خانواده

چرا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟

مشاوره قبل از ازدواج می تواند فضای امنی را برای شما و طرف مقابل تان فراهم کند تا در مورد موضوعات مختلفی که بر ازدواج شما تأثیر می گذارد، بحث کنید. همچنین می تواند فرصتی برای شما دو نفر باشد تا در مورد ارتباط موثر و حل تعارضات بیاموزید. برخی از موضوعاتی که ممکن است در جلسات مشاوره قبل از ازدواج پوشش داده شود شامل امور مالی، فرزندان، صمیمیت، باورها و ارزش‌ها، اهداف و آرزوهای آینده، انتظارات نقش ها در ازدواج و.. است.

چرا باید به مشاوره ازدواج فکر کنید؟

مانند اکثر زوج های جوان هستید، احتمالاً نمی توانید برای شروع برنامه ریزی برای روز بزرگ خود صبر کنید. به هر حال، این رویدادی است که بسیاری از مردم در تمام زندگی خود منتظر آن هستند. لباس، محل برگزاری جشن، گل‌ها، موسیقی و…

اما وقتی مهمانان عروسی به خانه می روند و ماه عسل تمام می شود چه اتفاقی می افتد؟ در ابتدا، ممکن است همه چیز خوب به نظر برسد. اما پس از آن، برخی از مسائل آزاردهنده می تواند خود را نشان دهد.

ممکن است متوجه شوید که به طور ناگهانی مدام در حال بحث و جدل در مورد پول هستید. یا شاید شما از سطح صمیمیت جنسی در ازدواج خود راضی نیستید و شروع به رنجش از شریک زندگی خود کرده اید. اینها و بسیاری از تعارضات دیگر، می توانند مسائل عادی باشند که ممکن است در جریان زندگی مشترک ایجاد شوند.

اما درست مانند هر یک از مشکلات زندگی، اگر برنامه ای برای مدیریت و کنار آمدن با آنها داشته باشید، اغلب راحت تر از بین می روند. از این رو مشاوره ازدواج اهمیت پیدا می کند. مشاوره قبل از ازدواج می تواند به اشکال مختلف آنلاین و حضوری انجام شود و معمولاً به زوجین این فرصت را می دهد تا با بحث در مورد موضوعاتی که احتمالاً بخش مهمی از زندگی مشترک آینده آن هاست، آماده شوند.

برخی از موضوعاتی که در جلسات مشاوره قبل از ازدواج بررسی شده به شرح زیر است:

امور مالی

مسائل مالی یکی از بزرگترین موضوعاتی است که زوج ها درباره آن بحث می کنند. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا در مورد اهداف و اولویت های مالی خود برای جلوگیری از مشکلات احتمالی توافق کنید. شما می توانید در مورد اینکه چقدر می خواهید هر ماه پس انداز کنید و به طور خاص چگونه این کار را انجام می دهید صحبت کنید.

فرزندان

در جلسات مشاوره قبل از ازدواج می‌توانید درباره اینکه آیا بچه می‌خواهید یا نه، صحبت کنید، و اگر چنین است، در مورد زمان مناسب برای تشکیل خانواده صحبت کنید.

اهداف و آرزوهای آینده

ممکن است در مورد اینکه هر یک از شما آینده مشترک خود را چگونه می بینید صحبت کنید و در مورد اهداف شخصی خود صحبت کنید. مثلاً آیا قصد دارید تا آخر عمر در همان شغل بمانید؟ آیا در نهایت آرزوی تغییر شغلی را خواهید داشت؟ این چه تاثیری بر خانواده خواهد داشت؟

انتظارات نقش ها در ازدواج

ایده های شما در مورد نقش های همسری معمولاً تا حد زیادی توسط خانواده اصلی شما شکل می گیرد. احتمالاً همسر آینده شما تجربیات متفاوتی نسبت به شما داشته، بنابراین می‌تواند به شما کمک کند که تصورتان از یک ازدواج خوب و انتظارات شما چیست.

ممکن است هر یک از شما مجبور شوید از ایده آل های خانواده اصلی خود جدا شوید تا انتظارات خود را از آنچه دوست دارید در رابطه خود داشته باشید شکل دهید. هردو طرف ایده‌های خود را در مورد سطوح ایده‌آل صمیمیت عاطفی و فیزیکی مطرح کرده تا بتوانید در مورد انتظارات و چگونگی برآورده کردن نیازهای یکدیگر به توافق برسید.

چرا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟

مزایای مشاوره ازدواج چیست؟

مشاوره قبل از ازدواج معمولاً چیزی بیش از موضوعاتی برای بحث و گفتگو فراهم می کند. در حین بحث در مورد این موضوعات، احتمالاً شما و شریک زندگیتان نیز یاد خواهید گرفت که چگونه با احترام در مورد آنها صحبت کنید، بدون اینکه مکالمه منجر به دعوا و جریحه دار شدن احساسات شود، بعلاوه اینکه چگونه درگیری ها را در صورت اجتناب ناپذیری حل کنید.

زوج هایی که تصمیم می گیرند مشاوره قبل از ازدواج را کنار بگذارند همچنان می توانند زندگی زناشویی کاملی داشته باشند و زوج هایی که در آن شرکت می کنند هنوز هم می توانند طلاق بگیرند. با این حال، نمی توان انکار کرد که مشاوره قبل از ازدواج می تواند مزایای زیادی را برای زوج ها به همراه داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که آنها کاملاً آماده تعهد مادام العمر به یکدیگر هستند.

مشاوره قبل از ازدواج آنلاین را امتحان کنید

گاهی اوقات، پیدا کردن زمانی که شما و شریک زندگیتان بتوانید با هم به دفتر مشاور پیش از ازدواج مراجعه کنید، می تواند چالش برانگیز باشد. اینجاست که مشاوره قبل از ازدواج آنلاین می تواند سودمند باشد، زیرا می توانید جلسات مشاوره را در خانه خود دریافت کنید. برای دریافت مشاوره ازدواج آنلاین می توانید به سایت partozendegi.com مراجعه کرده و یا با شماره ۰۹۳۵۰۶۲۸۲۱۲ برای رزرو وقت مشاوره تماس بگیرید.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x