سینما و تئاترعکس و فیلم

بیوگرافی بازیگران سریال تصویر یک رویا + عکس

سریال تصویر یک رویا یک سریال نوستالژی دهه هفتادی است که داستانی اجتماعی با دغدغه های خانوادگی دارد. در ادامه به معرفی بازیگران سریال تصویر یک رویا با شما همراه هستیم.

به گزارش تلنگر؛ سریال تصویر یک رویا یک مجموعه تلویزیونی برای سال های ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۷ به کارگردانی «احمد امینی» است که از شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد. این سریال تا کنون بارها توسط تلویزیون پخش شده است. در ادامه به بیوگرافی بیوگرافی بازیگران سریال تصویر یک رویا خواهیم پرداخت.

بازیگران سریال تصویر یک رویا

در این مجموعه بازیگران زیادی به نقش آفرینی پرداخته اند؛ که در ادامه به معرفی این بازیگران می‌پردازیم، با تلنگر همراه باشید.

بیوگرافی علی دهکردی در سریال تصویر یک رویاهنرپیشه علی دهکردی

از بازیگران سریال تصویر یک رویا علی دهکردی با نام کامل علی اسماعیل پور دهکردی بازیگر سینما و تلویزیون متولد ۲۶ آبان ۱۳۴۴ در شهرکرد است. آقای دهکردی تا پایان دبیرستان در شهرکرد زندگی کرد و پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۶۳ وارد دانشگاه تهران شد و در رشته هنرهای نمایشی با گرایش کارگردانی و بازیگری مشغول به تحصیل شد. او فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

دهکردی می گوید: در دوران دبیرستان وارد گروه تئاتر اداره ارشاد اسلامی شهرمان شدم و شاید همین اتفاق ساده زندگی من را به سمت بازیگری سوق داد. او در دوران دانشجویی نیز در نمایش های مختلفی حضور داشت اما اولین تجربه جدی و حرفه ای او بازی در فیلم ۱۶ میلی متری گلن به کارگردانی مهدی ودادی و پس از آن سریال مهر و ماه به کارگردانی حمید امیلی بود.

بیوگرافی الهام پاوه نژادسرگذشت الهام پاوه‌نژاد

الهام پاوه نژاد ر متولد ۲۷ شهریور ۱۳۵۰ در تهران بازیگر سینما و تئاتر ایرانی است. وی دارای دیپلم تجربی از دبیرستان نوشیروان و فوق دیپلم بازیگری و کارگردانی از دانشگاه نیاوران (دانشکده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در سال ۱۳۷۱ می باشد. او علاوه بر بازیگری، تجربه نویسندگی، کارگردانی، تدریس و سرودن شعر را نیز دارد.

الهام پاوه نژاد در دهه ۷۰ ازدواج کرده است و یک دختر هم به اسم کردیا نیز دارد. مدتی بود که اخباری مبنی در طلاق و جدایی وی در برخی سایت ها منتشر گردیده بود که صحت آن نامشخص است.

بیوگرافی اسماعیل شنگلهسرگذشت اسماعیل شنگله

اسماعیل شنگله، تهیه کننده و بازیگر تلویزیون و سینما، سال ۱۳۱۵ در تهران متولد شد. وی فارغ التحصیل رشته های کارگردانی تئاتر از “آکادمی هنرهای نمایشی وین” است. شنگله بازی در تئاتر را از سال (۱۳۳۲) در «جامعه باربد» آغاز نمود.

اسماعیل شنگله نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۵۷ در ۴۲ سالگی در فیلم دایره مینا به کارگردانی داریوش مهرجویی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال مدار صفر درجه، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای اسماعیل شنگله محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، فروزان و بهمن فرسی را تجربه کرد.

بیوگرافی شیین بیناسرگذشت شیرین بینا

شیرین بینا می گوید در ۸ مرداد ۱۳۴۳ در مرند با نام واقعی شیرین صدق گویا بازیگر به دنیا آمد. او علاقه زیادی به سفر دارد و سفر را بزرگترین اتفاقی می داند که می تواند او را خوشحال کند. او علاقه ای به آشپزی ندارد، اما با تمام وجود برای دوستان و خانواده اش آشپزی می کند. او ورزش را دوست دارد و والیبال یکی از ورزش های مورد علاقه او است.

