فوتبال

برترین مربیان فوتبال دنیا در سال ۲۰۲۳ اعلام شدند

به گزارش تلنگر؛ فوتبالیست‌ها هر چقدر هم که ماهر و درجه یک باشند، نیاز به مغز دارند و اینجاست که نقش مربی در تیم مهم می‌شود. در معرفی قسمت پایانی بهترین‌ها به سراغ بهترین مربیان فوتبال اروپا در فصل قبل می‌رویم.

۱۰. ژاوی، بارسلونا

ژاوی غرور بارسلونا را برگرداند. قهرمانی فصل قبل لالیگا در واقع اولین قهرمانی بارسا از سال ۲۰۱۹ بود. ژاوی در فصل گذشته تیمی محکم و خوب ساخت که در ۳۸ بازی فقط ۲۰ گل دریافت کرد تا با ۱۰ امتیاز نسبت به رئال مادرید قهرمان شود. ژاوی در راه تبدیل شدن به مربی درخشانی است که همه از او انتظار داشتند. بزرگترین شکست او فصل ضعیفش در لیگ قهرمانان بود که باعث شد بارسا سه بازی از شش بازی مرحله گروهی را باخت و متعاقباً از لیگ اروپا کنار رفت.

۹. سیمونه اینزاگی، اینتر

برادر مهاجم سابق ایتالیا، فیلیپو، چند فصل بسیار خوب را با اینتر پشت سر گذاشت و وقتی صحبت از مدیران هجومی مطرح می‌شود، سیمونه اینزاگی شایسته احترام است. پس از هدایت اینتر به مقام دوم در فصل ۲۰۲۱-۲۲، اینزاگی نراتزوری را به کوپا ایتالیا و سوپرکاپ ایتالیا هدایت کرد و اوج عملکرد او رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا با اینتر بود. در واقع، او اینتر را به اولین فینال لیگ قهرمانان در ۱۳ سال رساند. اینتر در مرحله گروهی بارسلونا را شکست داد و پورتو، بنفیکا و میلان را شکست داد و به فینال رسید. اینزاگی باهوش و ساکت است و همیشه به اصول خود وفادار است.

۸. روبرتو دزربی، برایتون

رفتن گراهام پاتر به چلسی در سپتامبر به عنوان ناقوس مرگ برایتون تلقی شد و بازیکنان کلیدی مانند مارک کوکورلا (چلسی)، ایو بیسوما (تاتنهام) و لئاندرو تروسارد (آرسنال) نیز ترک کردند. با این حال، دزربی با پیروزی مقابل چلسی، لیورپول، آرسنال و منچستر سیتی فصل فوق العاده‌ای را پشت سر گذاشت. خرید‌های ناشناخته‌ای مانند خولیو آسنیسو و پرویس استوپینان به سرعت به بازیکنان ثابت تبدیل شدند، بازیکنانی مانند الکسیس مک آلیستر، کائورو میتوما و مویزس کایسدو درخشیدند و این نشان دهنده نقش یک مربی بسیار باهوش است.

۷. اریک تنهاخ، منچستریونایتد

سرمربی هلندی وظیفه تزریق خون تازه به یونایتد را داشت و او به خوبی این کار را انجام داد. در قسمت‌هایی از فصل تصمیمات سخت و حتی خطرناکی می‌گرفت. او از کریستیانو رونالدو سرپیچی کرد، خرید‌های خطرناکی انجام داد و به اصول فوتبالی خود وفادار ماند. او نشان داد که می‌تواند در تیم‌های بزرگ حضور داشته باشد. چیزی که زندگی را برای تنهاچ سخت‌تر می‌کند این واقعیت است که موفقیت او به تصمیماتی بستگی دارد که او در آن نقشی نداشته است، به ویژه مالکیت جدید باشگاه. یونایتد با این مربی موفق شد قهرمان لیگ کاپ شود و به فینال جام حذفی راه یابد و از همه مهمتر سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را مقابل لیورپول کسب کند.

۶. لیونل اسکالونی، تیم ملی فوتبال آرژانتین

حتی خود اسکالونی که در سال ۲۰۱۸ به عنوان سرمربی آرژانتین انتخاب شد، فکر نمی‌کرد که بتواند از این همه افتخارات مهم جان سالم به در ببرد. اسکالونی در کمتر از پنج سال سرمربیگری، ۴۱ بازی از ۶۱ بازی را برد و قهرمان کوپا آمریکا در سال ۲۰۲۱ و جام جهانی ۲۰۲۲ شد. او در نهایت توانست آرژانتین را به جام جهانی برساند. اسکالونی پس از قهرمانی در جام جهانی قطر قرارداد جدیدی امضا کرد و تا سال ۲۰۲۶ سرمربی آرژانتین خواهد بود. کوپا آمریکا بعدی تابستان سال آینده در ایالات متحده برگزار می‌شود و آرژانتین به دنبال دفاع از عنوانی است که در سال ۲۰۲۱ در برزیل به دست آورد. سوال کلیدی اسکالونی این است که او تا کی قصد دارد با مسی در تیم ملی بازی کند؟ حضور مسی قطعا کار را برای اسکالونی آسان می‌کند.۵. یورگن کلوپ، لیورپول

