سینما و تئاتر

معرفی و خلاصه سریال پوست شیر + عکس بازیگران

پوست شیر سریال جدید نمایش خانگی که بسیار مورد پسند مخاطبان قرار گرفته است. این سریال در ژانر درام، جنایی و به کارگردانی جمشید محمودی و تهیه کنندگی نوید محمودی تولید شده.

به گزارش تلنگر؛ سریال پوست شیر با بازی شهاب حسینی، پانته‌آ بهرام، هادی حجازی‌فر، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی، پردیس احمدیه، بابک کریمی، ژیلا شاهی، آناهیتا افشار، کامران تفتی، ابوالفضل امیری، رضا بای، علی اوسیوند، بهزاد خلج و سعید دشتی محصول سال ۱۴۰۱ با موضوع جنایی است.

داستان سریال پوست شیر

موضوع سریال پوست شیر درباره زندگی مردی به نام نعیم است که پانزده سال حبس را به شوق دیدن دخترش ساحل تاب آورده و به دنبال ساختن یک زندگی آرام در کنار دخترش است. همسر نعیم که از او طلاق گرفته است، سال‌هاست که با همسر جدید خود زندگی می‌کند و ساحل نیز او را پدر خود می‌داند. نعیم بعد از آزادی کم کم به دخترش نزدیک شده اما برای دیدن او دچار بحران بزرگی می‌شود.

ژانر سریال پوست شیر

سریال ایرانی پوست شیر با موضوع اجتماعی، خانوادگی، درام و جنایی تهیه و تولید شده است.

شهاب حسینی در سریال پوست شیر

بازیگران سریال پوست شیر

پوست شیر یکی از سریال‌های پر بازیگر با نقش آفرینی هنرمندهای مطرحی چون شهاب حسینی، هادی حجازی فر، پانته‌آ بهرام، مهرداد صدیقیان، پردیس احمدیه، آناهیتا افشار، علیرضا کمالی، ژیلا شاهی، بابک کریمی، علی اوسیوند، ابوالفضل امیری، رضا بای، علیرضا استادی، احسان امانی، فرید سجادی حسینی، بهرام ابراهیمی، رؤیا جاوید نیا، بهزاد خلج، سعید دشتی، محمدرضا حسینی سروستانی و … است. سریال پوست شیر دومین حضور شهاب حسینی در شبکه نمایش خانگی پس از بازی در سریال شهرزاد است. هادی حجازی فر نیز قبل از این فیلم در سریال نمایش خانگی ممنوعه به عنوان بازیگر حضور داشت.

شهاب حسینی در پوست شیر

سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی بازیگر سینما و تلویزیون، فیلم‌ساز و مجری پر افتخار و مشهور ایرانی در ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. وی در رشته روان‌شناسی دانشگاه تهران به تحصیل پرداخت که آن را به قصد مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت. شهاب حسینی در سال ۱۳۷۴ با پریچهر قنبری ازدواج کرد و صاحب دو پسر به نام‌های محمدامین و امیرعلی شد.

او در کارنامه خود افتخارات زیادی از جمله دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر با بازی در فیلم سوپر استار، برنده خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ با حضور در فیلم جدایی نادر از سیمین، دریافت نخل طلا جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ با ایفای نقش در فیلم فروشنده، کسب عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره پکن با نقش آفرینی در فیلم اولین برف و… را ثبت کرده است. شهاب حسینی همچنین در سال ۱۳۹۹ به اجرای یک برنامه در نمایش خانگی به نام هم‌رفیق پرداخت که نخستین قسمت این مجموعه در ۲۰ آذر ۱۳۹۹ از نماوا پخش شد.

پردیس احمدیه در سریال پوست شیر

پردیس احمدیه در نقش ساحل سریال پوست شیر

پردیس احمدیه بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، متولد ۸ تیر ۱۳۷۱ و فارغ‌التحصیل رشته (سنتور) نوازندگی ساز ایرانی است. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۶ با حضور در فیلم مقلد شیطان آغاز کرد و با بازی در فیلم لاک قرمز توانست جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره فیلم شهر ۱۳۹۶ کسب کند. وی همچنین در فیلم‌های لا مینور، تگرگ و آفتاب، نوبت لیلی، آنها، یادآوری، مجبوریم، تومان، سرکوب، خفه‌گی و خانه دختر نقش آفرینی کرده است.

