سینما و تئاتر

پایدارخان سریال آتش و باد کیست؟ + معرفی یغما همسر پایدارخان

نقش پایدارخان سریال آتش و باد را جواد قامتی ایفا کرده است. همسر این نقش در سریال یغما نام دارد و بازیگر این نقش الهام نامی است. در این مطلب به معرفی این دو بازیگر خواهیم پرداخت.

به گزارش تلنگر؛ جواد قامتی در سریال آتش و باد به کارگردانی مجتبی راعی نقش پایدار خان را بازی کرده است. این بازیگر مشهور یکی از چهره‌های بی حاشیه سینما و تلویزیون می‌باشد. الهام نامی نیز نقش همسر این بازیگر را ایفا می کند. در ادامه عکس‌ها و بیوگرافی جواد قامتی و الهام نامی را مشاهده کنید.

پایدارخان در سریال آتش و باد

این نقش یکی از پایه‌های اصلی قصه «آتش و باد» است و فکر می‌کنم در بیست قسمت از سریال حضور پررنگی دارد. جوانی است که سوداهایی در سر دارد و پس از بازگشت به زادگاهش، در ارتباط با برخی از شخصیت‌های داستان دچار چالش می‌شود.

پایدارخان سریال آتش و باد کیست؟ + معرفی یغما همسر پایدارخان

بیوگرافی جواد قامتی

جواد قامتی بازیگر سینمای و تلویزیون ایرانی است که در ۱۳۵۳ در مرند به دنیا آمده و سال‌ها قبل ازدواج کرده و یک دختر به نام نازنین و یک پسر به نام آرمان دارد. او سابقه بازیگری در آثاری هم چون پوست، جلال و روزهای بی‌قراری ۲ را در کارنامه هنری خود دارد.

پایدارخان سریال آتش و باد کیست؟ + معرفی یغما همسر پایدارخان

بیوگرافی جواد قامتی بازیگر آتش و باد

سریال «آتش و باد» به کارگردانی مجتبی راعی، محصول سیما فیلم است و در ۵۸ قسمت تولیدشده. قسمت اول آن روز جمعه ۲۶ اسفند روی آنتن رفته است. جواد قامتی در نقش پایدارخان در سریال آتش و باد بازی کرده است. او در این سریال یکی از پسران فتحعلی خان است.

پایدارخان سریال آتش و باد کیست؟ + معرفی یغما همسر پایدارخان

زن پایدارخان در سریال آتش و باد

الهام نامی در سریال آتش و باد نقش همسر پایدار خان که یغمت نام دارد را ایفا می‌کند.

بیوگرافی الهام نامی

الهام نامی متولد ۸ اردیبهشت ۱۳۶۵ در تهران، فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر می‌باشد که از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را با تئاتر آغاز کرد. در سال ۱۳۹۵ با فیلم «چراغ‌های ناتمام» وارد سینما شد و سال ۱۴۰۱ با سریال شبکه خانگی «جیران» در نقش شکوه السلطنه خوش درخشید.

 

پایدارخان سریال آتش و باد کیست؟ + معرفی یغما همسر پایدارخان

بازیگر نقش یغما در سریال آتش و باد

الهام نامی بازیگر نقش یغما در آتش و باد می‌باشد. سریال آتش و باد برای اولین بار نوروز سال ۱۴۰۲ از شبکه سه سیما پخش شد. الهام نامی بازیگر نقش یغما در آتش و باد به‌عنوان عروس کوچک فتح الله خان و همسر پایدارخان در این سریال به نقش آفرینی پرداخته است.

فعالیت الهام نامی در تئاتر و تلویزیون

الهام نامی فعالیتش در تئاتر را از سال ۱۳۸۳ شروع کرد و به‌عنوان بازیگر نامی تئاتر شناخته می‌شود. همچنین شروع فعالیت او در سینما از سال ۱۳۹۵ و با ایفای نقش در فیلم “چراغ‌های ناتمام” شروع شد، اما بااین‌حال اولین اکران رسمی‌اش با هنرنمایی در فیلم “کار کثیف” به کارگردانی خسرو معصومی در سال ۱۳۹۶ می‌باشد.

