موسیقی و تجسمیعکس و فیلم

بیوگرافی تیلور سویفت از کودکی+ قد، وزن و عکس همسر

در مقاله امروز بیوگرافی تیلور سویفت را که به تازگی نیز به عنوان چهره هنرمند پاپ سال 2023 نیز انتخاب شده است، را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش تلنگر؛ تیلور سویفت متولد دسامبر ۱۹۸۹ خواننده و ترانه‌سرای جوان آمریکایی است که آهنگ «Our song» او را به جوان‌ترین هنرمندی تبدیل کرد که به رتبهٔ اول جدول داغ‌ترین ترانه‌های کانتری رسیده‌است. بیوگرافی تیلور سویفت آمده، در ۲۰۰۸ نامزد بهترین خواننده جدید در جوایز گرمی سال ۲۰۰۸ شد. تیلور سوئیفت، نماد برجسته در چشم انداز موسیقی، به عنوان یک خواننده و ترانه سرای آمریکایی که به خاطر اشعار متقاعد کننده، ملودی های گیرا و اصالت استوارش شهرت دارد، شناخته می شود.

بیوگرافی تیلور سویفت در صنعت موسیقی در سنین جوانی آغاز شد و در نهایت او را به عنوان یک نیروی مسلط معرفی کرد.باتوجه به بیوگرافی تیلور سویفت، مسیر حرکت او که با آلبوم های برتر در جدول، جوایز فراوان و ارتباط تزلزل ناپذیر با مخاطبانش مشخص شده است، او را به عنوان یک حس جهانی تثبیت کرده است. سوئیفت با استعداد ذاتی، فداکاری استوار و از خود گذشتگی پرشور به هنر خود، همچنان میراث ماندگاری را به ثبت می‌رساند و همواره به عنوان یک هنرمند در حال تکامل است و معیارهای بی‌سابقه‌ای را در موسیقی پاپ و کانتری ایجاد می‌کند.

بیوگرافی تیلور سویفت از کودکی تا کنون

عکس کودکی تیلور سوئیفت

در ۱۱ سالگی با خواندن آهنگ Big Deal از لیان رایمز برنده‌ی یک مسابقه‌ی استعدادیابی محلی شد. وقتی ۱۲ سالش بود یک تعمیرکار کامپیوتر نواختن سه آکورد را روی گیتار به او یاد داد، و این اتفاق الهام بخش او برای نوشتن ترانه‌ی Lucky You (خوش به حالت) شد. تیلور با موسیقی عجین شده است. او می‌تواند گیتار، بانجو، پیانو، یوکللی و گیتار الکتریک بزند.

اطلاعات شخصی تیلور سویفت

بیوگرافی تیلور سویئفت

تیلور سویفت که در حال حاضر ۳۳ ساله است، متولد ۱۳ دسامبر ۱۹۸۹ در وست ریدینگ، پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا است و قرار است در ۱۳ دسامبر ۲۰۲۳ ۳۴ ساله شود. قد تیلور سوئیفت برای هر کسی که تعجب می کند، تیلور ۵ فوت و ۱۰ اینچ قد دارد (یعنی ۱.۸ متر).

بیوگرافی تیلور سویفت؛ تحصیلات

سوئیفت قبل از انتقال به آکادمی آرون در دبیرستان هندرسونویل تحصیل کرد و او را قادر ساخت تا تحصیل در خانه را دنبال کند که با حرفه موسیقی رو به رشد او سازگار بود. او که یک سال زودتر فارغ التحصیل شد، در سال ۲۰۰۸، معدل ۴.۰ را به دست آورد، که همزمان با انتشار آلبوم موفقیت آمیز او Fearless و اولین تور تیتراژ او بود.

مسیر حرکتش او را از کالج منحرف کرد، اما چندین مدرک افتخاری و جوایز را برای موسیقی و تلاش های بشردوستانه دریافت کرده است. در سال ۲۰۱۵، دانشگاه پنسیلوانیا دکترای افتخاری ادبیات انسانی را برای او به ارمغان آورد. به طور مشابه، در سال ۲۰۲۲، او دکترای افتخاری هنرهای زیبا را از دانشگاه نیویورک دریافت کرد و سخنرانی آغازین الهام بخش خود را ارائه کرد. تمجیدهای متعددی از سوی مؤسساتی مانند کالج موسیقی برکلی، انجمن بین المللی ترانه سرایان نشویل و تالار مشاهیر ترانه سراها به دنبال داشت.

