آموزش و پرورش

کمترین نمره آیلتس مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا چقدر است؟

 برای اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری، حداقل مهارت زبان CLB ۷ یا حداقل ۶,۰ برای هر بخش از آزمون آیلتس مورد نیاز است. در مسیر کلاس تجربه کانادایی برای مشاغل NOC A، حداقل زبان مورد نیاز CLB ۷ است. برای مشاغل NOC B، شرط مورد نیاز CLB ۵ است. حداقل نمره آیلتس برای تحصیل نیز در مقطع کارشناسی ۶ و مقطع کارشناسی ارشد ۶.۵ و دکتری ۷ می باشد. طبق اطلاعات موسسه ملک پور که یکی از بزرگ ترین موسسات مهاجرتی در ایران است؛ حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به اغلب ایالت های کانادا ۴.۵ می باشد البته متقاضیانی که برای ویزای PR کانادا از طریق AIPP درخواست می کنند، باید حداقل سطح CLB ۴ را دریافت کنند.

همانطور که می دانید آزمون آیلتس به دو نوع آکادمیک و جنرال تقسیم می گردد که با توجه به نوع و روش مهاجرتی شخص باید یکی از آن ها را برگزیند و مدرک قبولی درآن را ارائه نماید. روش های مهاجرتی عمدتاً به ۷ روش تقسیم می گردند که شامل روش: کار، تحصیل، ازدواج، تولد، سرمایه گذاری، پناهندگی و افراد خاص می گردد. در هر یک از این روش ها سطح زبان مورد نیاز متفاوت است و بدین ترتیب نمره زبان مختلفی را در آزمون آیلتس مورد انتظار خواهد داشت. نمره آیلتس در مقیاس عددی ۱ تا ۹ در ۴ نوع مهارت مختلف اعم از شنیداری، صحبت کردن، نوشتن،خواندن مورد ارزیابی قرار می گیرد. با توجه به اینکه برخی از روش های مهاجرتی در کانادا بر پایه امتیاز بندی می شد نمره زبان تاثیر زیادی می تواند بر روند مهاجرتی متقاضی داشته باشد. با اینکه نمره کلی در این آزمون عمدتاً مدنظر می باشد اما هر بخش نیز به صورت جداگانه تاثیر مستقیمی بر روند مهاجرتی متقاضی خواهد داشت.

در لینک زیر میتوانید اطلاعات کاملی در خصوص مهاجرت به کانادا کسب کنید.

malekpourmie.net/راههای-مهاجرت-به-کانادا/

 CLB چیست؟

CLB همان معیار زبان کانادایی است. برای هر برنامه ی مهاجرتی در کانادا، شرایط مهارت زبانی متفاوتی وجود دارد. مهارت های زبانی متقاضیان از طریق ۴ زیرمجموعه شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن ارزیابی می شود. باید بدانید که کانادا سیستم خاص خود را برای استاندارد سازی نتایج آزمون زبان دارد. استانداردهای ملی مورد استفاده در کانادا برای سنجش توانایی زبان انگلیسی مهاجران احتمالی برای زندگی و کار در کانادا، معیار زبان کانادایی (CLB) است. CLB از مقیاس ۱ تا ۱۲ برای تعیین سطح زبان استفاده می کند، در حالی که آزمون آیلتس برای هر بخش مهارت از ۱ تا ۹ امتیاز دارد.امتیازاتی که کسب می شود بر اساس سطح CLB (معیار زبان کانادایی) تعلق می گیرد. از آن جایی که آزمون آیلتس برای مهاجرت به کانادا مورد تایید می باشد، در جدول زیر معادل CLB با آزمون آیلتس در هر نمره قرار داده شده است:

کمترین نمره آیلتس مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا چقدر است؟

 

سطح CLB

 

ریدینگ آیلتس

 

لیسنینگ آیلتس

 

رایتینگ آیلتس

 

اسپیکینگ آیلتس

۱ ۱,۰ ۱,۰ ۱,۰ ۱,۰
۲ ۱,۵ ۲,۰ ۲,۰ ۲,۰
۳ ۲,۵ ۳,۵ ۳,۰ ۳,۰
۴ ۳,۵ ۴,۵ ۴,۰ ۴,۰
۵ ۴,۰ ۵,۰ ۵,۰ ۵,۰
۶ ۵,۰ ۵,۵ ۵,۵ ۵,۵
 ۷ ۶,۰ ۶,۰

 

۶,۰ ۶,۰
۸ ۶,۵ ۶,۵ ۶,۵ ۶,۵
۹ ۷,۰ ۷,۰ ۷,۰ ۷,۰
۱۰ ۸,۰ ۷,۵ ۷,۵ ۷,۵
۱۱ ۸,۵ ۸,۰ ۸,۰ ۸,۰
۱۲

 

۹,۰ ۹,۰

 

۹,۰

 

۹,۰

 

کمترین نمره آیلتس برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

کمترین نمره آیلتس برای مهاجرت تحصیلی به کانادا متناسب با مقطع تحصیلی است که برای آن اقدام می کنید. . نمره آیلتس برای تحصیل در دانشگاه های خوب، اغلب نمره کل ۶,۵ و حداقل ۶ در هر بخش است. در جدول زیر سطح نمره زبان آیلتس برای دانشگاه های برتر کانادا قرار داده شده است:

نام دانشگاه نمره زبان برای مقطع کارشناسی نمره زبان برای مقطع کارشناسی ارشد
تورنتو ۶,۵ ۶,۵
بریتیش کلمبیا ۶,۵ ۶,۵
مک گیل ۶,۵ ۶,۵
مک مستر ۶,۵ ۶,۵
آلبرتا ۶,۵ ۶,۵
اتاوا ۶,۵ ۶,۵
دالاهو ۶,۵ ۷
کوئینز ۶,۵ با موسسه تماس بگیرید.
مانیتوبا ۶,۵ ۶,۵
ویکتوریا ۶,۵ ۶,۵
یورک ۶,۵ ۶,۵