ایشان با بازی در سریال “رمضانی” به کارگردانی سامان جلیل و سریال “نجوا” در سال ۱۳۹۶-۱۳۹۷ وارد تلویزیون و صداوسیما شد.

 

پایدارخان سریال آتش و باد کیست؟ + معرفی یغما همسر پایدارخان

صفحه اینستاگرام الهام نامی؛ یغما زن پایدارخان

بازیگر نقش یغما در آتش و باد مانند بسیاری دیگر از بازیگران در اینستاگرام فعالیت دارد. آدرس صفحه رسمی او در اینستاگرام به نشانی زیر است: @elhamnamii

گفتگو باشخصیت یغما همسر پایدارخان در آتش و باد

شخصیت” یغما” پیچیده‌تر از زنان اشراف‌زاده درباری هم‌عصر خودش نوشته و خلق‌شده است؛ درواقع او یک” لیدی مکبث” ایرانی است. در ارتباط با این کاراکتر با “الهام نامی” گفتگویی صورت گرفته که می‌خوانید:

از آنجا که به نقش‌هایی علاقه‌مند هستید که به لحاظ گریم و شخصیت متفاوت باشد، این امر در ارتباط با “آتش وباد” و کاراکترتان چقدر همخوانی داشت که مقابل دوربین قرار گرفتید؟

یغما، همسر پایدارخان در سریال آتش و باد به این سوال این‌گونه پاسخ داد؛ در این سوال گریم و شخصیت را دو مقوله‌ی جدا از هم می‌بینم.

اساسا این گریم متفاوت نیست که یک نقش را برای من به تنهایی جذاب می‌کند بلکه بخش تمایزات و تفاوت‌های شخصیت‌ها ملاک انتخاب من است. در مورد شخصیت “یغما “در سریال ” آتش و باد ” بعد از مطرح‌شدن این پیشنهاد،، متوجه این تفاوت‌ها با نقش‌های قبلی‌ای که بازی کرده‌ام شدم.

ازآنجاکه در این سریال نیز همچون شکوه السلطنه ی سریال « جیران » کاراکترتان شخصیتی اشراف زاده است، چقدر سعی کردید متفاوت ظاهر شوید و بارزترین وجه تمایز این شخصیت نسبت به شکوه السلطنه به نوبه خودتان چیست؟

یغما، همسر پایدارخان در سریال آتش و باد به این سوال این‌گونه پاسخ داد؛ درواقع توافق من برای بازی در نقش « یغما » مربوط به دو سال قبل از عقد قرارداد و بازی در نقش شکوه السلطنه ی سریال جیران بوده. این نکته را از این جهت می‌گویم که مخاطبان به دلیل طولانی‌تر شدن مراحل پس از تولید و پخش آتش و باد نسبت به جیران، جواب سوال شما را بهتر درک کنند. به تعبیر دیگر زمانی که یغما خلق شد، شکوه السلطنه ای در کار نبود. بنابراین اگر دقیق‌تر بخواهم توضیح بدهم باید بگویم روند بازی در نقش شکوه چطور طِی شد که از یغما متمایز باشد ؟

همچنین یغما، همسر پایدارخان در سریال آتش و باد ادامه داد؛ خوشبختانه شخصیت « یغما » آن‌قدر پیچیده تر از زنان اشراف‌زاده و درباری هم‌عصر خودش نوشته‌شده بود که بی‌پروایی و به‌نوعی وحشیگری این شخصیت بامتانت و وقار شکوه السلطنه سریال جیران در عین مرموز بودن، فرق زیادی داشت.

یکی از این نقش‌ها برونگراست و دیگری درونگرا؛ بنابراین پیش از بازی در تک‌تک سکانس‌های نقش شکوه السلطنه دوباره جدول تمایزات این دو نقش را در ذهنم مرور کردم.

تا چه میزان این گفته را تایید می‌کنید که سکوت و آرامشی که در ظاهر شخصیتتان در “آتش وباد” وجود دارد در واقع مصداق آتش زیر خاکستر را دارد و نشان از آن است که مخاطب با عملکردهای غافلگیرانه‌ای از سوی شما مواجه خواهد شد؟

به‌هرحال این خصوصیات مثل سکوت، آرامش در قدم اول از خودم وام گرفته‌شده اما در ادامه قرار بر این بود که « یغما» کم‌کم برای مخاطب شکل و جان بگیرد.