بیوگرافی تیلور سویفت؛ خانواده

بیوگرافی تیلور سویفت

در پنسیلوانیا، تیلور سوئیفت از اسکات و آندریا سوئیفت که هر دو حرفه ای موفق بودند به دنیا آمد. او رابطه نزدیکی با برادر کوچکترش، آستین، بازیگر و عکاس دارد. اصل و نسب او متشکل از ریشه های آلمانی، انگلیسی، اسکاتلندی، ایرلندی، ولزی و ایتالیایی است که به شخصیت های مشهور تاریخی مرتبط است. سوئیفت که در مزرعه درخت کریسمس بزرگ شد، عشق به طبیعت و حیوانات را در خود پرورش داد. نقل مکان او به نشویل در ۱۴ سالگی برای دنبال کردن موسیقی نقطه عطفی در زندگی او بود. سوئیفت، هنرمندی پرفروش با بیش از ۲۰۰ میلیون رکورد فروش در سراسر جهان، دارای ۱۲ جایزه گرمی و کمک های بشردوستانه قابل توجه است که تجسم انعطاف پذیری و عزم راسخ برای ایجاد تفاوت است.

ارزش تجاری تیلور سویفتزیباترین عکس تیلور سوئیفت

فوربس در اکتبر ۲۰۲۳ تیلور سویفت را میلیاردر اعلام کرد و درآمد او از تور Eras و ارزش کاتالوگ موسیقی او را تأیید کرد. ثروت او بیش از ۱.۱ میلیارد دلار است که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از حق امتیاز و تور، یک کاتالوگ موسیقی ۵۰۰ میلیون دلاری و ۱۲۵ میلیون دلار در املاک و مستغلات نسبت داده شده است. در بیوگرافی تیلور سویفت آمده که در سال ۲۰۲۳ به عنوان سی و چهارمین زن خودساخته ثروتمند آمریکا و هفتاد و نهمین زن قدرتمند جهان توسط فوربس شناخته شد، کمک های مالی به موسسات خیریه مختلف از جمله آموزش، بهداشت و حقوق بشر گسترش یافت و او را به یک الگوی الهام بخش تبدیل کرد.

بیوگرافی تیلور سویفت؛ شغل تیلور سویفت

تیلور سوئیفت با حجاب

تیلور سوئیفت در سن ۱۴ سالگی با بستن قرارداد انتشار موسیقی با سونی/ای تی وی، حرفه درخشان خود را به عنوان خواننده و ترانه سرا آغاز کرد و نام خود را به عنوان جوانترین امضاکننده تاریخ این شرکت ثبت کرد. نقل مکان او به نشویل، تنسی، گامی اساسی در تحقق آرزوی او برای کنکاش در موسیقی کانتری بود، که با انتشار اولین آلبوم او در سال ۲۰۰۶ به اوج رسید، که شامل آهنگ برتر جدول “Tim McGraw” بود.

بیوگرافی تیلور سویفت به عنوان یک خواننده

آهنگ های تیلور سوئیفت

او جایگاه خود را به عنوان یکی از تأثیرگذارترین و موفق ترین هنرمندان تاریخ موسیقی تثبیت کرده است و دارای آمار چشمگیر بیش از ۲۰۰ میلیون قطعه فروش جهانی است. با مجموعه ای خیره کننده از ۱۲ جایزه گرمی، از جمله سه جایزه آلبوم سال، آثار موسیقی سوئیفت طیفی از ژانرها را در بر می گیرد – از کانتری و پاپ گرفته تا فولک، راک و آلترناتیو – که مهارت و تطبیق پذیری او را نشان می دهد. قابل ذکر است، او در نوشتن یا نوشتن هر آهنگ اصلی در آلبوم های خود مشارکت داشته است و ترکیبات خود را با عناصر شخصی و شاعرانه القا می کند.

بیوگرافی تیلور سویفت به عنوان یک نویسنده

او برای هر آهنگ اصلی که منتشر می‌کند، به‌عنوان نویسنده یا هم‌نویس شناخته می‌شود و توانایی خود را در چندین آلبوم از جمله «تیلور سویفت»، «بی باک»، «قرمز»، «۱۹۸۹» و «شهرت» نشان می‌دهد. مهارت او در ترانه‌سرایی فراتر از دیسک‌وگرافی‌اش است، با آهنگ‌هایی که برای هنرمندان دیگرش مانند «مرد بهتر» برای «شهر کوچک کوچک» و «این چیزی است که تو آمدی» برای کالوین هریس، جایی را در فهرست معتبر رولینگ استون از ۱۰۰ آهنگ برتر به ارمغان آورد. ترانه سرایان تمام دوران.