برای اولین بار از سال ۲۰۱۵، قرمز‌ها نتوانستند به لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کنند. در فصل قبل نمی‌توان به همه چیز درباره لیورپول نگاه منفی داشت. لیورپول قهرمان جام خیریه شد، پنج بازی از شش بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را برد، سومین گلزن برتر لیگ برتر فصل گذشته بود و یونایتد را ۷-۰ شکست داد. این باعث می‌شود فصل قبل برای باشگاه ۵۶ ساله چندان بد نباشد. فلسفه پرسینگ بالا و فوتبال هجومی کلوپ باعث شد لیورپول در آن سال‌ها بهترین نتایج ممکن را کسب کند. کلوپ تقریباً هر جامی را که می‌توان تصور کرد با لیورپول به دست آورده است.

۴. مایکل آرتتا، آرسنال

فصل آنطور که آرتتا می‌خواست به پایان نرسید، اما آرسنال بسیار فراتر از انتظارات بود. هدف او در ابتدای فصل بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا بود و برای مدت طولانی در صدر جدول قرار گرفت و در نهایت سیتی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. آرسنال اکنون به لیگ قهرمانان اروپا بازگشته است و انتظار می‌رود آرسنال نه تنها مرحله گروهی را پشت سر بگذارد بلکه به مرحله حذفی نیز برسد. آرتتا با سبک مربیگری خود نشان داد که توانایی مدیریت در بالاترین سطح را دارد و حالا تیمش برای فصل جدید تقویت شده است.

۳. لوجیانو اسپالتی، ناپولی

به جادو اعتقاد داری؟ کاری که ناپولی در فصل گذشته انجام داد چیزی شبیه جادو بود. با جدایی دریس مرتنز، لورنزو اینسینیه، فابیان رویز و کالیدو کولیبالی، کمتر کسی انتظار داشت که ناپولی قهرمان شود، اما اسپالتی در ۲۵ بازی اول خود در سری آ ۲۱ برد به دست آورد. همچنین، سبک بازی تهاجمی اسپالتی باعث شد که بسیاری از این قهرمانی تمجید کنند. مربی ورزشی. ویکتور عثیمان در تمامی رقابت‌ها ۳۱ گل به ثمر رساند و کویکا کوارتزالیا یادآور دیگو مارادونای بزرگ در ناپل بود. قهرمانی ناپولی یکی از نکات جالب فصل قبل در اروپا بود.

۲. کارلو آنچلوتی، رئال مادرید

وقتی رئال مادرید و تیم ملی برزیل از شما می‌خواهند مربی آن‌ها باشید، به این معنی است که کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده اید. آنچلوتی در دو سال اخیر قهرمانی‌های زیادی را در مادرید به دست آورده است. لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا، سوپرکاپ اسپانیا ۲۰۲۲، کوپا دل ری، سوپر جام یوفا و جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۳ این افتخارات بودند. فصل گذشته ناامید کننده‌تر از دو فصل قبل بود، زیرا مادرید نتوانست با سرعت بارسلونا در لالیگا برابری کند و در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا توسط بهترین تیم جهان حذف شد، یک پایان شایسته. همه هنوز کارلتو را دوست دارند. فصل پیش رو آخرین فصل کارلو آنچلوتی در رئال مادرید است و او بلافاصله هدایت تیم ملی فوتبال برزیل را برعهده خواهد گرفت.

۱. پپ گواردیولا، منچسترسیتی

این بار هیچ انتقادی، هیچ شک و استدلالی امکان پذیر نیست. گواردیولا دومین سه گانه دوران مربیگری خود را در باشگاهی کاملا متفاوت از تیم اصلی خود به دست آورد. تحول جان استونز، فصل باورنکردنی ارلینگ هالند و بازگشت مانوئل آکانجی به اوج. همه این‌ها به خاطر گواردیولا است. بسیاری او را بهترین مربی تمام دوران می‌دانند. او اکنون مطمئناً از آریگو ساکی، یوهان کرایف، سر الکس فرگوسن، کارلو آنچلوتی و دیگران جلوتر است. یک فصل بسیار خاص برای یک مربی بسیار خاص. او چه کار دیگری می‌تواند بکند؟ سه به معنای قهرمانی در تمام جام‌ها برای فصل است.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x