همانطور که در جدول بالا مشاهده نمودید اکثر دانشگاه های برتر در کانادا نمره زبان بالایی در آزمون آیلتس از متقاضی انتظار دارند اما این امر نمی تواند تاکید بر ارائه نمره زبان بالا در کانادا باشد و می توان گفت دانشجویان می توانند دانشگاه ها یا کالج هایی را برای تحصیل خود برگزینند که سطح زبان پایین تری را بپذیرند. به صورت کلی کالج ها سطح زبان پایین تری را نسبتا به دانشگاه ها انتظار دارند اما با این حال این امر را نمی توان یک قاعده کلی به شمار آورد. در لیست زیر نام برخی از کالج ها و دانشگاه های کانادا آورده شده است که متقاضی می تواند با نمره زبان پایین و حداقل نمره زبان ۵,۵ در آزمون آیلتس امکان پذیرش خواهند داشت:

  • دانشگاه چارلز استورت
  • دانشگاه آلبرت
  • دانشگاه براک
  • کالج سنت کلر برای هنرهای کاربردی و فناوری
  • کالج نیاگارا کانادا، پردیس Welland
  • کالج کانادور
  • کالج کاموسون
  • کالج لثبریج
  • کالج آلگونکوین
  • دانشگاه رویال رودز
  • دانشگاه کنکوردیا
  • دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن

البته متقاضیان باید بدانند که در صورت داشتن نمره آیلتس ۵,۵ باید شرایطی را برآوزده نمایند. در زیر به شرایط لازم برای تحصیل در کانادا در صورت داشتن نمره زبان پایین خواهیم پرداخت:

·         شرکت در CanTEST

CanTEST آزمونی است که برای متقاضیانی طراحی شده است که نمره زبان لازم را ندارند. آن ها می توانند با شرکت در این آزمون سطح زبان خود را نشان دهند. این آزمون پس از ورود به کالج از متقاضی اخذ می گردد.

·         برنامه انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL)

همانطور که شرح دادیم CanTEST آزمونی است که پس از ورود از متقاضی اخذ می گردد که اگر متقاضی بتواند نمره لازم را کسب نماید به تحصیل خواهد رپرداخت اما در صورت اینکه نتواند نمره مطلوب زبان را کسب کند با پیش از شروع به تحصیل در برنامه مدنظر در کالج سنت کلر انگلیسی به عنوان برنامه ESL (انگلیسی به عنوان زبان دوم) ثبت نام نماید.

·         ارسال MOI

متقاضیان که دارای نمره آیلتس ۵,۵ هستند، شرایطی وجود دارد بدین ترتیب که دانشجویان می ‌توانند مهارت زبان انگلیسی خویش را از به واسطه ارائه مدارک یا گواهی صادر شده توسط مؤسسه قبلی مبنی بر اینکه انگلیسی MOI برای دوره می باشد، اثبات نماید. با این وجود، توصیه می گردد قبل از درخواست برای هر دوره مدرک یا گواهی، مستقیماً با دانشگاه ها مشورت شود.

کمترین نمره آیلتس مورد نیاز برای مهاجرت کاری به کانادا

برای مهاجرت کاری در کانادا، متقاضی باید نمره زبان خود را در آزمون جنرال آیلتس ارائه نماید. کمترین نمره آیلتس برای مهاجرت کاری در کانادا برای اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری، حداقل مهارت زبان CLB ۷ یا حداقل نمره ۶,۰ برای هر بخش از آزمون آیلتس مورد نیاز است. این میزان سطح زبان برای کسب امتیاز در این سیستم و شانس قبولی بالا مورد نیاز می باشد. در جدول زیر نمره معادل CLB در آزمون آیلتس در برنامه های تحت روش اکسپرس اینتری قرار داده شده است:

 

برنامه تحت سیستم اکسپرس اینتری سطح زبان
فدرال اسکیل ورکر ( Federal skilled worker)

 

 CLB۷
کلاس تجربه کانادایی

(Canadian Experience)

مشاغل B: CLB۵

مشاغل ۰: CLB۷

 تجارت ماهر فدرال

(federal skiled trades)

 

 

نمره در صحبت کردن و شنیدن: CLB۵

نمره در خواندن و نوشتن: CLB۴

کمترین نمره آیلتس مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا چقدر است؟

کمترین نمره آیلتس مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی از روش هایی است که می تواند مطلوب متقاضیانی باشد که نمی توانند نمره بالایی در آزمون زبان کسب نمایند. این روش مهاجرتی عمدتاً بر روی نوع سرمایه گذاری و پلن برنامه تاکید دارد. در جدول زیر برخی از انواع پرطرفدار روش های سرمایه گذاری با میزان نمره آیلتس مورد انتظار قرار داده شده است:

روش سرمایه گذاری مدرک زبان مورد انتظار
برنامه خود اشتغالی حداقل نمره زبان ندارد اما با توجه به اینکه این یک سیستم امتیاز بندی است؛نمره زبان ۴ تا ۹ می تواند امتیاز ۴ تا ۱۶ را برای متقاضی داشته باشد.
استارت آپ کانادا نمره آیلتس حداقل ۵ جنرال
خرید بیزنس ارائه مدرک زبان نیاز نیست اما افسر ویزا باید از توانایی زبان متقاضی قانع گردد. برای اقامت از این طریق با توجه به تغییر نوع روش نمره آیلتس مورد انتظار باید کسب گردد.
کارآفرینی در کانادا نمره آیلتس جنرال حداقل ۴ یا ۵ با توجه به استان مورد اقدام

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x