تولید و تجارت

۴ نکته مهم در خرید پروژکتور ال ای دی

پروژکتور ال ای دی چراغی عموما با شار و شدت نوری بالا است که اغلب برای روشنایی محیط‌های بیرونی استفاده می‌شود. از پروژکتور ال ای دی بیشتر برای نورپردازی ٖورزشگاه ها و استادیوم ها گرفته تا استخرها، فروشگاه ها و فضاهای کوچک حیاط و باغ،استفاده می‌شود.

با توجه به حجم نور تولیدی توسط پروژکتورها و همچنین مدت زمان استفاده زیاد، فاکتور مصرف بهینه جهت کاهش هزینه‌های انرژی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. از این رو پروژکتور ال ای دی با کاهش مصرف حدود ۸۰ درصدی نسبت به پروژکتورهای قدیمی ارزش خرید بالایی پیدا کرده‌اند و امروزه در کشورهای توصعه یافته استفاده از پروژکتور ال ای دی الزامی است.

اما مصرف کمتر انرژی تنها مزیت پروژکتور ال ای دی نمی‌باشد. در ادامه با هم چند مورد از مزیت‌های پروژکتور ال ای دی را بررسی می‌کنیم.

مزایای پروژکتور ال ای دی

  • طول عمر بالاتر که یکی از دلایل آن حرارت تولید شده کمتر است که سبب می‌شود استهلاک پروژکتور ال ای دی در طول زمان به کمترین حد ممکن برسد.
  • امکان شخصی سازی نور تولیدی مبتنی بر طراحی نورپردازی شما با استفاده از چیپ‌ ال ای دی رنگی
  • در صورت استفاده از پروژکتور ال ای دی ماژولار شما می‌توانید شدت نور را بر اساس میزان دلخواه خود تنظیم کنید و در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.

۴ نکته‌ی مهم هنگام خرید پروژکتور ال ای دی

  • عدم وجود فلیکر و یا همان سوسو زدن در نور پروژکتور ال ای دی: فلیکر یا چشمک در نور چراغ اثرات مخرب زیادی را در پی دارد. وجود فلیکر در نور پروژکتور علاوه بر ایجاد سردرد و آسیب به سلامتی چشم در طولانی مدت سبب ایجاد نویز در هنگام تصویربرداری می‌شود و تصاویر ضبط شده در دوربین‌های مدار بسته را خراب می‌کند
  • شاخص نمود رنگ بالا (CRI): این شاخص معیاری برای سنجش کیفیت رنگ اجسام در زیر نور چراغ است و عددی مابین ۰ تا ۱۰۰ را به خود اختصاص می‌دهد.. هرچه شاخص نمود رنگ (CRI) به عدد ۱۰۰ نزدیک‌تر باشند رنگ اجسام زیر نور آن چراغ واقعی تر است و در نتیجه کیفیت نورپردازی بالاتر است. پس حتما در هنگام خرید پروژکتور ال ای دی به عدد شاخص نمود رنگ درج شده در جعبه دقت کنید.
  • سطح محافظت پروژکتور ال ای دی در برابر محیط: درجه محافظت پروژکتور ال ای دی در برابر گرد و غبار و رطوبت که با نام اختصاری (IP) نشان داده می‌شود از نکاتی مهمی است که هنگام خرید پروژکتور ال ای دی باید به آن توجه کنید. اهمیت این موضوع از آن جهت است که عموما از پروژکتور ال ای دی در نورپردازی فضاهای بیرونی و صنعتی استفاده می‌شود که معمولا در معرض گرد و غبار، روطبت و دیگر عوامل طبیعی هستند.
  • گارانتی پروژکتور ال ای دی: با توجه به کاربری‌هایی که پروژکتور ال ای دی در آن استفاده می‌شود ودردسرها و هزینه‌های تعمیرات و نگهداری حتما سعی کنید از برندهایی خرید کنید که کالای خود را گارانتی معتبر می‌کنند. در این حالت در صورتی که مشکلی برای چراغ پیش بیاید خیالتان راحت است. ضمن اینکه دقت کنید تولیدکننده‌هایی که گارانتی و ضمانت معتبر دارند نشان دهنده‌ی این است که بیشتر از کیفیت محصول خود اطمینان دارند.

دامنه استفاده از پروژکتورها وسیع است اما بعضی از رایج‌ترین استفاده‌هایی که از پروژکتور ال ای دی می‌شود شامل موارد زیر است:

  1. روشنایی محیط صنعتی و سوله‌ها با استفاده از پروژکتور ال ای دی:
    فضاهای صنعتی اغلب محیط های وسیعی هستند که نورپردازی و تأمین روشنایی آنها نیازمند بکارگیری ادوات روشنایی بسیاری است بنابراین روشنایی آن­ها باید به گونه‌­ای باشد که هم نور به اندازه کافی برای بینایی و تشخیص کالاها و انجام امور کافی باشد و هم از نظر هزینه‌­ای کاملا بصرفه باشد.
  2. روشنایی محوطه و معابر عمومی با پروژکتور ال ای دی:
    در بحث مدیریت شهری تامین روشنایی معابر و فضاهای عمومی همواره موضوعی مهم بوده است.  امروزه ضرورت یک نور یاکیفیت، یکدست و با مصرف انرژی بسیار پایین بیش از پیش احساس می‌شود. از این رو امروزه کشورهای توسعه استفاده از پروژکتور ال ای دی را الزامی می‌دانند.
  3. نورپردازی تزئینی و دکوراتیو به وسیله  پروژکتور ال ای دی:
    توانایی انتخاب رنگ نور و تنظیم زاویه و شدت نور از ویژگی‌هایی است که پروژکتور ال ای دی را به انتخاب اول بسیاری از اماکن تاریخی و فرهنگی برای نورپردازی دکوراتیور فضای خود کرده است.

برای خرید پروژکتورهای ال ای دی با ما در ارتباط باشید.

منبع: ecowat.com

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x