ارتباطات

نقد کردن درامد یوتیوب توسط شرکت‌های MCN در ایران

این روزها کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و یوتیوب در داخل کشور، پیشرفت قابل توجهی داشته است. با توجه به ظهور شغل‌های جدید و متفاوت، روش‌های کسب درآمد نیز شکل دیگری به خود گرفته است. یکی از این روش‌ها که در داخل کشور ما با محدودیت‌هایی همراه است، کسب درآمد از طریق یوتیوب است که در این مطلب قصد داریم به نحوه نقد کردن درامد یوتیوب توسط شرکت‌های MCN در ایران بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

کسب درآمد از یوتیوب

در سال‌های اخیر بلاگرها، فریلنسرها و فعالان شبکه‌های اجتماعی که در خارج از کشور سکونت دارند، درآمد خود را از طریق یوتیوب افزایش داده‌اند. نقد کردن درآمد یوتیوب در داخل ایران، کمی دشوار بوده و افراد بدون طی کردن پروسه‌ای خاص، نمی‌توانند به درآمد برسند.

متصل شدن به یوتیوب بدون استفاده از فیلترشکن در داخل کشور امکان‌پذیر نخواهد بود. همچنین شما برای نقد کردن درآمد یوتیوب نیز با مشکل تحریم‌های اقتصادی روبرو هستید. به همین جهت برای کسب درآمد دلاری و نقد کردن آن باید به روش‌ها و راه‌حل‌های موجود که با موفقیت همراه هستند، متوسل شویم.

چگونه از یوتیوب درآمد کسب کنیم؟

شرکت یوتیوب از تبلیغ‌هایی که حین تماشای ویدئوها پخش می‌شود به بلاگرها، فریلنسرها و… درآمد دلاری اعطا می‌کند. در واقع یوتیوب حدود ۵۰ تا ۵۵ درصد از درآمد حاصل از این تبلیغ‌ها را به افراد پرداخت می‌کند. البته پرداخت این درصد به دو فاکتور مهم بستگی دارد. شما به عنوان یک یوتیوبر باید حداقل به ۱۰۰۰ سابسکرایبر (مشترک = subscribe) و ۴ هزار ساعت ویدئو برسید، در غیر این صورت شما نمی‌توانید سهمی از این درصد دریافت کنید.

مطلب پیشنهادی : چطور سریع به ۱۰۰ سابسکرایب اول یوتیوب برسیم؟

روش نقد کردن درآمد یوتیوب

بررسی کانال یوتیوب

در قدم اول کارشناسان یاراتیوب، کانال شما را به شکلی کارشناسانه بررسی می‌کنند. در واقع شما می‌توانید در مرحله نخست، نام کانال، ایمیل و شماره تماس خود را در وب‌سایت یاراتیوب وارد کرده (مانند تصویر زیر) و از کارشناسان ما درخواست بررسی کانال داشته باشید.

نقد کردن درامد یوتیوب توسط شرکت‌های MCN در ایران

توجه داشته باشید شما در صورتی می‌توانید درخواست بررسی کانال را اعلام کنید که شرایط لازم جهت کسب درآمد از یوتیوب را دارا باشید. همانطور که اشاره کردیم شرایط درآمدزایی، هزار سابسکرایبر و ۴۰۰۰ ساعت ویدئو بوده و شما باید در طول یک سال به این اعداد برسید.

عقد قرارداد

پس از بررسی کانال توسط کارشناسان و دریافت تاییدیه اول، قراردادی برای شما ارسال می‌شود که کارشناسان جهت فعال شدن حساب ادسنس به تکمیل آن نیاز دارند.

رسیدن به درآمد

با فعال شدن حساب ادسنس، شما باید منتظر ارسال تاییدیه از طرف یوتیوب باشید. پس از اینکه کانال شما مورد تایید یوتیوب قرار گرفت، روزشمار نقد کردن درآمد یوتیوب به حرکت درمی‌آید. در این مرحله هر ماه درآمد حاصل از فعالیت شما در یوتیوب به حساب مشخص شده، واریز خواهد شد.شرکت‌های MCN

در این مطلب به محدودیت‌های نقد کردن درآمد یوتیوب اشاره کردیم. یکی از روش‌های نقد کردن درآمد، داشتن حسابی در خارج از کشور است. از آنجا که کاربران ساکن ایران هستند، بدین ترتیب امکان افتتاح حساب در خارج کشور، امری دشوار خواهد بود. به عنوان مثال شما می‌توانید از حساب شخصی یکی از نزدیکانتان که در کشوری دیگر سکونت دارد، استفاده کنید.

