شهرنشینی

۵ علت خرابی فلاش تانک توالت فرنگی + راه حل تعمیر آن

چکیده : علت خرابی فلاش تانک توالت فرنگی یا سیفون توالت دلایل رایجی دارد که خودتان هم میتوانید با ۵ روش آموزش داده شده در اینجا آنها را تشخیص داده و به راحتی تعمیر کنید.

بسیاری از ما زمان خراب شدن فلاش تانک توالت فرنگی وحشت داریم که حالا باید چه کار کنیم؟ ناراحت نباشید در اینجا چند قدم ساده آموزش داده شده تا به راحتی و خیلی سریع بتوانید مشکل خرابی سیفون توالت فرنگی را رفع کنید.

کار نکردن فلاش تانک یا سیفون توالت فرنگی یک مشکل رایج است که معمولا تعمیر آن آسان است. به یاد داشته باشید که انجام اینگونه کارها از عهده هر کسی خارج است و حتما باید تجربه تعمیر لوازم مکانیکی فرنگی را داشته باشید تا مشکل را بدتر از قبل نکنید. اگر فکر میکنید تعمیر فلاش تانک توالت کار شما نیست بهتر است با یک لوله بازکن یا لوله کش تماس بگیرید.

در اینجا ۵ دلیل خرابی فلاش تانک توالت فرنگی و نحوه تعمیر آن آموزش داده شده است.

علت کار نکردن فلاش تانک توالت فرنگی چیست و چه باید کرد؟

این مشکل دلایل رایجی دارد که در ادامه علت وقوع این خرابی و همچنین راه حل تعمیر آن را توضیح خواهیم داد.

۱. سطح آب پایین

۵ علت خرابی فلاش تانک توالت فرنگی + راه حل تعمیر آن

اگر آب کافی در مخزن توالت وجود نداشته باشد، فلاش تانک کار نمیکند، چون آب کافی برای پر کردن کاسه وجود ندارد. پشت مخزن را نگاه کنید و بررسی کنید که آب آن از لبه مخزن ۳ سانت فاصله دارد یا خیر.

روش تعمیر:

اگر اینطور نیست، به دنبال شناور به شکل توپ گرد متصل به شیر پرکن آب باشید. بازوی شناور را بلند یا خم کنید و سطح آب باید شروع به پر شدن کند. در توالت های دارای مجموعه ورودی، به سادگی گیره فلزی را به سمت بالا حرکت دهید تا سطح آب را تنظیم کنید.

۲. زنجیر فلاپر یا بالابر

۵ علت خرابی فلاش تانک توالت فرنگی + راه حل تعمیر آن

یکی دیگر از دلایل رایج عدم عملکرد فلاش فرنگی، مشکل در زنجیر بالابر یا فلاپر است. فلاپر به شکل فنجان لاستیکی در پایین مخزن قرار دارد. زنجیر بالابر به بالای فلاپر و یک بازوی فلزی بلند که همان دسته است وصل شده است.

هنگام سیفون کشیدن، بازوی فلزی معمولاً بالا می‌آید و زنجیر و فلاپر را با خود بالا میکشد. اگر زنجیر پاره شود، از بالا آمدن فلاپر و ورود آب به کاسه جلوگیری می کند. اگر فلاپر آسیب ببیند، باعث پر شدن مداوم کاسه از آب می شود. در هر دو مورد، باعث خرابی فلاش تانک توالت فرنگی می شود و باید زنجیر و فلاپر را تعویض کنید.

روش تعمیر:

برای این کار مخزن شیر ورودی آب را قطع کنید و دکمه فلاش را بزنید. با این کار مخزن آب خالی می شود تا بتوانید به راحتی به فلاپر و زنجیر دسترسی داشته باشید. قبل از چند بار آزمایش، آب را خارج کرده و با آب جدید جایگزین کنید و سپس آب را دوباره وصل کنید.

۳. گرفتگی توالت

ممکن است توالت شما مسدود شده باشد. مواردی مانند دستمال توالت زیاد، محصولات بهداشتی، دستمال مرطوب صورت و سایر موارد همگی می توانند باعث گرفتگی توالت شوند.

روش تعمیر:

یک راه حل آسان این است که از یک تلمبه چاه بازکن استفاده کنید تا گرفتگی از جای خود خارج شود. سعی کنید سه یا چهار بار این کار را انجام دهید. اگر نتیجه ای نداشت، از آب گرم استفاده کنید. مقداری آب گرم داخل کاسه بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند.

اگر باز هم جواب نداد، می‌توانید از یک فنر دستی استفاده کنید، یا ممکن است لازم باشد لوله بازکنی فوری در تهران تماس بگیرید که معمولا از دستگاه های حرفه ای برای باز کردن توالت استفاده می کنند.

۴. دستگیره توالت فرنگی معیوب

۵ علت خرابی فلاش تانک توالت فرنگی + راه حل تعمیر آن

اگر دسته شکسته است، کاملا مشخص است که مشکل همین موضوع است. تمام اتفاقی که افتاده این است که اتصال آن قطع شده و سریع و آسان قابل تعمیر است. به داخل مخزن نگاه کنید و ببینید آیا دستگیره هنوز به بازوی کوچک و زنجیری که فلاپر را بلند می کند متصل است یا خیر. ممکن است فقط لازم باشد چند قطعه اصلی مانند یک حلقه شکسته در زنجیر یا یک مهره شل را دوباره وصل کنید.

۵. مشکل لوله فاضلاب

اگر هیچ کدام از موارد بالا علت خرابی فلاش تانک توالت فرنگی نبود، ممکن است مشکل در لوله فاضلاب باشد. لوله های فاضلاب هم مانند توالت میتوانند دچار گرفتگی شوند. گاهی اوقات گرفتگی در خط لوله فاضلاب می تواند علت خرابی سیفون فرنگی و عدم تخلیه آن باشد.

روش تعمیر:

از یک لوله بازکن بخواهید با استفاده از فنر برقی بلند، لوله فاضلاب مسدود شده را باز کند.

بهترین راه حل برای تعمیر فلاش تانک توالت فرنگی

معمولا علت خراب شدن فلاش تانک توالت فرنگی و عدم تخلیه آن از ۵ علتی و راه کاری که توضیح دادیم خارج نیست. در صورتی که خودتان به اصلاح آچار به دست باشید و تجربه کمی در این کارها داشته باشید، به راحتی میتوانید آن را تعمیر کنید. در غیر اینصورت همانطور که گفتیم یکی از بهترین راه حل ها استفاده از خدمات شرکت هایی است که در این زمینه فعال هستند. به عنوان مثال شرکت آقای لوله بازکن خدمات متنوعی را ارائه می دهد که از لوله بازکنی ارزان گرفته تا تعمیر توالت فرنگی میتوانید از این خدمات استفاده کنید. برای ثبت درخواست انجام سرویس، میتوانید نام آقای لوله بازکن را در گوگل جستجو کنید و یا به وبسایت آن با آدرس https://mrplumber.ir مراجعه نمایید.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x