او کار خود را از سال ۱۳۷۲ با بازی در فیلم تیک تاک آغاز کرد. نام اصلی او شیرین صدق گویا و بینا نام خانوادگی همسرش است که او آن را به عنوان نام هنری خود انتخاب کرده است.

بیوگرافی پرویز پورحسینی

پرویز پورحسینی متولد ۲۰ شهریور ۱۳۲۰ در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است. فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۴ است که از ۱۹ سالگی وارد تئاتر شد و تجربه بازی در دو حکومت را دارد.

بیوگرافی مهوش افشارپناهسرگذشت مهوش افشارپناه

مهوش افشارپناه متولد سقز در سال ۱۳۲۸ از بازیگران سریال تصویر یک رویا است. او لیسانس کارگردانی و بازیگری تئاتر را از دانشکده هنرهای دراماتیک دارد. همچنین او از سال ۱۳۶۶ با سریال خانه ای در انتظار جلوی دوربین رفت. سال ۱۳۷۷ با سریال روزهای زندگی به شهرت رسید و هم اکنون در کارگاه بازیگری به نام بوم زنگ رنگ و دیگر آموزشگاه‌ها در حال تدریس تئاتر و بازیگری است.

بیوگرافی میکائیل شهرستانیسرگذشت میکائیل شهرستانی

میکائیل شهرستانی متولد ۱ اسفند سال ۱۳۴۱ در تهران، از مدرسه عالی بازیگری صدا و سیما فارغ‌التحصیل شد و با تئاتر شروع کرد. سال ۱۳۷۵ با فیلم سایه به سایه جلوی دوربین رفت و با سریال کمین سال ۱۳۷۹ شناخته شد. علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردانی هم فعالیت میکند و متاهل بوده و صاحب یک دختر به نام درسا است.

بیوگرافی محمود بنفشه خواهسرگذشت محمود بنفشه خواه

محمود بنفشه‌ خواه متولد ۲۷ مهر ۱۳۲۱ در تهران ، فعالیت خود را با تئاتر شروع کرد و سال ۱۳۶۵ با فیلم ماجراهای آقای خیر خواه جلوی دوربین رفت. او با سریال تنهاترین سردار در سال ۱۳۷۴ شناخته شد و در نخستین ساعات روز چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۹ بر اثر ایست قلبی درگذشت.

بیوگرافی فریده توکلیسرگذشت فریده توکلی

فریده توکلی متولد ۱۳۲۸ در رشت، فعالیتش را با تئاتر شروع کرد و سال ۱۳۷۰ با سریال جستجو جلوی دوربین رفت. او با فیلم اعتراف سال ۱۳۷۵ شناخته شد و در زمینه کارگردانی هم فعالیت داشت ومتاسفانه به علت بیماری سرطان از دنیا رفته است.

بیوگرافی سوسن سلیمیسرگذشت سوسن سلیمی

سوسن سلیمی متولد ۱۹ خرداد ۱۳۲۳ در تهران، سال ۱۳۶۶ با فیلم پرستار شب جلوی دوربین رفت و با فیلم افعی در سال ۱۳۷۱ شناخته شد. متاسفانه ۲۶ تیر ۱۳۹۹ در ۷۶ سالگی از دنیا رفت.

بیوگرافی محمد حاتمیسرگذشت محمد حاتمی

محمد حاتمی متولد ۲۰ اسفند ۱۳۴۰ در تهران، فارغ االتحصیل لیسانس رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. با تئاتر و موسیقی شروع کرد و در سال ۱۳۶۸ با فیلم گزل جلوی دوربین رفت و محبوبیت اش با سریال ترانه مادری در سال ۸۶ شروع شد. در کنار بازیگری چهره پرداز بوده و مدیر برنامه ریزی نیز میکند و ازدواج کرده و دارای دو فرزند پسر می باشد.

بیوگرافی رویا فلاحیسرگذشت رویا فلاحی

رویا فلاحی در ایران بازیگر، سال ۱۳۷۳ با سریال در پناه تو جلوی دوربین رفت و با فیلم جاودانگی در سال ۱۳۹۴ وارد سینما شد.

