خانواده

سیگار کشیدن زن محجبه در کافه مورد واکنش قرار گرفت

سیدجواد موسوی بروجردی تصویری از یک زن محجبه در حال سیگار کشیدن منتشر کرد و بسیاری از کامنت‌گذاران زیرِ این پست، اعتقاد داشتند که نباید به زندگی خصوصی افراد وارد شد.

به گزارش تلنگر؛ سیدجواد موسوی بروجردی که در توییتر خودش را پژوهشگر شرق شناس و مدیرمسئول فطرس مدیا معرفی کرده است، تصویری از یک زن محجبه در حال سیگار کشیدن منتشر کرده است.

برخی از کاربران به اینکه سیگار کشیدن زنان خصوصا در ملاعام گا‌ها با عرف تطابق ندارد اشاره کرده‌اند. اما بسیاری از کامنت‌گذاران زیرِ این پست، اعتقاد دارند که نباید به زندگی خصوصی افراد وارد شد. با این حال شاهد هستیم که سیگار کشیدن در ایران، که عملی تابو برای زنان و نوجوانان محسوب میشد، تا حدودی شکسته شده است. در این راستا می‌توان به سیگار کشیدن زنان بازیگر در فیلم‌های مختلف ایرانی اشاره کرد، مثلا فیلم‌های: خاتون، زخم‌کاری، من مادر هستم، خشکسالی و… تاحدودی در راستای شکستن تابوی سیگار کشیدن زنان قدم برداشته است.

قابل توجه است که برای انتشار عکس از یک فرد، خصوصا در ملاعام عملی ناپسندیده است.

علیرضا وهاب‌زاده (خبرنگار) در راستای انتشار از این تصویر نوشته: اجازه برای انتشار عکس دارید؟ اگر ندارید که لازمه بدونید سیگار کشیدن خلاف شرع و قانون نیست! اما انتشار تصویر زن و بچه مردم خلاف قانون، شرع اخلاق و انسانیت است. اما سیدجواد موسوی (منتشر کننده این تصویر) در توییت دیگری توضیح داده است که ایشان یک زن تُرک است و برای انتشار تصویر خود اعلام رضایت کرده.

این توییت و تصویر در مجازی باعث واکنش کاربران شده است:

دارابی نوشت: همین نگاه‌ها باعث شد دوست چادری من چادرش رو برداره، چون هر کاری کرد نتونست سیگار رو کنار بگذاره.

شوریده هم گفت: یه بار استادم تو دانشگاه گفت یه خانم با چادر (اون زمان چادری بودم) ساندویچ بخوره تو خیابون خیلی زشته مثل اینکه روحانی ساندویچ بخوره همون موقع به اعتراض گفتم چه ربطی داره!

فاطمه تعریف کرد: والا مادربزرگ من سیگاری بود، زن سنتی بختیاری هم بوده. ربطی به پوشش نداره دیگه سیگار کشیدن.

سلطان احمدخان نظر متفاوتی داشت: سید همشهری؛ زن دایی پدرم با لباس محلی لری سیگار می‌کشید.

امیر اشاره کرد: عرف منطقه‌ای که عکس گرفته شده میپسنده، اما عرف بعضی خانواده‌های مسلمان ایرانی، نمیپسنده.

زنِ آقا هم نوشت: خیلی خوبه. چه با حجاب سیگار بکشی چه بدحجاب سیگار بکشی چه بی‌حجاب سیگار بکشی. ترجیحا مارلبرو قرمز.

صادق گفت: علیرغم اینکه اهل سیگار نیستم، ولی منافاتی نداره. جدال بین شرع و عرف! شرع حلال میدونه، ولی در عرف ناپسنده! در صورتی که عرف رو انسان‌ها میسازند و بنظر من اسلام دین آزادی هست آزادی در چارچوب شرعی.

دایی حسن اینطور نظر داد: یک سئوال، اگر همین صحنه را به غیر از مملکت خودمون برای مردم ۲۰۰ کشور دنیا تکرار کنیم در بین چند میلیارد آدم کسی پیدا میشه راجع به این عکس چیزی بگه؟.

زندگی نرمال خیلی سخت نیست، دست از سر مردم برداریم، باور کنید زندگی به قدری زیبا و آرام میشه که حد نداره!

ماه بانو ریتوییت کرده بود: نظر اینه که هرکسی هرکاری میکنه که در حیطه مسائل شخصیش هست به من و شما ربطی نداره پس بهتره دنبال این نگردیم که اینکار خوب هست یا نه. ایشون دوست داره اینکار رو انجام میده یکی دوست نداره انجام نمیده. کارش غیر شرعی نیست عرف هم متغیری وابسته به موارد متعدد هست پس تغییر پذیره.

انتهای مطلب/ی.ن

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x