بیوگرافی تیلور سویفت به عنوان کارگردان

او دیدگاه خلاقانه خود را به چندین موزیک ویدیو، از جمله آثار قابل توجهی مانند “Lover”، “Cardigan” و “Anti-Hero” اختصاص داده است. علاوه بر این، او سکان کارگردانی موزیک ویدیوها و فیلم‌هایی را برای هنرمندانی مانند کیتی پری و فیلم‌هایی مانند «همه خیلی خوب: فیلم کوتاه» به عهده گرفته است. ظرافت کارگردانی او با دو جایزه MTV Video Music شناخته شده است، و او قرار است یک فیلم بلند را برای Searchlight Pictures بنویسد و کارگردانی کند، پروژه ای با همکاری استودیوی برنده اسکار در پشت “Nomadland” و “The Shape of Water”. ”

بیوگرافی تیلور سویفت به عنوان یک تهیه کننده

تیلور سوییفت در گرمی

مشارکت سوئیفت به‌عنوان تهیه‌کننده شامل آثار او، به‌ویژه آهنگ‌هایی مانند «Bad Blood»، «Look What You Made Me Do» و «Willow» است. علاوه بر این، او به تولید آهنگ‌های مشترک برای هنرمندانی مانند Sugarland و Haim پرداخته است. شرکت تولید او، تیلور سویفت پروداکشنز، از زمان مستند کنسرت “تور استادیوم شهرت” در سال ۲۰۱۸، رهبری تمام رسانه های تصویری او را بر عهده داشته است، در حالی که او نقش تهیه کننده اجرایی خود را در مستند زندگینامه خود “خانم آمریکاییانا” و فیلم کنسرت خود “تور دوره ها” انجام داده است.

بیوگرافی تیلور سویفت به عنوان یک مجری صحنه

اجراهای صحنه ای او خارق العاده بوده و بیش از ۱۰ میلیون بلیت فروخته شده و بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد از تورهای او به دست آورده است. اجراهای او که به‌خاطر تولیدات صحنه‌ای مجلل و باشکوه خود شهرت دارد، با وسایل آتش‌نشانی، رقصنده‌ها، لباس‌های استادانه، و وسایل تزیین شده است و تمایل او را به اجرای نمایش‌های زنده تماشایی نشان می‌دهد. مهارت او بر روی صحنه تمجیدهایی مانند جایزه بیلبورد تورینگ و جایزه موسیقی آمریکا برای تور سال را برای او به ارمغان آورده است.

بیوگرافی تیلور سویفت به عنوان یک مدل

تیلور سوئیفت با استایل پاییزه

او علاوه بر تلاش‌های موسیقیایی‌اش، به مدلینگ نیز متنوع شده و با برندهایی مانند Abercrombie & Fitch، CoverGirl، Keds و Vogue همکاری کرده است. حضور زیبای او نمایش های مد و کمپین های متعددی را به ارمغان آورده است و او را به عنوان یکی از خیره کننده ترین و شیک ترین زنان در سطح جهان توسط نشریات تحسین شده ای مانند People، Glamour و Time به رسمیت شناخته است.

بیوگرافی تیلور سویفت به عنوان یک شخصیت تلویزیونی

تیلور سوئیفت فراتر از مهارتش در موسیقی و مدلینگ، در چندین برنامه تلویزیونی و سریال، هم به عنوان خودش و هم در نقش های شخصیتی، حضور چشمگیری داشته است. فعالیت های موسیقی او در “شنبه شب زنده”، که در آن او چهار بار میزبانی و اجرا کرده است، وضعیت او را به عنوان یکی از مهمانان اغلب موسیقی برنامه تثبیت می کند. هجوم سوئیفت به تلویزیون همچنین شامل حضور مهمان در برنامه‌هایی مانند «CSI: Crime Scene Investigation»، «New Girl» و «The Voice» می‌شود و صدای خود را به شخصیت‌های نمایش‌های انیمیشنی مانند «سیمپسون‌ها»، «مرد خانواده، و «لوراکس». علاوه بر این، او در برنامه تلویزیونی فوق‌العاده‌اش «سفر به بی‌باک» تهیه‌کننده و بازی کرد، که داستان صعود او به شهرت و تور بی‌باک او را به تصویر می‌کشد.

