کشتی و رزمی

راند ششم نبرد حسن یزدانی و دیوید تیلور در بلگراد

راند ششم رقابت حسن یزدانی و دیوید تیلور در بلگراد صربستان برگزار خواهد شد.

به گزارش تلنگر؛ با وجود شایعاتی مبنی بر عدم حضور دیوید تیلور در مسابقات جهانی لگراد، او در این مسابقات حضور خواهد داشت.

چهل‌وسومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی به‌عنوان مرحله چهارم چرخه انتخابی تیم ملی روزهای ۴ و ۵ خرداد ماه به میزبانی شهر ارومیه استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد اسامی نفرات حاضر در این مسابقات را اعلام کرده و حسن یزدانی هم باید در این رقابت‌ها به میدان برود. از مسابقات جام تختی امسال فقط افرادی معاف هستند که در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان صاحب مدال طلا شدند.

رحمان عموزاد و کامران قاسمپور دو طلایی تیم ملی کشتی آزاد در جهانی سال گذشته نفراتی هستند که از جام تختی معاف هستند اما حسن یزدانی چهره شاخص کشتی ایران باید برای رسیدن به ترکیب تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان که باز هم به میزبانی بلگراد برگزار می‌شود، در جام تختی به میدان برود.

مدال نهم

حسن یزدانی تاکنون صاحب ۸ مدال در مسابقات قهرمانی جهان شده که از این حیث پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران است و در جهانی صربستان این شانس را دارد که با رسیدن به فینال مسابقات بتواند نهمین مدال خود را قطعی کند. کسب ۹ مدال در مسابقات قهرمانی جهان افتخاری نیست که به این زودی‌ها نصیب کشتی‌گیر دیگری در ایران شود. تعداد نفراتی هم که در کشتی جهان به این تعداد مدال رسیدند خیلی زیاد نیست. حسن یزدانی تاکنون ۳ طلا، ۲ نقره و یک برنز در قهرمانی جهان کسب کرده و یک طلا و یک نقره هم در المپیک و حالا در جهانی ۲۰۲۳ صربستان به‌دنبال چهارمین طلای جهانی‌اش است.

رقیب تکراری

حسن یزدانی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در جام تختی یک رقیب نام آشنا دارد؛ علیرضا کریمی. کشتی‌گیر مطرح تیم ملی که وقتی حسن یزدانی در اوزان ۷۰ و ۷۴ کیلوگرم مدال می‌گرفت او هم در ۸۶ کیلوگرم می‌درخشید. با صعود یزدانی به وزن ۸۶ کیلوگرم در سال ۲۰۱۷ رقابت یزدانی و کریمی هم کلید خورد اما کریمی خیلی زود تغییر وزن داد و به ۹۲ کیلوگرم رفت و چند سال نفر دوم این وزن در جهان بود.

کریمی در این چند سال شرایط برزخی را تجربه کرده بود. یک‌بار برای المپیک به ۹۷ کیلوگرم رفت که ناموفق بود و بعد هم که مجبور شد به ۸۶ کیلوگرم برگردد. بازگشت او به وزن ۸۶ کیلوگرم دوباره انتخابی وزن ۸۶ کیلوگرم را گرم کرد و حالا این‌بار در ارومیه این دو ستاره کشتی ایران با هم سرشاخ می‌شوند.

راند ششم

حسن یزدانی برای رسیدن به طلای جهان در سال‌های اخیر فقط یک رقیب داشته و آن‌هم دیوید تیلور بوده. حتی آرتور نایفونف روس هم در این چند سال هیچ وقت نتوانست کاری در مقابل یزدانی انجام بدهد و حالا امسال هم به نظر او برای طلای چهارم فقط یک نفر را در پیش رو دارد و آن یک نفر هم دیوید تیلور است. تاکنون ۵ بار این دو کشتی‌گیر با هم روبه‌رو شدند که حسن یزدانی فقط یک‌بار برنده بوده و چهار مسابقه دیگر را به این کشتی‌گیر خلاق امریکایی باخته.

تیلور هم به بلگراد می‌آید

در ماه‌های اخیر شایعات زیادی درباره تیلور مطرح شده بود. او حالا با ۳۳ سال سن بعد از این‌که طلای جهان در سال گذشته را به دست آورد عنوان شد که شاید دیگر در قهرمانی جهان کشتی نگیرد. خودش هم بلافاصله وقتی از روی تشک پایین آمد وعده مبارزه در المپیک را داد و گفت که همسرش از او خواسته تا المپیک بماند و برای رسیدن به مدال طلا بجنگد.

به همین دلیل هم در روزهای اخیر بارها این شایعه مطرح شده بود که تیلور به‌دنبال حضور در المپیک است و به همین دلیل به جهانی بلگراد نمی‌آید. این حرف چند ماهی دهان به دهان چرخید تا این‌که روز گذشته خودش یک پست اینستاگرامی گذاشت و از حضورش در جهانی بلگراد خبر داد. این یعنی راند ششم در بلگراد برگزار می‌شود.

انتهای مطلب/م.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x