سینما و تئاتر

عجیب ترین لباس های مت گالا ۲۰۲۳ + لباس جنجالی ریحانا

به گزارش تلنگر؛ مهمترین رویداد مد دنیا یعنی مراسم مت گالا (Met Gala ۲۰۲۳) در تاریخ ۱ می برگذار شد.

مراسم Met Gala یک مهمانی خیریه به میزبانی انا وینتور سردبیر مجله Vogue است. این مراسم هر ساله و اولین دوشنبه ماه می در موزه هنر و مد متروپولیتن‌ نیویورک‌ برگزار‌ می‌شود.

این مراسم هر سال یک موضوع خاص دارد که برترین طراحان دنیا باید بر اساس آن موضوع، لباس طراحی کنند. امسال از شرکت کنندگان خواسته شده بود تا به افتخار کارل لاگرفلد صاحب خانه‌ های مد مانند Chanel ،Fendi و… لباس بپوشند و ادای احترام کنند. همچنین این جشن وبرای مؤسسه لباس The Met کمک مالی جمع‌آوری می‌کند.

مهمترین رویداد مد دنیا یعنی مراسم Met Gala ۲۰۲۳ با موضوع “کارل لاگرفلد: یک‌‌ خط زیبایی” در تاریخ ۱ می برگذار شد. مراسم Met Gala یک مهمانی خیریه به میزبانی انا وینتور سردبیر مجله Vogue است که هر ساله اولین دوشنبه ماه می در موزه هنر و مد متروپولیتن‌ نیویورک‌ برگزار‌ می‌شود.

این مراسم هر سال یک موضوع خاص دارد که برترین طراحان دنیا باید بر اساس آن موضوع، لباس طراحی کنند.در مقاله مت گالا ۲۰۲۲ به طور مفصل به مراسم پارسال و تم آن پرداختیم. امسال از شرکت کنندگان خواسته شده بود تا به افتخار کارل لاگرفلد صاحب خانه‌ های مد مانند Chanel ،Fendi و… لباس بپوشند و ادای احترام کنند. همچنین این جشن وبرای مؤسسه لباس The Met کمک مالی جمع‌آوری می‌کند.

لباس عجیب ریحانا

مت گالا چیست و چه کسانی به آن دعوت می شوند؟

مت گالا ، Met Gala یا Met Ball که به طور رسمی موسسه لباس Gala نامیده می شود، جشنی است که سالانه برای جمع آوری کمک مالی به نفع موسسه لباس موزه هنر متروپولیتن در شهر نیویورک برگزار می شود.

این رویداد عموماً به عنوان معتبرترین رویداد مد جهان در نظر گرفته می شود و ارسال دعوت نامه بسیار مورد توجه است. افراد مشهور از حوزه‌های مختلف حرفه‌ای، مانند مد، فیلم، تلویزیون، تئاتر، موسیقی، تجارت، ورزش، رسانه‌های اجتماعی و سیاست، به این جشن دعوت می‌شوند که توسط مجله مد آمریکایی Vogue برگزار می‌شود.
این جشن هر ساله در اولین دوشنبه ماه می برگزار می شود.

این نشان دهنده افتتاح نمایشگاه مد سالانه مؤسسه لباس در Upper East Side منهتن است. اغلب حاضران بر روی جلد و صفحات ووگ به تصویر کشیده می شوند. این رویداد هر سال را با موضوع خاص نمایشگاه موسسه لباس جشن می گیرد، و مد لباس رسمی شب را تعیین می کند. از مهمانان انتظار می رود که مد خود را مطابق با موضوع نمایشگاه، که عموماً مد لباس است، تنظیم کنند. آنا وینتور، روزنامه‌نگار آمریکایی، که سردبیر مجله ووگ است، از سال ۱۹۹۵ تا کنون ریاست مت گالا را بر عهده داشته است.

تاریخچه مت گالا

Met Gala در سال ۱۹۴۸ توسط النور لمبرت، تبلیغ‌کننده مد، به عنوان جمع‌آوری کمک مالی برای مؤسسه تازه‌تاسیس لباس به مناسبت افتتاحیه نمایشگاه سالانه آن تأسیس شد.

اولین جشن فقط همراه با شام بود و بلیط ها هر کدام پنجاه دلار بودند. گالا در طول چند دهه اول ، به سادگی و مشابه سایر مؤسسات خیریه نیویورک برگزار می شد.

