خانواده

طرز تهیه پنکیک ساده تابه ای + عکس

به گزارش تلنگر؛ یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی پنکیک است که به طور معمول برای میان وعده یا صبحانه تهیه می شود، این کیک نرم و لذیذ چون در تابه پخته می شود پن کیک نامگذاری شده است و در گروه شیرینی و دسرها قرار دارد که در کنار برش هایی از میوه، شکلات، عسل و یا شیره افرا سرو می شود و دارای محبوبیت بسیار خاصی در بین کودکان است، در این بخش قصد داریم تا طرز تهیه پنکیک ساده تابه‌ ای را به شما آموزش دهیم.

شاید برای شما جالب باشد در بریتانیا یک روز به عنوان روز پنکیک نامگذاری شده است که تقریبا ۴۰ روز بعد از عید پاک است، با مقدار موادی که در این دستور شیرینی پزی قرار گرفته است می‌توانید ۸ عدد پنکیک تهیه کنید و در صورتی که می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری پن کیک تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم در طرز تهیه پنکیک ساده تابه ای

کره ۵۰ گرم
شیر ۱ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
آرد سفید ۱ پیمانه
شکر ۲  ق غذا خوری
نمک ۱/۴ ق چای خوری
روغن مایع به مقدار لازم
بکینگ پودر ۱ و ۱/۲ ق چای خوری

مراحل طرز تهیه پنکیک ساده تابه ای

طرز تهیه پنکیک

مرحله اول: آماده سازی مواد پنکیک

ابتدا کره را از یخچال بیرون می‌آوریم تا با دمای محیط سازگار شود و آب شود سپس در کاسه‌ای جادار و بزرگ آرد سفید را می‌ریزیم و در ادامه نمک، شکر و بکینگ پودر را به آن می‌افزاییم و مواد را با قاشق مخلوط می‌کنیم.

مرحله دوم: تهیه مایه پنکیک

تخم مرغ را در کاسه‌ای می‌شکنیم و با چنگال هم می‌زنیم و شیر را کم کم به آن اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم و بعد کره ذوب شده را می‌افزاییم و هم می‌زنیم تا منسجم شوند. مواد مخلوط شده با شیر را داخل کاسه آرد سفید می‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم تا یکدست شوند. (زیاد هم زدن باعث سفت شدن پن کیک‌ها می‌شود) می‌توانید مواد پنکیک را از صافی عبور دهید تا گوله آرد باز شود و مایه یکدست و صافی داشته باشید.

مرحله سوم: سرخ کردن پنکیک

در این مرحله از طرز تهیه پنکیک ساده تابه ای، پنکیک ها را در تابه‌ای که مخصوص پنکیک باشد و گرد باشد یا تابه‌ای که در دسترس داریم را روی حرارت می‌گذاریم و مقداری روغن در آن اسپری می‌کنیم.

و صبر می‌کنیم تا داغ شود و به اندازه یک ملاقه کوچک از مایه کیک بر می‌داریم و داخل تابه می‌ریزیم و خود مایه پخش می‌شود و به صورت دایره می‌شود. بالای سر پن کیک می‌مانیم، چون خیلی سریع سرخ می‌شود.

پنکیک سرخ شده

مایه را که ریختم بعد از ۱ دقیقه بعد روی آن حفره‌های مانند سوزن سوزن‌هایی ایجاد می‌شود این یعنی در حال سرخ شدن است. کمی لبه آن را بر می‌گردانیم اگر به رنگ کاراملی یا قهوه‌ای در آمده بود خیلی راحت با یک کفگیر آن را بر می‌گردانیم.

تا طرف دیگر آن پخته و کاراملی رنگ شود. پنکیک خیلی راحت بلند می‌شود و اصلا به تابه نمی‌چسبد. پنکیک که آماده شد در بشقابی قرار می‌دهیم و باقی مواد را نیز به همین صورت آماده می‌کنیم و با مربا یا عسل یا نوتلا  می توانید سرو کنید.

فوت و فن‌های دستور پخت پنکیک

نکات کلیدی در طرز تهیه پنکیک

  • استفاده از شیر علاوه بر اینکه باعث می‌شود پنکیک شما طعم بهتری بگیرد، باعث می‌شود پنکیک شما تا مدت زیادی نرم بماند و خشک نشود. البته اگر دوست ندارید پنکیک خود را با شیر درست کنید می‌توانید شیر را از مواد لازم حذف کنید و به جای آن از آب استفاده کنید.
  • فقط برای بار اول تابه را چرب کنید و برای بار‌های دیگر نیاز نیست چرب کنید وگرنه پنکیک چربی خواهید داشت.
  • برای رسیدن به نتیجه بهتر توصیه می‌شود ۳۰ دقیقه مایه پنکیک را در محیط استراحت بدهید سپس بپزید.
  • حتما در تمام مراحل پخت پنکیک حرارت ملایم باشد.
  • اگر دوست داشتید پنکیک تان رنگ بیشتری داشته باشد می‌توانید مقداری کمی زعفران دم کشیده غلیط داخل مواد پنکیک بریزید.
  • اگر تمایل داشتید می‌توانید مقدار بیشتری شکر به مواد پنکیک اضافه کنید تا پنکیک شیرین تری داشته باشید.‌
  • می‌توانید کره را به ۳ قاشق غذا خوری روغن مایع جایگزین کنید، زیرا بعضی افراد طعم کره را دوست ندارند، ولی طعم کره در پنکیک بسیار ملموس است.
  • اگر دوست داشتید پنکیک پفکی داشته باشید می‌توانید نصف قاشق چای خوری دیگر بیکینگ پودر به مواد اضافه کنید فقط در نظر داشته باشید برای اینکه خاصیت بیکینک پودر حفظ شود نباید بیش از حد مواد را هم بزنید.
  • شما می‌توانید با افزودن نوتلا یا شکلات پنکیک مغزدار تهیه کنید.
  • برای اینکه پنکیک با طعم پرتقال بخواهید داشته باشید می‌توانید ۱/۲ پیمانه شیر و ۱/۲ پیمانه آب پرتقال اضافه کنید.
  • تابه‌ای که پنکیک را داخل آن می‌پزید باید کف ضخیمی داشته باشد تا از حرارت زیاد به پنکیک جلوگیری شود.
  • برای تزئین پنکیک می‌توانید از انواع میوه‌ها استفاده کنید و پنکیک‌ها را با عسل یا سس شکلاتی میل بفرمائید.

امیدواریم از این طرز تهیه پنکیک استفاده کنید و لذت ببرید.

انتهای مطلب/ی.ن

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x