اخبار خودرو

بررسی مشخصات خودرو آریزو 6 + موتور، طراحی داخلی و ظاهری

سدان جدید چینی که قرار است در ایران نیز به فروش برسد؛ آریزو 6 نام دارد که در مطلب امروز به بررسی کامل مشخصات خودرو آریزو 6 اعم از امکانات داخلی و خارجی است، خواهیم پرداخت.

به گزارش تلنگر؛ اولین عضو خانواده آریزو، مدل آریزو۷ بود که اواسط سال ۲۰۱۳ به بازار چین آمد. بعد از آن آریزو۳ در سال ۲۰۱۵ به خیابان‌های چین رفت؛ خودرویی که در کلاس سدان‌های کوچک است. چری آریزو۵ سومین عضوی بود که در سال ۲۰۱۶ به این خانواده ملحق شد. اما در شرایطی که به نظر نمی‌رسید عرضه مدلی بین آریزو ۵ و آریزو ۷ چندان منطقی باشد، ناگهان چری غافلگیرمان کرد و در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۸ از خودرویی به‌نام آریزو GX پرده برداشت؛ خودرویی که حالا با نام آریزو ۶ در کشورمان شناخته می‌شود. در ادامه قصد داریم تا به معرفی مشخصات خودرو آریزو ۶ بپردازیم.

بررسی مشخصات خودرو آریزو ۶

نمای پشت بررسی خودرو آریزو 6

در مشخصات خودرو آریزو ۶ حالت‌های رانندگی ECO و SPORT را می‌توان به راحتی با دکمه تعبیه شده روی صفحه کنترل مرکزی این خودرو تغییر داد تا پاسخگوی نیازهای رانندگی مختلف باشد. حالت ECO خودروی آریزو ۶ از قدرت موتور متوسط و مصرف سوخته بهینه بهره‌مند است. حالت SPORT در مشخصات خودرو آریزو ۶ طی مدت زمان ۴ ثانیه از سرعت ۰ کیلومتر در ساعت به ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و طی مدت زمان ۹ ثانیه از سرعت ۰ کیلومتر در ساعت به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و شما از لحظه شروع شتابی پرشور و هیجان را تجربه خواهید کرد.

موتور خودرو آریزو ۶

این موتور دارای راندمان حرارتی تا ۳۷.۱ درصد، حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر است. این موتور دارای فناوری‌های پیشرفته یکپارچه است که پاسخ شتاب را تا ۳۵ درصد افزایش می‌دهد و مصرف سوخت ۱۰۰ کیلومتری را به ۶.۴ لیتر کاهش می‌دهد و راننده را قادر می‌سازد تا از رانندگی در دور بالا بدون نگرانی در مورد مصرف سوخت لذت ببرد.

آخرین CVT 9 سرعته دارای حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر و بازده گیربکس ۹۲.۵ درصد است، حالت تعویض دنده دستی شما را قادر می سازد تا اثر تعویض دستی ۹ دنده را شبیه سازی کنید. و به دلیل تطابق کامل با سیستم قدرت، توان خروجی مطلوب، قابلیت اطمینان بالا، تعویض دنده نرم و مصرف سوخت بالا را فراهم می کند.

بررسی مشخصات ظاهری و بدنه آریزو ۶

ویژگی های ظاهری آریزو 6

بدنه خودروی آریزو ۶ به خطوط نرم و براقی مزین شده است که تصویری که از خود در چشم بیننده ایجاد می‌کند همچون شی پرنده‌ای است که در حال پرواز است. مشخصات خودرو آریزو ۶ از نظر طراحی فست بک (fastback) خودرو آریزو ۶ با شیب ملایم و پیوسته‌ای از سقف خودرو به سمت عقب خودرو در هماهنگی کامل با سایر قسمت‌های خودرو انجام شده است و موجب شده که ضریب درگ (drag coefficient) را تا ۰.۲۸ پایین بیاید.

به کارگیری چندین خط تیز در نمای جلوی خودروی آریزو ۶ القا کننده نمایی X شکل در نگاه بیننده است که تاثیر بصری حیرت‌انگیزی ایجاد می‌کند. طراحی X تایپ که به صورت مورب روی بدنه امتداد یافته است تصویری عریض‌تر از خودرو را به نمایش می‌گذارد. مشخصات خودرو آریزو ۶ در سبک اسپرت این خودرو با مرکز ثقل پایین‌تر موجب شده است این خودرو همچون هواپیمایی که بر فراز زمین در حال حرکت است نمایان شود.

جلو پنجره بزرگ مشبک خودروی آریزو ۶ همراه با قالب کروم مورب و چراغ‌های جلوی کاملاً جدید و چراغ روشنایی روز LED با ابعاد بزرگ، تاثیر بصری چهره جلویی این خودرو را چند برابر کرده است.

چراغ‌های عقب LED ماتریکس شکل خودروی آریزو ۶ با نوار کرومی که از میان آن گذشته و ادامه پیدا کرده است به زیبایی هر چه تمام ترکیب شده است. این طراحی ترکیبی نه تنها تصویری زیبا را در خاطر بیننده ثبت می‌کند بلکه انعکاسی از جلوی خودرو آریزو ۶ است و هم‌خوانی دلنشینی را در بدنه خودرو ایجاد کرده است.