از اولین تحلیل‌های آقای “مجتبی راعی” به‌عنوان کارگردان مجموعه ،برای من این بود که طراحی شخصیت یغما – همسر پایدارخان_ از نمایشنامه مکبث ،اثر شکسپیر الهام گرفته‌شده و طبق گفته‌های ایشان این کاراکتر یک لیدی مکبث ایرانی است که همچون ماری، آرام‌آرام می‌خزد و در نقطه‌ی درستش زهر خود را می‌ریزد.

پایدارخان سریال آتش و باد کیست؟ + معرفی یغما همسر پایدارخان

مهم‌ترین شاخصه‌ای که شما را برای حضور در این مجموعه ترغیب کرد را در چه مواردی می‌توانید عنوان کنید؟

کارگردانی که آثارش را دوست داشتم، فیلم‌نامه‌ای که قدرتمند و کم‌نظیر بود، تهیه‌کننده‌ای که تجربه خوشایندی از همکاری قبلی در سریال شهرزاد با او داشتم و گروهی که همگی خوب بودند و همه این‌ها از شاخصه‌هایی بودند که برای حضور در این سریال ترغیبم کردند.

حضور در” آتش وباد ” چقدر نشات گرفته از  علاقه شما به تولیدات تاریخی است؟

فاکتور تاریخی بودن یک اثر هیچ وقت تنها ملاک انتخاب من نبوده و نیست، هر چند قصه های تاریخی برایم جذاب هستند اما در برهه ای که من بازی در این دو فیلمنامه را پذیرفتم، آنها را انتخاب های بهتر و کاملتری در مقایسه با دِرام های اجتماعی روز، که پیشنهاد شده بودند دیدم.

حضور در اینگونه تولیدات که محتوای آنها سِبقه تاریخی دارند، چه چالش هایی را برای بازیگران،عوامل و ازجمله شما بدنبال داشت؟

از منظر فیلمسازی طبعا پروداکشن آثار تاریخی ظرایف و حساسیت های ویژه ای را می طلبد. صحنه، لباس، گریم و تمام عناصر از آنچه در زیست شخصی مان تجربه می کنیم فاصله دارند، در بازیگری به این ها اضافه کنید، گویش و رفتار و جهان بینی شخصیت را. البته این به هیچ عنوان به معنى سختی بازی نقش های تاریخی نسبت به نقش های امروزی نیست، صرفا جهان متفاوتی دارند.

به عنوان بازیگر این مجموعه چقدر موافقید این مجموعه با فاصله گرفتن از کلیشه ها به تولید رسیده است؟

خوشحالم که می بینم مردم سریال را دوست دارند و بعد از مدتها قصه ای از تلویزیون پخش می شود که برای خانواده ها تازگی دارد. عوامل هنری و فنی گروه این دغدغه را داشتند که خوانشی جدید از قصه های مشابه تاریخی چه در نوع روایت و چه در ساخت و فضاسازی اثر ارائه دهند و تا آنجا که من شاهدش بودم، همه نهایت تلاش شان را برای گرفتن بهترین خروجی کارشان انجام دادند و یک پروژه بزرگ و البته دشوار را با انرژی و عشق به پایان رساندند. بله من هم مثل شما موافقم که تکرار فضاهای معمول و سوژه و قصه های مشابه برای مخاطب ثابت تلویزیون خسته کننده و غیرجذاب شده است.

من تصور می کنم تاریخ از این نظر برایمان جذاب است که بدانیم اگر الان در نقطه ی فعلی هستیم از کجا به آن رسیده ایم و به آن جمله معروف هم باور دارم که اگر از تاریخ درس نگیریم محکوم به تکرارش خواهیم بود. بنابراین هر موقعیت و لحظه ای در تاریخ و قصه هایش به حال امروز ما مربوط است ضمن آنکه مستقلا روایت خودش را هم دارد، اینکه مخاطب چه برداشتی از روایت ها می کند به دانش و بینش شخص اش بر می گردد.

عکس یغما در سریال آتش و باد

پایدارخان سریال آتش و باد کیست؟ + معرفی یغما همسر پایدارخان

 

انتهای مطلب/م.ع

 

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۲ / ۵. تعداد آرا: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x