صادرات و واردات

حمل کالا با لنج از امارات (دبی) به ایران به صورت تضمینی

واردات و حمل کالا از دبی با لنج

دبی یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایران است و هر ساله مبادلات زیادی بین این دو کشور انجام می شود. واردات از امارات مزایای زیادی برای تجار ایرانی به همراه دارد. اما در فرآیند واردات باید تخصص و تجربه کافی داشته باشید. اگر در زمینه تجارت بین الملل فعال هستید می توانید از واردات کالا از دبی سود خوبی کسب کنید. در واقع امارات یکی از مراکز مهم اقتصادی در جهان است که با بسیاری از کشورها از جمله ایران، چین و کشورهای اروپایی روابط اقتصادی برقرار کرده است.

از آنجایی که امارات هیچ گونه هزینه گمرکی از شرکت های واردکننده دریافت نمی‌کند، تمامی کالاهای وارداتی در این کشور به قیمت اصلی خود فروخته می شود. اکثر تجار ایرانی برای کاهش هزینه های گمرکی و حمل و نقل محصولات خود برای خرید و واردات کالاهای با کیفیت با این کشور تجارت می‌کنند. در واقع، دبی با ایران همسایه است و محبوبیت بازار دبی برای تجار ایرانی به دلیل حمل بار از دبی با لنج است که باعث شده است کالاهای خود را با سرعت بالا و با هزینه کم وارد ایران کنند.

گاهی در خدمات حمل بار با لنج برخی از کالاها از پرداخت عوارض گمرکی و مراحل پیچیده ترخیص کالا معاف هستند. این خدمات حمل بار از دبی با لنج که به حمل ته لنجی نیز معروف است، به شما کمک می ‌کند تا با کمترین هزینه کالای خود را از دبی به ایران ارسال کرده. اما حمل بار به صورت ته لنجی چیست؟

وارداتی که توسط شناورهای غیرتجاری و دریانوردان انجام می شود، به عنوان واردات ته لنجی یا ملوانی شناخته می شود. به عبارت دیگر، در حمل ته لنجی بار از دبی محموله در داخل کشتی قرار می گیرد و بدون پرداخت حق گمرکی وارد ایران می شود. هر لنج می تواند به تعداد مجازی که دولت تعیین کرده است، سفر تجاری کند و حمل ته لنجی بار از دبی داشته باشد. برای حمل کالا از طریق دریا از لنج استفاده می شود و ملوانان اجازه دارند کالاهای مورد نظر شما را در صورتی که جزء کالاهای وارداتی ممنوعه مانند مشروبات الکلی، اسلحه و سایر کالاهای قاچاق نباشد، وارد کشور کنند. حمل بار از دبی با لنج پیوسته، منظم و به طور مداوم فعال است و در صورتی که ملوانان بیشتر از حد مجازی که قانون تعیین کرده است، کالا وارد کشور نکنند، امنیت محموله و سایر منافع تجار را تضمین می کند.

واردات ته لنجی بدون نیاز به مراحل طولانی گمرکی انجام می شود که باعث کوتاه شدن زمان واردات می شود. به طور کلی، مدت زمان حمل با از دبی تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله شرایط آب و هوایی، تجربه طرف قرارداد، مهارت در بارگیری و … می باشد. اما می توان گفت حمل بار تضمینی از دبی ظرف ۱۵ الی۲۰ روز انجام می شود. از طرفی، عدم نیاز به طی قوانین ترخیص کالا می تواند قیمت حمل بار با لنج را به شدت کاهش دهد.

چه کالاهایی را می توان با لنج از دبی وارد کرد؟

در حمل ته لنجی با از دبی تقریباً هیچ محدودیتی برای نوع کالا وجود ندارد و می توانید هر گونه کالایی از پوشاک و لوازم بهداشتی گرفته تا تجهیزات صنعتی را با هر وزنی وارد کنید. در حقیقت، یکی از مزایای مهم حمل بار ته لنجی دور زدن تحریم ها است. ملوانان می توانند کالاهای برند آمریکایی و اروپایی نظیر لوازم الکترونیکی اورجینال، کفش و پوشاک برند، لوازم آرایشی برند و … را از طریق حمل بار با لنج وارد ایران کنند.

به طور کلی، تنوع زیادی در انتخاب محصولات دبی وجود دارد. این مزیت در کنار حذف عوارض گمرکی باعث محبوبیت حمل بار از دبی با لنج شده است. بیشتر واردات کالای ته لنجی از دبی شامل موارد زیر است:

  • وسایل الکترونیکی و دیجیتالی
  • انواع قطعات خودرو و ابزارآلات صنعتی
  • تجهیزات پزشکی
  • انواع لوازم خانگی
  • کالاهای استوک (دست دوم)
  • انواع لباس و پارچه
  • محصولات آرایشی و بهداشتی
  • مواد غذا و نوشیدنی

مراحل حمل بار از دبی با لنج

اگر نمی دانید برای حمل بار از دبی چه کاری باید انجام دهید، باید به شما بگویم که تقریباً هیچ کاری جزء انتخاب یک شرکت بازرگانی معتبر و مجرب لازم نیست که انجام دهید! شرکت بازرگانی مهیر با حمل بار تضمینی از دبی، کالاهای شما را به ایران با کمترین قیمت و در سریع ترین زمان ممکن ارسال می‌کند.

به طور کلی برای واردات از دبی با لنج ابتدا کالای مورد نظر شما از تامین کننده مورد اعتماد خریداری می شود. سپس با توجه به نوع بار، حجم و وزن کالا لنج حمل کالای شما انتخاب و آماده می شود. مشخصات این لنج در اختیار فروشنده کالای مورد نظر جهت تحویل کالا قرار داده شود. لنج مورد نظر در اسکله بارگیری می شود و به سمت بندر تعیین شده در ایران حرکت می کند. لنج ها به ترتیب تخلیه می شوند و کالای شما تحت عنوان کالای ته لنجی از گمرک خارج می شود. در مراحل حمل بار از دبی با لنج، مدارکی شامل پیش فاکتور، بارنامه کالا، گواهی مبدا، نامه ترخیص کالا و قبض انبار در اختیار شما قرار می گیرد. و در نهایت، کالایی که سفارش داده‌اید توسط گروه بارزگانی مهیر در مقصد توافق شده به شما تحویل داده می شود.

حمل کالا با لنج از امارات (دبی) به ایران به صورت تضمینی

چالش‌های واردات از دبی به صورت ته لنجی

واردات کالا از دبی از طریق لنج تقریبا هیچ محدودیتی ندارد و می توانید کالای مورد نظر را با کمترین قیمت و در زمان مناسب تهیه کنید. در صورت انتخاب شرکت بازرگانی مناسب برای این کار، می توانید با کمترین دردسر کالای خود را به مقصد مورد نظر برسانید.

واردات به صورت ته لنجی قانونی است و طبق قانون هر دریانورد حق دارد سالانه مقدار مشخصی کالا وارد کند. یعنی هر لنج نمی تواند سالانه تعداد زیادی کالا وارد کند. این مقدار کاملاً کنترل شده است و مبلغی حدود ۱۵۰۰ دلار برای هر ملوان در سال در نظر گرفته شده است. گاهی این نسبت پنج یا شش بار در سال است.

در این بین، کالاهایی که وارد می شوند باید جزء لیست کالاهای ممنوعه نباشند. کالاهایی مانند مشروبات الکلی و اسلحه در این لیست قرار گرفته اند. وارادات کالاهای ممنوعه در گمرک توقیف می شود و طبق قانون با مجرم برخورد می شود.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x