گردشگری

آشنایی با جاذبه‌های طبیعی و تفریحی اهواز

اهواز یکی از زیباترین شهرهای جنوبی ایران است. این شهر به دلیل اهمیت تاریخی و جاذبه های گردشگری که دارد یکی از قطب های گردشگری ایران محسوب شده و هرساله مسافران زیادی را به خود جذب می‌ کند. اهواز از جاذبه های طبیعی گرفته تا بناهای تاریخی و پل های زیبا که در تاریخ و جنگ های مختلف نقش فراوانی داشته اند را در خود جای داده‌ و مسافران می توانند در هر فصلی از سال که به اهواز می روند از این جاذبه ها دیدن کنند. اگر شما هم قصد دارید تا در سفر بعدی خود به اهواز بروید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با برخی از زیباترین جاذبه ها و جاهای دیدنی اهواز آشنا کنیم.

پل سفید اهواز

یکی از شناخته شده ترین جاذبه های اهواز نه پل زیبا و تاریخی این شهر هستند؛ اما بی شک می توان گفت که پل سفید اهواز معروف ترین این پل ها بوده و به نوعی نماد اهواز محسوب می شود. این پل با نام پل هلالی یا پل معلق هم شناخته می شود. دلیل این نامگذاری هم شکل هلالی پل است که از دور به صورت معلق به چشم می خورد. این پل در سال ۱۳۱۵ هجری شمسی با طول ۵۰۰ متر و عرض ۱۳ متر ساخته شد. هدف اصلی از ساخت این پل اتصال دو سمت رود کارون به یک دیگر و ساده تر کردن عبورو مرور از رود کارون بود؛ اما امروزه از این پل به عنوان یکی از جاهایی دیدنی اهواز یاد می شود.

آدرس: حد فاصل میان میدان شهدا و خیابان فلسطین اهواز

پل سیاه اهواز

یکی دیگر از پل های معروفی که در اهواز وجود داشته و علاوه بر زیبایی، اهمیت تاریخی بسیاری هم دارد، پل سیاه اهواز است. این پل در دوران قاجار ساخته شد و محلی برای جا به جا کردن مهمات و آذوقه های متفقین بوده است. پل سیاه که امروزه یکی از جاهای دیدنی اهواز است، در آن زمان باعث پیروزی متفقین شد و به همین دلیل به آن پل پیروزی هم می گویند. هنگام سفر به اهواز بازدید از این پل را از دست ندهید.

آدرس: اهواز، جنوب مرقه علی بن مهریار یا امتداد بلوار ساحلی رود کارون

پل هفتم و آبشار اهواز

یکی دیگر از زیباترین جاذبه های گردشگری اهواز در پل هفتم این شهر واقع شده است. اگر در سفر خود به اهواز سری به پل هفتم اهواز بزنید، می توانید بزرگترین آبشار مصنوعی خاورمیانه را مشاهده کنید. این آبشار زیبا در هنگام شب با نور های رنگی تزئین شده و منظره و چشم انداز زیبایی را به شما هدیه می دهد. هنگام سفر به اهواز بازدید از این آبشار را از دست ندهید.

آدرس: اهواز، بلوار شهید چمران

آشنایی با جاذبه‌های طبیعی و تفریحی اهواز

حمام نفت سفید اهواز

حمام نفت سفید یکی از جاذبه های دیدنی تاریخی اهواز متعلق به دوران قاجار است. این بنای تاریخی یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری اهواز بوده و در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. این حمام روزی یکی از زیباترین حمام های مشهد بوده است و با وجود این که امروزه این بنا تخریب شده است؛ اما هم چنان می توان زیبایی معماری تاریخی ایران را در آن مشاهده کرد. از این رو پیشنهاد می شود که بازدید از این بنا را از دست ندهید.

آدرس: اهواز، ۵۵ کیلومتری اهواز، ۳۶ کیلومتری شهرستان هفتکل، نفت سفید

هتل قوی اهواز

هتل قو یکی از بناهای تاریخی دوران پهلوی و اولین هتلی است که در این شهر ساخته شده است. جنوب ایران و به ویژه اهواز از گذشته تا به امروز یکی از قطب های مهم کشور برای تجارت به حساب می آمده است. برای این که تاجران هنگام سفر به اهواز وضعیت بهتری داشته باشند، هتل قو برای آن ها ساخته شد. این هتل رفته رفته صنعت گردشگری را هم در اهواز بهتر کرد. امروزه چیز زیادی از هتل قو باقی نمانده است؛ اما همچنان این هتل یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری اهواز بوده و ارزش یک بار بازدید را دارد.

آدرس: اهواز، محله نادری، خیابان زند، خیابان غلامپور

آشنایی با جاذبه‌های طبیعی و تفریحی اهواز

پل طبیعت اهواز

پل طبیعت یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی اهواز در محله کیانپارس است. این پل پارک لاله را به پارک ساحلی متصل کرده و نمای زیبایی از شهر به مسافران هدیه می دهد. هنگام بازدید از این پل می توان هم از پل بازدید کرد و به فعالیت هایی مانند ماهیگیری پرداخت، هم می توان به پارک ساحلی یا پارک لاله رفت و به همراه خانواده یک پیک نینک خاطره انگیز داشت. محله کیانپارس خود یکی از محله های مهم اهواز بوده و جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده است.

آدرس: اهواز، منطقه کیانپارس، بین پارک لاله و پارک ساحلی

سفر به اهواز با فلای تودی

جاهای دیدنی اهواز بسیار زیاد هستند و در این مطلب تنها به برخی از آن ها اشاره شده است. در صورتی که بخواهید از تمامی جاذبه های گردشگری اهواز دیدن کنید، باید حتما بیشتر از یک یا دو روز در این شهر حضور داشته باشید. علاوه بر جاذبه های گردشگری، در اهواز می توانید از غذاهای محلی نوش جان کرده و با فرهنگ مردم محلی اهواز بیشتر آشنا شوید همچنین می توانید هنگام سفر به اهواز، از فروشگاه ها و مراکز خرید این شهر هم بازدید کنید. سفر به اهواز از طریق راه های زمینی و هوایی امکان پذیر است. اگر قصد دارید تا برای سفر به اهواز یک بلیط برای خود و خانواده خود تهیه کنید، می توانید همین امروز به سایت فلای تودی مراجعه کرده و یک بلیط اهواز با ارزان ترین قیمت تهیه کنید. فلای تودی همراه شما برای خرید بهترین و ارزان ترین بلیط سفر به هر نقطه از ایران است.

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x