بر این اساس، شرکت کنندگان در جشن های اولیه تقریباً به طور کامل اعضای جامعه عالی نیویورک یا صنعت مد این شهر بودند. از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۷۱، این رویداد در مکان هایی از جمله Waldorf Astoria، Central Park، و اتاق رنگین کمان برگزار شد.

هنگامی که دایانا وریلند در سال ۱۹۷۲ مشاور مؤسسه لباس شد، جشن شروع کرد به تبدیل شدن به یک رویداد جهانی تر و پر زرق و برق تر ، هرچند که هنوز مجموعه اجتماعی را هدف قرار می داد.

این رویداد با شرکت‌کنندگانی مانند الیزابت تیلور، اندی وارهول، بیانکا جگر، دایانا راس، التون جان، لیزا مینلی، مدونا و چر که از نخبگان شهر بودند، از شهرت بیشتری برخوردار شد.

درحال حاضر گالا به عنوان یکی از برجسته ترین و منحصر به فرد ترین رویدادهای اجتماعی در جهان در نظر گرفته می شود. و یکی از بزرگترین شب های جمع آوری کمک مالی در شهر نیویورک است، با ۹ میلیون دلار آمریکا در سال ۲۰۱۳ و رکورد ۱۲ میلیون دلار در سال بعد.

Met Gala یکی از قابل توجه ترین منابع مالی برای موسسه است،  که مجموع مشارکت ها برای اولین بار پس از رویداد ۲۰۱۹ از ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.

آنا وینتور، رئیس این رویداد، در سال ۱۹۹۵ ریاست مؤسسه را بر عهده گرفت. همچنین به گفته وینتور، مراسم مت گالا در اولین دوشنبه ماه می برگزار می شود. فهرست مهمانان او افزایش یافت و شامل افراد مشهوری در سراسر جهان از دنیای مد، سرگرمی، تجارت، ورزش و سیاست شد که در نهایت صفحات Vogue را زیبا کردند. از سال ۱۹۴۸، مت گالا هر سال به جز در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲، به طور متوالی برگزار می شود.

لباس های عجیب بازیگران

موضوع مراسم مت گالا چیست؟

هر سال موضوع خاصی برای این نمایشگاه در نظر می گیرند و از مهمانان انتظار می‌رود آن را دنبال کنند، اما اجباری ندارند. این شامل یک ساعت کوکتل و یک شام رسمی است.

در طول ساعت کوکتل، میهمانان می‌آیند تا روی فرش قرمز قدم بزنند، از نمایشگاه ویژه سال بازدید کنند، و قبل از مهمانی شام که شامل سرگرمی‌های سرگرم‌کننده‌های برجسته روز است، بنشینند. این موضوع نه تنها تم نمایشگاه سالانه را تعیین می‌کند، بلکه برای مهمانانی که سعی می‌کنند لباس بپوشند تا موضوع سال را حفظ کنند، اغلب باعث می‌شود موضوعات مد خاصی در میان خرده‌فروشان مد پیشرو در جهان اجرا شود.

تم مت گالای ۲۰۲۳ چه بود؟

بر‌اساس تم امسال طراحان باید با استفاده از دیدگاه های کارل لاگرفلد طراح مشهور که در سال ۲۰۱۹ درگذشت و ترکیب آن با استایل ویژه برند خودشان لباس طراحی کنند.

البته این موضوع حسابی چالش بر انگیز بود زیرا با اینکه کارل یک طراح افسانه ای محسوب می شد، اما به نظر بسیاری دیدگاه های او در دنیای مد امروز جایگاهی ندارد مثلا کارل به صورت مشخص از افرادی که اضافه وزن داشتند بدش می‌آمد و به وضوح آن را اعلام می کرد و آن ها را افراد بی اراده می دانست، در حالی که قسمت بزرگی از دنیای مد امروز برای افراد پلاس سایز است.

مدل های لباس مت گالا ۲۰۲۳

امسال سلبریتی ها در مراسم مت گالا ۲۰۲۳ با لباس هایی متفاوت تر از همیشه حضور پیدا کردند.

موضوع مراسم مت گالا چیست؟ مدل های لباس مت گالا ۲۰۲۳ لباس های عجیب

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x