تیلور سویفت تجارت

استایل پاییزه تیلور سویفت

با توجه به بیوگرافی تیلور سویفت و درک او از قلمرو تجارت به اندازه شاهکارهای هنری او قابل توجه است، با ارزش خالص تخمینی او تا نوامبر ۲۰۲۳ به ۱.۱ میلیارد دلار. مانورهای تجاری استراتژیک او، مانند علامت گذاری تجاری اشعار او، خرید زیرکانه دامنه، و راه اندازی برنامه خود، The Swift Life، جایگاه او را به عنوان یک کارآفرین عاقل تقویت کرده است. همکاری با برندها و شرکت‌های مشهوری مانند اپل، نتفلیکس و AT&T بیشتر بر هوش تجاری او تأکید می‌کند. علاوه بر این، تلاش‌های بشردوستانه او، اهدای میلیون‌ها دلار به اهداف آموزشی، بهداشتی و حقوق بشری، نشان‌دهنده تعهد او به ایجاد تأثیر معنادار فراتر از موفقیت‌های موسیقی و کارآفرینی‌اش است.

روابط عاشقانه تیلور سوئیفت

جدایی تیلور سویفت از نامزدش

جو آلوین از رابطه عاشقانه جدید نامزد سابقش تیلور سوئیفت با خواننده ۱۹۷۵ متی هیلی ناراحت است! جو آلوین بازیگر بریتانیایی احساس می کند تیلور سویفت در دوران نامزدی طولانی مدتش به او دروغ گفته است.

جو آلوین به دلیل روابط عاشقانه تیلور سویفت، نامزد سابقش، از متی هیلی ناراضی و ناراحت است. یک منبع نزدیک به این بازیگر عنوان کرده که این بازیگر به دلیل از دست دادن اعتماد به این خانم ناراحت است. جو آلوین در دوران نامزدی طولانی مدت خود با تیلور سویفت ظاهراً از این خواننده در مورد رابطه اش با متی هیلی پرسیده است. در آن زمان، این بازیگر به نامزد خود یادآوری کرد که خواننده ۱۹۷۵ فقط یک دوست قدیمی است.

تیلور سویفت و متی هیلی همچنین در آلبوم Midnights این خواننده در سال ۲۰۲۲ با یکدیگر همکاری کردند. این منبع همچنین گفت: جو می دانست که تیلور و مت با هم موسیقی می سازند و با هم کار می کنند.

لغب های تیلور سوئیفت

از القاب وی می‌توان تِی، تی‌سویفت، سویفتی، تی‌سویزل، تی‌سویزی را نام برد.

بیشترین آهنگ های اجرا شده توسط تیلور در تور کدامند؟

تیلور سویفت در جشنواره

قبل از شروع تور Eras، ۳ آهنگ برتر تیلور که بیشترین اجرا را داشته اند عبارتند از “Love Story” (491 بار)، “Our Song” (404 بار) و “You Belong With Me” (381 بار).

البته تقریباً تمام آهنگ های تیلور که بیشترین اجرا را داشته اند مربوط به دو آلبوم اول او هستند. همانطور که لیست پیش می رود، آهنگ های Speak Now ، Red bangers و هیت های سال ۱۹۸۹ راه خود را آغاز کردند.

بیشترین  آهنگ‌های پخش‌شده‌ترین تیلور از پنج آلبوم اولش کدامند؟

اثار هنری و تور تیلور سوییفت

تیلور سوئیفت : «Our Song»،  Tim McGraw و Picture To Burn

آلبوم Fearless: «Love Story»، «You Belong With Me» و «Fifteen»

آلبوم Speak Now : “Sparks Fly”، “Mean” و “Mine”

آلبوم Red : «We Are Never Ever Getting Back Together»، «I Knew You Were Trouble» و «Red»

آلبوم ۱۹۸۹ : «Shake It Off»، «Blank Space» و «Out of the Woods»

تیلور تاکنون فقط این شانس را داشته است که آهنگ هایی از Reputation در تور استادیوم Reputation اجرا کند، اما «Ready For It?»، «Delicate» و «Look What You Made Me Do» رتبه های برتر را در مورد اجرای زنده به میان می آورند. آهنگ های Rep

به دلیل لغو جشنواره عاشقی، تیلور نتوانسته است Lover را در یک تور اجرا کند. فولکلور، Evermore و Midnights نیز اولین تور خود را در تور Eras انجام خواهند داد.

موفقیت های و جوایز تیلور سویفت

چهره برتر سال 2023 تیلور سویفت

تیلور سوئیفت اولین زنی در تاریخ است که به طور همزمان چهار آلبوم در بین ۱۰ آلبوم برتر دارد.

