سینما و تئاتر

آخرین آمار مخاطبان نوروزی سینما+جزئیات

بررسی آمار میزان مخاطبان نوروزی در سال ۱۴۰۳ نسبت به نوروز سال گذشته نشان می‌دهد که امسال شاهد رشد ۴۶.۰۸ درصدی تعداد کل مخاطبان فیلم‌های اکران نوروزی در تعطیلات عید بوده‌ایم.

به گزارش تلنگر؛ با توجه به آمارهای رسمی ثبت شده در سامانه سمفا تعطیلات نوروز امسال مجموعاً یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۸۷۵ نفر از هموطنان در ۳۸ هزار و ۱۷۷ سانس اکران برای دیدن فیلم مورد علاقه خود بلیت سینما تهیه کرده‌اند.

این تعداد نسبت به نوروز سال ۱۴۰۲ بیانگر رشد ۴۶.۰۸ درصدی تعداد مخاطبان سینما یعنی تقریباً ۶۱۵ هزار و ۵۹۲ نفر بیشتر از سال گذشته در سیزده روز ابتدای سال جاری بوده است.

در این زمینه آمارهای ثبت شده از تعداد مخاطبان نوروز ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که سال قبل در ایام تعطیلات نوروزی مجموعاً ۷۲۰ هزار و ۲۸۳ نفر در ۱۵ هزار و ۷۱ سانس اکران سینما رفتند که این تعداد مخاطب طی دوره مورد نظر رمقی معادل ۳۶۶ میلیارد و ۸۹۴ میلیون و ۳۷۵ هزار ریال به گیشه‌ها پرداخت کردند که دقیقاً در دوره مشابه سال جاری میزان درآمد سینماها ۸۶۷ میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۴۰ هزار ریال برای یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۸۷۵ هزار نفر مخاطب و ۳۸ هزار و ۱۷۷ سانس اکران است.

از سوی دیگر بررسی میزان فروش هفت فیلم اکران نوروزی امسال یعنی تمساح خونی، بیبدن، پرویزخان، نوروز، ایلیا جستجوی قهرمان و آسمان غرب نشان می‌دهد که جایگاه نخست برای پرفروش‌ترین فیلم در دوره یاد شده با سهم ۷۶.۷۲ درصدی از کل مخاطبان معادل یک میلیون و ۲۴ هزار و ۹۷۵ نفر مخاطب برای ۲۰۷۷ سانس اکران با درآمدی معادل ۶۶۳ میلیارد و ۷۱۳ میلیون و ۹۴۰ هزار ریال در اختیار تمساح خونی به کارگردانی جواد عزتی قرار دارد.

نخستین روز سال ۴۰ هزار نفر سینما رفتند

اما بیبدن دومین جایگاه را با ۱۵۵۳۹۴ نفر مخاطب معادل ۱۱.۶۳ درصد از کل مخاطبان نوروزی برای ۶۲۹۲ سانس اکران و درآمد گیشه ۱۰۶ میلیارد و ۴۹۱ میلیون و ۹۷۰ هزار ریال به نام خود کرد تا به این‌ترتیب پرویزخان با سهم ۲.۸۶ درصدی از کل مخاطبان معادل ۳۸۶۲۶ نفر برای ۱۶۳۵ سانس اکران و درآمد معادل ۲۷ میلیارد و ۱۲ میلیون و ۹۵۵ هزار ریال درآمد سومین جایگاه را به دست آورد.

در همین حال جایگاه چهارم نیز آپاراتچی با سهم ۳.۱۷ درصدی معادل ۴۲۴۵۴ نفر مخاطب برای ۲۸۹۲ سانس اکران و درآمدی معادل ۲۶ میلیارد و ۶۶۳ میلیون و ۹۵ هزار ریال رسید و به دنبال آن نوروز نیز با سهم ۲.۱۸ درصدی از کل مخاطبان نوروزی معادل ۲۹۱۴۰ نفر در ۲۵۴۱ سانس اکران درآمدی معادل ۱۸ میلیارد و ۴۰۸ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال داشت به جایگاه پنجم را به‌نام خود کرده باشد.

ایلیا جستجوی قهرمان نیز توانست در دوره مورد نظر ۲.۱۰ درصد از کل مخاطبان نوروزی یعنی ۲۸۰۶۶ نفر را برای ۲۸۲۲ سانس اکران به خود اختصاص دهد تا با درآمدی معادل ۱۵ میلیارد و ۵۷۷ میلیون و ۹۲۰ هزار ریال در جایگاه ششم قرار گیرد و آسمان غرب هم با سهم ۱.۲۹ درصدی از کل مخاطبان حدود ۶۰ برابر کمتر از جایگاه نخست این فهرست با ۱۷۲۴۶ نفر مخاطب برای ۱۲۱۸ سانس اکران و درآمد نه میلیارد و ۶۹۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال جایگاه هفتم را به خود اختصاص داد.

انتهای مطلب/م.ع

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

کرمان موتور

نوشته های مشابه

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x