آینه‌های بغل خودروی آریزو ۶ با زاویه دید منحصر به فرد خود با عملکردهای مختلفی از جمله قفل شدن اتومبیل، جمع شدن اتوماتیک، بخارزدایی خودکار و چراغ‌های راهنمای LED ادغام شده است، که نشان‌دهنده به کارگیری فناوری روز دنیا است.

مشخصات خودرو آریزو ۶ در قسمت رینگ‌های تراش خورده به شکل الماس خودروی آریزو ۶ همچون تیغه‌‌ای است که می‌درخشند و ژن اسپرت جذاب این خودرو را به زیبایی تمام به رخ می‌کشد.

مشخصات داخلی

فضای داخلی آریزو 6

طراحی ساده به خوبی با دریچه های تهویه مطبوع تراورس ترکیب می شود و حس قوی لوکس را ایجاد می کند. طراحی پنل ابزار شناور “Future Wing” نامتقارن و سیستم تعاملی که به سمت راننده متمایل می شود، کار را آسان تر می کند.

دریچه های تهویه مطبوع عرضی

در تابستان، دریچه های تهویه مطبوع عقب می توانند به خنک شدن سریع فضای ردیف عقب کمک کنند. طراحی نوآورانه همراه با جلوه خنک کننده درجه یک شما را قادر می سازد تا در تمام فصول از فضایی دنج در خودرو لذت ببرید.

مانیتور کابین راننده

چهار دوربین با زاویه دید ۱۸۰ درجه در سمت‌های جلو، عقب، چپ و راست خودرو، نمایی همه جانبه از خودرو را ارائه می‌دهند و به معنای واقعی پارکینگ بدون نقطه کور و نمای هوایی از محیط واقعی رانندگی را درک می‌کنند و چرخش، پارک و ملاقات در راهرو را آسان‌تر می‌کنند. .

صفحه نمایش لمسی LCD 8 اینچی A/C

پنل تهویه مطبوع با فناوری IML در مشخصات خودرو آریزو ۶ نوشته شده است که زیبایی شناسی کلی کابین را به ارمغان می آورد. پنل تهویه مطبوع با صفحه کنترل مرکزی برای نمایش دو صفحه نمایش متصل است و دکمه های لمسی خازنی صفحه نمایش تجربه ای با تکنولوژی بالا را ارائه می دهند.

پنل ابزار ال سی دی چند کاره ۷ اینچی

پنل ابزار با تکنولوژی طراحی سی دی اعمال شده و با تزئینات کروم تزئین شده است و سبک ترازو از ساعت Patek Philippe الهام گرفته شده است که عنصر ساعت نفیس را تراوش می کند. صفحه نمایش رنگی نامنظم ۷ اینچی دارای سه تم پر از حس علم و فناوری است و اطلاعاتی مانند دما، مصرف سوخت، فشار تایر کنترل شده، یادآوری تعویض دنده و هشدار خطا را ارائه می دهد.

ایمنی

ایمنی فضای داخلی خودرو آریزو 6

مشخصات خودرو آریزو ۶ در نسل سوم بدنه از نوع قفس فولادی با استحکام بالا است. ۶ قطعه فولاد ترموفرم شده با مقاومت ۱۳۰۰ مگاپاسکال. نسبت کاربرد مقاومت بالا بیش از ۶۰% و استفاده از تکنولوژی نورد و خود لحیم کاری برای تیر سپر جلو. یک کابین ایمنی بدون نگرانی برای سرنشینان خودرو ایجاد می کند و آسیب های ناشی از برخورد را به حداقل می رساند.

سیستمHHC  در سربالایی

رینگ خودرو آریزو 6

برای خودرویی که مجهز به HHC نیست، هنگام استارت زدن در یک شیب در شهر، احتمال دارد با خودروی زیر برخورد کند. با این حال. HHC می تواند به شروع آسان در تپه کمک کند. برای خودرویی که مجهز به HHC نیست، هنگام استارت زدن در یک شیب در شهر، احتمال دارد با خودروی زیر برخورد کند. با این حال. HHC می تواند به شروع آسان در تپه کمک کند.

جمع بندی

این شرکت چینی‌، آریزو۶ را با پلتفرم M1X ساخته‌ است؛ یعنی همان پلتفرمی که با همکاری جگوار لندرور، برای خودروهای چری طراحی و تولید شده است. نکته دیگر در مشخصات خودرو آریزو ۶ به لحاظ ابعادی، تفاوت قابل توجهی نسبت به آریزو۵ ندارد؛ مثلا طول کلی آن هرچند حدود ۱۲ سانتیمتر بیشتر از آریزو۵ است ولی فاصله محوری‌اش، تقریبا با آریزو۵ هم‌اندازه است. به لحاظ فنی نیز آریزو۶، قلب ۱.۵ لیتری‌اش را از آریزو۵ توربو به ارث برده.

گیربکس نیزهمچنان در مشخصات خودرو آریزو ۶ از نوع CVT بوده البته با این تفاوت که در آریزو۵ توربو دارای تیپ‌ترونیک ۷ دنده است درحالیکه آریزو۶ به تیپ‌ترونیک ۹ دنده مجهز شده. آریزو۶ فقط در یک تیپ به بازار کشورمان آمده و متاسفانه ویژگی‌هایی مثل « سنسور نقطه کور »، « سنسورهای همرنگ بدنه » و « تریم داخلی کرمی » نیز از نسخه مونتاژی آن، حذف شده است.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x