در غیر این صورت شما باید به کشوری خارجی مانند ترکیه سفر کرده و در آن کشور حساب باز کنید. با توجه به محدودیت‌های موجود، ما به شما توصیه می‌کنیم که به تنها نماینده رسمی MCN در ایران اعتماد کرده و از این طریق، به مرحله آخر یعنی نقد کردن درآمد یوتیوب برسید.

نقد کردن درامد یوتیوب توسط شرکت‌های MCN در ایران

ارائه مشاوره توسط یاراتیوب

یکی از مهمترین خدماتی که یاراتیوب به کاربران ارائه می‌دهد، فراهم کردن شرایط برای دریافت مشاوره است. کاربران می‌توانند پیش از تکمیل فرم درخواست بررسی کانال، از کارشناسان مجموعه، مشاوره و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند و سپس برای عقد قرارداد اقدام نمایند.

اهمیت وجود واسطه در نقد کردن درآمد یوتیوب

شرکت‌های MCN نوعی واسطه بین کاربران و شرکت بزرگ یوتیوب هستند. این شرکت‌ها قوانینی مخصوص به خود دارند که با رعایت آن‌ها می‌توانند نقطه اتصال مهمی بین کاربر و یوتیوب باشند. یاراتیوب به عنوان نماینده رسمی MCN در ایران، شما را به اکانت مرکزی ادسنس متصل کرده و شرایط لازم جهت نقد کردن درآمد را فراهم می‌کند. در واقع درآمد حاصل از فعالیت شما در یوتیوب هر ماه به حساب ادسنس منتقل شده و به حساب کاربران واریز می‌شود.

از دیگر خدمات شرکت، می‌توانیم به ارائه مشاوره برای تولید محتوای بهینه، پروموت کردن، فعال کردن مانتایزیشن، ساخت کانتنت آیدی و… اشاره داشته باشیم.

عوامل تأثیرگذار در کسب درآمد یوتیوب

تعداد بازدید از یک ویدئو در یوتیوب تاثیر مستقیم بر روی میزان درآمد شما دارد. همچنین هر بار سابسکرایب شدن ویدئو توسط کاربران نیز نقش مهمی در کسب درآمد بیشتر در یوتیوب دارد.

یکی دیگر از مهمترین عوامل تاثیرگذار در این زمینه، تبلیغات نمایش داده شده در طول تماشای محتواست. همچنین هر اندازه تعداد تماشای تبلیغ توسط کاربران بیشتر باشد، درآمد شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. توجه داشته باشید که تبلیغ بدون جذب مخاطب تاثیری در کسب درآمد شما نخواهد داشت. بدین معنا که تبلیغات داخل ویدئو حتما باید توسط کاربران مشاهده شود تا شما به درآمد برسید.

محتوایی که توسط شما به عنوان یوتیوبر تولید می‌شود باید موضوعی جذاب داشته باشد تا مخاطبان بیشتری را به تماشا علاقه‌مند کند. همچنین مدت زمان محتوای تولید شده و زمانی که برای بارگذاری و انتشار آن در نظر گرفته می‌شود نیز بر روی جذب مخاطب و کسب درآمد بیشتر تاثیر مستقیم دارد. از دیگر عوامل موثر در کسب درآمد بیشتر در یوتیوب، می‌توانیم به تعداد کامنت‌ها، میزان به اشتراک گذاشتن محتوا، مدت زمان دیده شده ویدئو و… اشاره کنیم.

نقد کردن درامد یوتیوب توسط شرکت‌های MCN در ایران

نتیجه گیری و جمع بندی

به ازای هر هزار بازدید مخاطبان از محتوای شما در یوتیوب، مبلغی بین ۳ تا ۵ دلار واریز می‌شود. با این حال این اعداد همیشه ثابت نبوده و بر اساس نحوه فعالیت شما، مبلغ تغییر خواهد کرد. اگر به دنبال کسب درآمد از یوتیوب هستید، پیش از هر چیز به نحوه نقد کردن درآمد یوتیوب فکر کرده و از نماینده معتبری مانند یاراتیوب کمک بگیرید.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x