بررسی مشخصات فنی هوندا eNS1 + آپشن
هونداeNS1 در پنجمین نمایشگاه تهران رونمایی شد. این کراس اوور به خاطر پیشرانه تمام الکتریکی و طراحی جذاب بیرونی و داخلی توجهات زیادی را به خودش جلب کرده است.
به گزارش تلنگر؛ در ابتدا قراربود که هونداeNS1 فقط توسط معین خودرو وارد شود اما پس از مدتی اروین خودرو هم آن را می خواهد وارد کند. در نتیجه این کراس اوور مثل برخی دیگر از کالا های وارداتی توسط دو شرکت به بازار عرضه می شود.
مشخصات فنی
eNS1 داراری پیشرانه تمام الکتریکی است. این موتور توانایی ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتون متر گشتاور را دارد. تامین انرژی هونداeNS1 را پک باتری ۶۸.۸ کیلووات ساعتی برعهده دارد در نتیجه می توان ۵۱۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر گذاشت. این ماشین هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۳.۸ کیلووات انرژی مصرف می کند.
eNS1 از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند. با پورت ۱۰۰ کیلوواتی میزان شارژ باتری این خودرو در عرض ۴۰ دقیقه از ۳۰ به۸۰ درصد خواهد رسید اما اگر از برق شهری برای شارژ آن استفاده شود پرشدن آن ۹.۳۰ ساعت زمان می برد.
مشخصات کلی
نوع موتور خودرو | یک موتور برقی |
ظرفیت باتری | ۶۸.۸ کیلووات ساعت |
قدرت | ۲۰۱ اسب بخار |
گشتاور | ۳۱۰ نیوتن.متر |
گیربکس | اتوماتیک |
محور محرک | دیفرانسیل جلو |
شتاب | ۷.۷ ثانیه |
سرعت | ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت |
بُرد خودرو | ۵۱۰ کیلومتر |
استاندارد آلایندگی | یورو ۶ |
فرمان | برقی |
بدنه | کراس اوور جمع و جور |
نوع رینگ | آلومینیومی |
ابعاد و ظرفیت ها
طول | ۴۳۹۰ میلیمتر |
عرض | ۱۷۹۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱۵۶۰ میلیمتر |
فاصله محورها | ۲۶۱۰ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۶۷۹ کیلوگرم |
تعداد سرنشین | ۵ نفر |
ظرفیت صندوق عقب | – |
قطر رینگ | ۱۸ اینچ |
آپشن ها و امکانات
هونداeNS1 امکانات مناسبی دارد. این خودرو دارای کیسه هوای راننده و سرنشین کناری، ایربگ جانبی و پردهای، کروز کنترل تطبیقپذیر، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی برقی راننده، ترمز پارک برقی، اتوپارک، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد، سیستم کمک به حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم پایش تمرکز راننده و تابلوخوان است.
کروز کنترل | دارد |
کروز کنترل هوشمند | دارد |
کنترل ایستایی در سربالایی | دارد |
کنترل سرعت در سرازیری | – |
کنترل کشش | دارد |
کنترل پایداری | دارد |
اتو پارک | دارد |
سنسور جلو | دارد |
سنسور عقب | دارد |
رادار نقطه کور | – |
رادار تغییر لاین | ندارد |
رادار تصادف جلو | دارد |
رادار تصادف عقب | ندارد |
ترمز ضدقفل | دارد |
توزیع نیروی ترمز | دارد |
ترمز کمکی | دارد |
ترمز اضطراری | – |
ترمز پارک برقی | دارد |
پدال شیفتر | ندارد |
اتولایت | دارد |
چراغ روز | دارد |
دکمههای کنترلی فرمان | دارد |
گرمکن فرمان | – |
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی | دارد |
ناوبری | دارد |
نمایشگر هدآپ | ندارد |
دوربین عقب | دارد |
دوربین ۳۶۰ درجه | دارد |
کیسه هوا | دارد |
ورود بدون کلید | دارد |
استارت بدون کلید | دارد |
تهویه اتوماتیک | دارد |
صندلی برقی راننده | دارد |
صندلی برقی سرنشین جلو | – |
گرمکن صندلی جلو | – |
سردکن صندلی جلو | – |
ماساژور صندلی جلو | ندارد |
آینه بغل برقی | دارد |
گرمکن آینه بغل | دارد |
پانوراما | دارد |
سانروف | ندارد |
طراحی داخلی
کابین هوندا اسپرت و جوان پسند است و نمایشگر بسیار بزرگ عمودی حاضر در بخش میانی داشبورد اصلی ترین ویژگی کابین است. نمایشگر موجود در فرمان هم نیز دیجیتال است و اطلاعات لازم را در اختیار رانده می گذارد. روی کنسول میانی چند دکمه و پد شارژ وجود دارد به کمک این دکمه ها می توان ترمز پارک، حالت های رانندگی و وضعیت حرکت را مدیریت کرد.
طراحی ظاهری هونداeNS1
هونداeNS1 بدنه ای با ۴۳۹۰ میلیمتر طول دارد و ارتفاع و عرض آن به ترتیب برابر با ۱۵۶۰ و ۱۷۹۰ میلیمتر است. وزن این خودرو ۱۶۷۹ کیلوگرم است.
همانند دیگر خودرو های ژاپنی دارای طراحی مدرن و جذابی است. به جای جلو پنجره رایج به این علت که دارای پیشرانه الکتریکی است یک پنل متحرک به آن متصل شده است که با کنار رفتن آن سوکت شارژ آشکار می شود.
ساختار چراغ این خودرو به صورت باریک و کشیده است و باعث شده که چهره این خودرو خشن و اسپرت باشد. سپر این خودرو ژاپنی ابعاد بزرگی دارد و روی آن حجم پردازی هایی صورت گرفته است.
شاخص ترین ویژگی عقب این خوردو چراغ های سر تا سری آن است. استفاده از نسبتهای خاص در این نما سبب شده تا هونداeNS1 در بین رقبا کاملا متمایز باشد. همانند قسمت پایینی سپرها، لبه گلگیرها و رکابهای جانبی این خودرو به رنگ مشکی پیانویی هستند. نکته عجیب اینکه اکثر خودروهای برقی از رینگهای آیرودینامیک بهره میبرند، اما هوندا eNS1 روی رینگهای معمولی چند پره سوار است. نصب دستگیره در عقب روی ستون C، دیگر نکته نمای جانبی است که باید به آن اشاره کنیم.
مزایا و معایب
+ بهرهمندی از تکنولوژیهای روز
+ امکانات مناسب
+ کیفیت ساخت بالا
+ پیشرانه پاک و عدم آلایندگی
+ طراحی جذاب بیرونی و داخلی
– عرضه احتمالی محدود
_ نبود زیر ساخت کافی برای شارژ
انتهای مطلب/ ی.ر