بیوگرافی محمدرضا نوروزیسرگذشت محمدرضا نوروزی

محمدرضا نوروزی در ایران بازیگر، سال ۱۳۷۵ با سریال ماجراهای خانه شماره ۱۳ وارد بازیگری شد و سال ۱۳۷۹ با سریال وکیل شناخته شد.

بیوگرافی ناهید مسلمیسرگذشت ناهید مسلمی

ناهید مسلمی متولد ۲۵ آذر ۱۳۳۴ در تهران، فارغ التحصیل لیسانس زبان انگلیسی و تاریخ فرهنگ تطبیفی از دانشگاه دماوند بوده وبا تئاتر شروع کرد. سال ۱۳۶۸ با فیلم کوتاه «آخرین نگاه» جلوی دوربین رفت و با سریال چاردیواری در سال ۱۳۸۹ به شهرت رسید. وقتی ۳۷ ساله بود ازدواج کرد که ثمره اش یک یک دختر بنام شیدا خلیق بود و در انتخاب نقش هایش سخت گیر است.

بیوگرافی خسرو فرخزادیسرگذشت خسرو فرخزادی

خسرو فرخزادی متولد ۱۳۱۸ در ایران، در دانشکده هنرهای زیبا تحصیلات خود را آغاز کرد. او که از بازیگران سریال تصویر یک رویا تحصیات تکمیلی خود را در فرانسه ادامه داد و با تئاتر و رادیو شروع کرد. سال ۱۳۵۰ با سریال حرف تو حرف جلوی دوربین رفت و با سریال آینه در سال ۱۳۶۴ شناخته شد ولی متاسفانه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ بر اثر ایست قلبی درگذشت.

بیوگرافی عبدالله احمدیسرگذشت عبدالله احمدی

عبدالله احمدی در ایران بازیگر، با فیلم آدم برفی در سال ۱۳۷۳ وارد بلزیگری شد و با فیلم شب روباه در سال ۱۳۷۵ شناخته شد.

بیوگرافی علی گلزادهسرگذشت علی گلزاده

علی گل زاده در از بازیگران سریال تصویر یک رویا به حرفه بازیگری در ایران مشغول است. او با سریال شب زدگان در سال ۱۳۷۸ جلوی دوربین رفت و با سریال باران عشق در سال ۱۳۸۰ شناخته شد.

بیوگرافی پرویز عاشورنیاسرگذشت پرویز عاشورنیا

پرویز عاشورنیا در ایران بازیگر، سال ۱۳۷۷ با سریال گمشده جلوی دوربین رفت و با فیلم شوخی در سال ۱۳۷۸ وارد سینما شد.

بیوگرافی پردیس محب تاش

پردیس محب تاش در ایران بازیگر، سال ۱۳۷۴ با فیلم توطئه جلوی دوربین رفت و با سریال تصویر یک رویا در سال ۱۳۷۷ شناخته شد.

بیوگرافی محمد میرزاپور

محمد میرزاپور از بازیگران سریال تصویر یک رویا در ایران متولد شد. او در سال ۱۳۶۸ با فیلم تماس جلوی دوربین رفت و با فیلم دام در سال ۱۳۷۴ شناخته شد. دیگر بازیگران سریال تصویر رویا عبارتند از: مرادعلی رستمی، محمدرضا صفاری، محمد رضا صفاری، جلیل حسنی، سیاوش ایمانی، شاپور معمارزاده، پریناز بینا،رامتین پورجهانشاه و بهنود امینی از دیگر اسامی بازیگران سریال تصویر یک رویا می باشد.

دیگر عوامل سریال تصویر یک رویا

کارگردان: احمد امینی

فیلمنامه: ناصر ازقندی، عزیزالله اسمعیلی

بازنویسی فیلمنامه : اصغر عبداللهی

تصویربردار: کاظم شهبازی

تدوین: محمدحسین غضنفری

طراح صحنه و لباس: المیرا صباحی

صدابردار صحنه: اصغر شاهوردی

صداگذاری و ترکیب صدا: شاپور حکیمی

چهره پردازان: شهنام اسدی، خاطره خاشعی

موسیقی: کیوان جهانشاهی

ناظر مالی: حمید سعادت

مدیر تولید: سعید رسولی چیذری

تهیه کنندگان: اکبر تحویلیان، سعید رسولی چیذری

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x