تان کافی نیست می‌توانید به لینک زیر مراجعه کرده و یا با شماره تماس‌های درج شده در تماس باشید.

راه های ارتباطی :

۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x