هادی حجازی فر در نقش نعیم سریال پوست شیر

هادی حجازی فر متولد ۳۱ خرداد ۱۳۵۵ بازیگر، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سینما و تلویزیون است. وی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی رشته نمایش عروسکی در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذرانده و در فیلم‌های موقعیت مهدی، ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز، لاتاری، به وقت شام، آتابای، ممنوعه، منطقه پرواز ممنوع، پیشگو، پوست شیر و … ایفای نقش کرده است. فیلم سینمایی موقعیت مهدی با موضوع زندگی شهید مهدی باکری اولین تجربه کارگردانی حجازی فر در ساخت فیلم سینمایی بود که در سال ۱۴۰۰ به نمایش در آمد و برنده سیمرغ بهترین کارگردان فیلم اول در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

کارگردان سریال

جمشید محمودی کارگردانی سریال پوست شیر را برعهده دارد. وی نویسنده و کارگردان سینما است که با ساخت فیلم چند متر مکعب عشق توانست جوایز زیادی در هفدهمین جشن سینمای ایران کسب کند.

عوامل سریال

کارگردان جمشید محمودی تهیه کننده نوید محمودی نویسنده رضا بهاروند موسیقی ابوالفضل امیری طراح صحنه مهدی موسوی مدیر فیلمبرداری مرتضی غفوری زمان پخش سریال پوست شیر
اولین قسمت این سریال جذاب و پرمخاطب در ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ منتشر شد. زمان پخش جدید سریال نیز بزودی اعلام می‌شود.

بازیگران سریال پوست شیر

سریال پوست شیر چند قسمت است؟

سریال نمایش خانگی پوست شیر در ۱۵ قسمت تهیه و تولید شده است. پیش از دانلود قسمت جدید پوست شیر بهتر است بدانید که اگر به ژانر سریال های اجتماعی، خانوادگی و درام علاقه دارید، سریال پوست شیر می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. سریال پوست شیر توسط کارگردان مطرحی به نام جمشید محمودی که کارنامه درخشانی در حوزه فیلم سازی دارد ساخته شده است.

بهتر است بدانید که بنابر گفته عوامل سریال پوست شیر، تاکنون ۶۸ درصد سکانس های پوست شیر انجام شده است. با توجه به اینکه ۳۰ شهریور اولین قسمت سریال پوست شیر منتشر می شود عوامل این سریال اعلام کردند که تا تاریخ مقرر فیلم برداری سکانس های پوست شیر به اتمام رسیده و برای انتشار آماده می شود. همانطور که گفته شده ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ اولین قسمت سریال پوست شیر منتشر شده و هر چهارشنبه جدید ترین قسمت این سریال منتشر می شود.

سایر اطلاعات سریال پوست شیر

پیش از دانلود قسمت جدید پوست شیر بهتر است بدانید که بازیگران سریال پوست شیر بسیار معروف هستند و نوید محمودی برادر جمشیدی محمودی نیز به عنوان نویسنده سریال پوست شیر در کنار برادرش در این سریال همکاری دارد. این دو برادر افغان در زمینه کارگردانی، فیلم سازی و نویسندگی فعالیت دارند و توانستند آثار ارزشمندی را در پرده سینما به نمایش درآوردند. یکی از این آثار فیلم سینمایی چند متر مکعب عشق بود که این فیلم سینمایی بی نظیر توانست در جشنواره های داخل و خارج از کشور جوایز قابل توجهی را کسب کند.

چند نکته درباره داستان سریال پوست شیر

با دانلود قسمت جدید پوست شیر متوجه می شوید که سریال پوست شیر محصول کشور عزیزمان ایران بوده به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی برادران جمشید محمودی و نوید محمودی ساخته شده است. جمشید محمودی متولد افغانستان بوده و جزو تبعه های افغان در ایران است. محمودی که جزو افراد موفق در سینمای ایران محسوب می شود از ۶ سالگی به ایران مهاجرت کرده است. این کارگران کارنامه درخشانی را نیز دارد البته محمودی دو سریال تلویزیونی را نیز برای تلویزیون ایران کارگردانی کرده و پوست شیر اولین تجربه کارگردانی جمشید محمودی در شبکه نمایش خانگی است. نوید و جمشید محمودی در سریال پوست شیر نیز دوباره در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

