خانواده

آموزش طرز تهیه قیمه نثار مجلسی + مراحل پخت

قیمه نثار جزو غذاهای محبوب قزوینی است که به دلیل طعم خوب آن در سرار

به گزارش تلنگر؛ قیمه نثار یکی از غذاهای اصیل و بسیار خوشمزه ایرانی است که شباهت زیادی به مرصع پلو دارد.

شما را دعوت می کنیم این در ادامه طرز تهیه قیمه نثار مجلسی را بخوانید:

مواد نیاز در  مورد در طرز تهیه قیمه نثار مجلسی برای ۴ نفر

گوشت گوسفند ۵۰۰ گرم
برنج ۳ پیمانه
پیاز بزرگ ۱ عدد
زعفران آب پز ۱ قاشق غذاخوری
گلاب ½ فنجان
شکر ۱ قاشق چایخوری
پودر هل ۱ قاشق غذاخوری
زرشک ۲ قاشق غذاخوری
مغز پسته و خلال بادام ۲ قاشق غذاخوری
دارچین و زردچوبه به مقدار کافی
نمک و فلفل به اندازه کافی

طرز تهیه قیمه نثار مجلسی قزوین

 

مرحله اول

ابتدا پیاز را نگینی خرد می کنید و با کمی روغن مایع در تابه مناسبی تفت می دهید تا پیاز روشن شود. سپس کمی زردچوبه به پیاز اضافه می کنید و پیاز را تفت می دهید تا با زردچوبه یکدست شود.

مرحله دوم

سپس گوشت را به صورت چرخ کرده برش دهید و به همراه پیاز به تابه اضافه می کنید. گوشت را خوب تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند سپس به آن رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا طعم خامی از رب گوجه فرنگی را گرفته شود.

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه قیمه نثار مجلسی، مقداری فلفل سیاه، پودر هل و پودر دارچین را به مواد خود اضافه می کنید و کمی تفت می دهیم تا ادویه ها با بقیه مواد یکدست شوند. سپس یک و نیم لیوان آب اضافه می کنید و درب تابه را می بندید تا گوشت روی حرارت ملایم بپزد.

مرحله چهارم

سپس برنج را خیس کنید و بعد یک قابلمه آب روی اجاق می گذارید و بعد از جوش آمدن آب نمک می زنید. پس از آن برنج خیس خورده را در آب جوش می ریزید و زمانی که برنج کمی نرم شد و مغز آن سفت بود آبکشی کنید.

مرحله پنجم

قابلمه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس کمی روغن بریزید و برای ته قابلمه به دلخواه نان یا سیب زمینی حلقه شده بچینید. سپس برنج آبکش شده را کف قابلمه بریزید و درب قابلمه را بگذارید تا برنج دم بکشد.

قیمه نثار مجلسی با کوفته قلفلی

مرحله ششم

در حین پختن برنج، زرشک را با شکر تفت دهید تا کمی قهوه ای شود. سپس کنار بگذارید. در طرز تهیه قیمه نثار مجلسی، خلال بادام را در گلاب خیس کنید و در کره یا روغن سرخ کنید و کنار بگذارید. خلال پسته را در کره یا روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله هفتم

اگر می خواهید از پوست پرتقال استفاده کنید حتما چند بار بجوشانید تا تلخی آن گرفته شود سپس با زعفران و کره تفت دهید و کنار بگذارید. وقتی آب داخل ماهیتابه کاملا جذب گوشت شد، آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله هشتم

برنج را در بشقاب بریزید و گوشت را به دلخواه روی برنج بریزید. سپس خلال پسته، خلال بادام، خلال پوست پرتقال و زرشک تفت داده شده را به سلیقه خود به برنج اضافه کنید و با قیمه نثار سرو کنید. نوش جان

شما هم می توانید پیشنهادات یا تجربیات خود را در خصوص طرز تهیه قیمه نثار مجلسی در بخش نظرات پایگاه تلنگر با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x