مشخصات فنی کی ام سی ایگل + طراحی ظاهری و داخلی
کی ام سی ایگل خودرو ملی کرمان موتور است. این خودرو در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد. ایگل بر مبنای جک جی 4 که ظاهری متفاوت ارائه می دهد.
به گزارش تلنگر؛ کی ام سی ایگل اولین خودروی بومی کرمان موتور بوده که بر پایه پلتفرم PS1، پلتفرم جک J4، روی خط تولید رفته است.
مشخصات فنی کی ام سی ایگل
کی ام سی ایگل در بخش پیشرانه تفاوت زیادی با جک جی ۴ ندارد. در واقع پیشرانه این خودرو همان پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس است که می تواند ۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند با این تفاوت که تغییراتی نرم افزاری بر روی آن صورت گرفته است. جعبه دنده استفاده شده در کی ام سی ایگل، یک جعبه دنده از نوع CVT است که نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخ های جلو می رساند. البته گفته شده است که احتمال دارد این خودرو با جعبه دنده ۵ سرعته دستی نیز عرضه شود.
برند | کی ام سی |
مدل | ایگل |
کلاس بدنه | سدان |
سال تولید | ۱۴۰۳ |
حجم موتور | ۱۴۹۹ سی سی |
تعداد سیلندر | ۴ |
تعداد سوپاپ | ۱۶ |
فناوری موتور | تنفس طبیعی |
قدرت | ۱۰۳ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۶ نیوتن متر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۳.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
گیربکس | CVT |
انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | تویست بیم |
طول | ۴۳۳۵ میلی متر |
عرض | ۱۷۲۵ میلی متر |
ارتفاع | ۱۵۰۵ میلی متر |
فاصله محوری | ۲۵۶۰ میلی متر |
وزن | ۱۱۶۰ کیلوگرم |
حجم باک | ۴۵ لیتر |
مصرف سوخت | ۷ لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی |
ابعاد رینگ و لاستیک | ۱۸۵/۶۵R15 |
شرکت عرضه کننده | کرمان موتور |
برند نشان مادر | جک |
کشور سازنده | ایران – چین |
امکانات ایمنی و رفاهی
امکانات ایمنی | دو کیسه هوا – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی |
امکانات رفاهی | سنسور نور – تریم داخلی چرم مصنوعی – تریم داخلی دو رنگ – فرمان کمکی برقی – کروز کنترل – کامپیوتر سفری – رینگ آلومینیومی – سنسور پارک و دوربین دنده عقب – نمایشگر لمسی – فناوری LED چراغ های جلو – تهویه دستی – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان – حالت رانندگی اسپرت و برقی جعبه دنده – سانروف (در تیپ فول آپشن) – استارت دکمه ای (در تیپ فول آپشن) |
مزایا و معایب
مزایا | مصرف سوخت مناسب – استهلاک پایین به نسبت رقبا – کابین جادار – کیفیت مونتاژ قابل قبول – فضای بار مناسب |
معایب | نبود برخی امکانات مانند سانروف و دوربین دنده عقب – جذاب نبودن عملکرد جعبه دنده CVT – طراحی نه چندان به روز |
طراحی ظاهری کی ام سی ایگل
این خودرو نسبت به جک جی ۴ طراحی به روز تری دارد و با سلیقه ایرانی ها سازگارتر است. نمای جلو این خودرو کروم کاری شده است که در قسمت هایی از جلو پنجره است و امتداد آنها در چراغ های روشنایی این خودرو احساس می شود. با اینکه قاب چراغ ها مشابه با جک جی ۴ است اما گرافیک و دیزاین چراغ ها عوض شده و چهره به روزتری به خود گرفته است. به طور کلی با اینکه این سبک طراحی جک جی ۴ را اسپرت تر کرده اما ممکن است مورد پسند همه قرار نگیرد اما در مجموع می توان گفت شاهد طراحی تقریبا بهتری نسبت به جک جی ۴ هستیم.
طراحی داخلی
طراحی داخلی کی ام سی ایگل تفاوت چندانی با جک جی ۴ ندارد. رودری ها از متریال خشک تشکیل شده اند. البته با توجه به رده قیمتی این خودرو، نمی توان انتظار بالاتری از این خودرو داشت با این حال استفاده از تریم دو رنگ در دیزاین داخل کابین باعث شده تا فضای داخل کابین این خودرو از سادگی خارج شود.
اما بخش هایی از کی ام سی ایگل مانند اطراف دریچه های سیستم تهویه، دستگیره ها، کنسول وسط و اطراف سیستم مالتی مدیا از طراحی پلاستیک پیانویی استفاده شده است که حس مدرن بودند را به سرنشین القا می کند.
جلو آمپر کی ام سی ایگل، مانند دیگر رقبای این خودرو، به صورت آنالوگ طراحی شده در وسط آن کامپیوتر کوچک سفری قرار گرفته که قابلیت خوبی برای این خودرو به حساب می آید. غربیلک فرمان کی ام سی ایگل کاملا مشابه فرمان جک جی ۴ است و اصلا تفاوت با آن ندارد. ویژگی دیگر در این قسمت وجود دارد این است که فرمان این خودرو از نوع کمکی برقی بوده و میزان سفتی و یا نرمی با توجه به سرعت تغییر می کند که این آپشن در پایداری این خودرو تاثیر گذار است.
صندلی های این خودرو با اینکه ظاهر ساده ای دارند اما طراحی و ارگونومی مناسبی دارند و خسته کننده نیستند. جنس روکش صندلی های ایگل ترکیبی از چرم مصنوعی و پارچه بوده که کیفیت مناسب و قابل قبولی داشته و رنگ و تریم آنها باعث ایجاد هماهنگی بیشتر تریم داخل کابین شده است.
انتهای مطلب/ ی.ر