دیگر بازیگران سریال پوست شیر

با دانلود قسمت جدید پوست شیر به این نتیجه می رسید که البته باید این را در نظر داشت که برادران محمودی قبل از همکاری در سریال پوست شیر آثار مشترک دیگری نیز داشته اند که از جمله این آثار می توان به فیلم سینمایی چند متر مکعب عشق و هفت و نیم دقیقه رفته اشاره کرد. نکته جالب درباره برادران محمودی این است که این دو برادر در تمامی آثارشان با هم همکار بوده اند و کارنامه یکسانی دارند. در سریال پوست شیر نیز جمشید محمودی کارگردان و نوید محمودی نویسنده و تهیه کننده است.

نقد سریال پوست شیر

این برنامه ریزی‌ها و نقشه کشی‌های دقیق برای دختری به نام ساحل و حل معمای اینکه چه کسی او را ربوده به صورت قطره چکانی به خورد مخاطب داده میشود و هر قسمت یک نفر به عنوان مجرم اصلی معرفی میشود، اما در قسمت بعدی مشخص میشود که متهم اصلی نیست.

قهرمان سازی از ارازل و اوباش

از سوی دیگر تبلیغ زندگی گنده لات‌ها و قهرمان سازی از رفتار آن‌ها کار مناسبی نیست و بدون شک بدآموزی‌های زیادی خواهد داشت. سیگار کشیدن‌های پی در پی شخصیت‌های اصلی این سریال نیز از نکات منفی دیگر سریال پوست شیر است.

کش دادن داستان

یکی دیگر از نقد‌هایی که به این سریال میتوان کرد کش دادن داستان برای یافتن سرنخ از قاتلین است و در هر قسمت یک نفر به عنوان مظنون شناسایی و دستگیر می‌شود و در پایان مشخص میشود که شخص دستگیر شده دخالتی در قتل نداشته است.

در پایان هر قسمت سرنخ‌هایی از شخص دیگری به عنوان قاتل پیدا می‌شود تا مخاطب برای تهیه قسمت بعدی همچنان کنجکاو بماند و در قسمت بعد اتفاق خاصی رخ نمیدهد!

هیچکس دنبال صدرا نیست

پلیس مدت هاست دنبال نعیم اسـت، اما برای رسیدن بـه او، نه لیلا را تعقیب میکند، نه رضا را، بدتر این‌کـه حدس نزدند شاید صدرا با نعیم در ارتباط باشد و خودرو وی را رصد کنند تا بـه نعیم برسند.

درک رضا پروانه مشکل اسـت

رضا پروانه دوست داشتنی‌ترین شخصیت سریال با بازی عالی کمالی اسـت. اما شخصیت او حفره‌هایی دارد. او قمه می‌کشد، خلاف می‌کند، اما از این‌کـه همسرش خلاف کرده ناراحت میشود. احساسات مذهبی دارد، اما از کشتن آدم‌ها ابایی ندارد.

گوشی نریمان کجا بود؟

نعیم و رضا، نریمان را وسط یک مبارزه زیرزمینی خفت میکنند و بـه یک باغ می‌برند. نریمان وسط رینگ لخت اسـت و طبیعتاً در آن شرایط گوشی در جیبش نبوده. حین ربایش هم نرفته توی رختکن تا گوشی اش را بیاورد. اما بعد از کشته شدنش توسط نعیم میبینیم کـه گوشی او زیر تخت توسط لیلا پیدا میشود و از همین مسیر نعیم و رضا بـه صمد می‌رسند.

چرا نعیم و رضا سوتی دادند؟

نعیم و رضا باهوش هستند ودر طول داستان همیشه یکگام از مشکات کـه یک پلیس حرفه‌ای اسـت جلوتر هستند، اما معلوم نیست چرا رضا با این هوش و دقت بالا خیلی آسان برای پس دادن موتوری کـه با آن صمد را دزدیدند آدرس باغ رابه صاحب موتور میدهد و نعیم هم در کمال تعجب کاری میکند کـه صمد بـه باغ برگردد؟

انتهای مطلب/م.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x