مشخصات فنی خودرو شیائومی SU7 Ultra
نمونه اولیه شیائومی SU7 Ultra کامل کربنی است و در جریان سخنرانی سالانه لی جون، بنیانگذار شیائومی، که شامگاه گذشته برگزار شد، رونمایی کرد. Xiaomi SU7 Ultraاولین خودرویی است که به HyperEngine V8 شیائومی مجهز شده است.
به گزارش تلنگر؛ شیائومی SU7 Ultra به سه موتور توسعه یافته شیائومی، شامل دو موتور V8 و یک موتور V6s مجهز شده است که حداکثر قدرت ۱۵۴۸ اسب بخار را ارائه می دهد و حتی از لوکس ترین خودروهای اسپرت مانند بوگاتی شیرون ۱۴۷۹ اسب بخاری پیشی می گیرد.
مشخصات فنی شیائومی SU7 Ultra
HyperEngine V8 توسعه یافته شیائومی دارای حداکثر سرعت ۲۷۲۰۰ دور در دقیقه، حداکثر قدرت ۵۷۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۶۳۵ نیوتن متر است که آن را به قوی ترین موتور تولید شده توسط این شرکت مستقر در پکن تبدیل می کند. علاوه بر این، Xiaomi SU7 Ultra به باتری پرقدرت Qilin 2.0 CATL که مخصوص مسابقات است، با حداکثر توان خروجی ۱۳۳۰ کیلووات مجهز شده است. حتی در ۲۰٪ SoC، باتری می تواند ۸۸۰ کیلو وات انرژی تخلیه کند.
ویژگی های باتری شیائومی SU7 Ultra
جالب اینجاست که باتریهای Qilin CATL دارای ترکیب شیمیایی فسفات آهن (LFP) هستند. SU7 Ultra دارای شارژ ۸۹۷ ولتی است و از نرخ شارژ ۵.۲ درجه سانتی گراد پشتیبانی می کند، به این معنی که خودرو می تواند در کمتر از ۱۲ دقیقه شارژ شود.
قدرت ترمز شیائومی SU7 Ultra
از نظر ترمز، به کالیپرهای ترمز با عملکرد بالا AP Racing مخصوص مسابقات مجهز شده است که دارای کالیپرهای ثابت فورجی شش پیستونی در جلو و عقب و لنت های ترمز مسابقه ای با قابلیت تحمل دمای کاری بیش از ۸۰۰ درجه است.
علاوه بر این، Xiaomi SU7 Ultra از موتور معکوس برای بازیابی انرژی ترمز استفاده می کند و حداکثر بازیابی نیروی ترمز ۰.۶G را ارائه می دهد. در شرایط ترمز کامل، می تواند شتاب بیش از ۲.۳۶G را با فاصله ترمز ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها ۲۵ متر ایجاد کند.
شیائومی SU7 Ultra می تواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را تنها در ۱.۹۷ ثانیه و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را تنها در ۵.۹۷ ثانیه طی کند و در عرض تنها ۱۵ ثانیه به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد. حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت و وزن خودرو کمی کمتر از ۱۹۰۰ کیلوگرم گزارش شده است.
طراحی شیائومی SU7 Ultra بهطور قابلتوجهی با SU7 استاندارد متفاوت است، و دارای بال عقب فیبر کربنی عظیم است که تا ۲۱۴۵ کیلوگرم نیروی رو به پایین تولید میکند. سایر قسمتهای خودرو نیز برای ساختار آیرودینامیکیتر اصلاح شدهاند، از جمله افزودن دو دریچه بزرگ جلو و بزرگتر شدن قسمت جلو و رکابهای جانبی.
طراحی ظاهری شیائومی SU7 Ultra
ابعاد این خودرو ۵۲۶۰/۲۰۶۴/۱۴۰۶ میلی متر و فاصله بین دو محور ۳۰۰۰ متر است. SU7 Ultra به دلیل داشتن کیت بدنه عملکردی به طور قابل توجهی عریض تر و طولانی تر از SU7 استاندارد است، در حالی که دارای فاصله بین دو محور است.
اگر به بدنه و چشمهایی که شیائومی برای این خودروی برقی طراحی کرده توجه کنید، قطعا حس تهاجم و سرعت به شما القا میشود. رنگ زرد بدنه همراه با طراحی رعد و برق یک جلوه عمیق از سرعت است که شیائومی قصد داشته تا پیش از روشن شدن ماشین، آن را به همه اثبات کند. اگر با عملکرد اسپویلر ماشین (spoiler) هم آشنا باشید، پس میدانید که استفاده از آن در بخش عقبی و جلویی ماشین باعث میشود تا هوا به کنارهها هدایت شود و هوای کمتری از زیر وسیله نقلیه عبور کند.
به همین منظور اسپویلر جلویی این ماشین هم تمام هوای جلوی ماشین را جمع کرده و آن را از جلو به سمت عقب و کنارههای ماشین هدایت میکند. در قسمت پشتی ماشین یک بال زیبا هم طراحی شده که این بال مسئولیت تولید نیروی اضافی در جهت پایین را برعهده دارد.
اهداف خودرو سازی شیائومی
شیائومی قصد دارد رکورد جدیدی را در کلاس سدان های برقی چهار در در نوربرگ رینگ ثبت کند. در حال حاضر، سریع ترین خودروی الکتریکی در اطراف نوربرگ رینگ فولکس واگن ID.R با زمان دور زدن ۶:۰۵.۳۳۶ دقیقه است. سریع ترین خودروی برقی چهار در در اطراف نوربرگ رینگ پورشه تایکان توربو GT با زمان دور زدن ۷:۰۷.۵۵ دقیقه است. هدف این شرکت شکستن رکورد دور پیست افسانه ای نوربرگ رینگ نوردشلایف در ماه اکتبر است.
شیائومی در حال حاضر تنها شیائومی SU7 استاندارد را در چین به فروش میرساند و دومین مدل خردهفروشی آن تحت آزمایشهای جادهای قرار میگیرد. خودروهای برقی متمرکز بر عملکرد چینی در حال حاضر از ۱۲۴۷ اسب بخار Zeekr 001 FR و BYD با قدرت ۱۲۸۷ اسب بخار YangWang U9 تشکیل شده اند. مشخص نیست که آیا شیائومی SU7 اولترا گواهینامه جاده ای دریافت می کند یا خیر، اما با ۱۵۷۸ اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت، به طور کامل از مدل های فوق به عنوان سریع ترین خودروی ۴ در جهان پیشی گرفته است.
انتهای مطلب/ ی.ر