این خواننده ۳۳ ساله که در حال حاضر عاشقان موسیقی را با تور بین المللی Eras خود مجذوب خود می کند، با انتشار آلبوم خود “Speak Now (Taylor’s Version)” که در رتبه اول قرار گرفت، به یک نقطه عطف دیگر دست یافت. با بیشترین تعداد سال تا کنون برای هر نسخه.

این یکی از چهار آلبومی است که خواننده اکنون در ۱۰ آلبوم برتر جدول دارد. به گفته بیلبورد، این اولین باری است که یک زن در کل تاریخ شش دهه وجود یک نمودار آلبوم چنین کاری انجام می دهد، و سوئیفت یکی از تنها سه هنرمندی است که تا به حال به این شاهکار دست یافته است.

  1. هنرمند برتر
  2. هنرمند برتر زن
  3. هنرمند برتر بیلبورد ۲۰۰.
  4. ۱۰۰ هنرمند برتر داغ.
  5. ۱۰۰ ترانه سرای برتر داغ.
  6. هنرمند برتر آهنگ های رادیویی.
  7. هنرمند برتر فروش آهنگ.
  8. هنرمند برتر بیلبورد جهانی ۲۰۰.
  9. هنرمند برتر جهانی بیلبورد (به استثنای ایالات متحده).
  10. پرفروش ترین آهنگ – “Anti-Hero”.

تمام جوایز موسیقی بیلبورد تیلور سوئیفت برنده شده است

جوایز تیلور سوییفت

سوئیفت برای کسب بیشترین جوایز موسیقی بیلبورد با دریک برابر است – طبق گفته The Tennessean ، هر دو هنرمند مجموعاً ۳۹ شغل دارند .

  1. هنرمند برتر Billboard 200 — ۲۰۱۱.
  2. هنرمند برتر کشور – ۲۰۱۱.
  3. برترین آلبوم کانتری | “اکنون صحبت کن” – ۲۰۱۱.
  4. زن سال – ۲۰۱۲.
  5. هنرمند برتر – ۲۰۱۳.
  6. هنرمند برتر زن – ۲۰۱۳.
  7. هنرمند برتر Billboard 200 — ۲۰۱۳.
  8. هنرمند برتر کشور – ۲۰۱۳.
  9. هنرمند برتر آهنگ های دیجیتال – ۲۰۱۳.
  10. آلبوم برتر بیلبورد ۲۰۰ | “قرمز” – ۲۰۱۳.
  11. برترین آلبوم کانتری | “قرمز” – ۲۰۱۳.
  12. آهنگ کانتری برتر | “ما هرگز هرگز با هم باز نمی گردیم” – ۲۰۱۳.
  13. هنرمند برتر – ۲۰۱۵.
  14. هنرمند برتر زن – ۲۰۱۵.
  15. هنرمند برتر Billboard 200 — ۲۰۱۵.
  16. ۱۰۰ هنرمند برتر داغ — ۲۰۱۵.
  17. هنرمند برتر آهنگ های دیجیتال – ۲۰۱۵.
  18. جایزه دستاورد چارت بیلبورد (با رای طرفداران) — ۲۰۱۵.
  19. آلبوم برتر بیلبورد ۲۰۰ | “۱۹۸۹” – ۲۰۱۵.
  20. پخش آهنگ برتر (ویدئو) | “فضای خالی” – ۲۰۱۵.
  21. هنرمند برتر تور – ۲۰۱۶.
  22. هنرمند برتر زن – ۲۰۱۸.
  23. پرفروش ترین آلبوم | “شهرت” – ۲۰۱۸.
  24. هنرمند برتر Billboard 200 — ۲۰۲۱.
  25. هنرمند برتر زن – ۲۰۲۱.
  26. هنرمند برتر Billboard 200 — ۲۰۲۲.
  27. هنرمند برتر کشور – ۲۰۲۲.
  28. هنرمند زن برتر کشور – ۲۰۲۲.
  29. برترین آلبوم کانتری | “قرمز (نسخه تیلور)” – ۲۰۲۲.
  30. هنرمند برتر – ۲۰۲۳.
  31. هنرمند برتر زن – ۲۰۲۳.
  32. هنرمند برتر بیلبورد ۲۰۰ — ۲۰۲۳.
  33. ۱۰۰ هنرمند برتر داغ — ۲۰۲۳.
  34. ۱۰۰ ترانه سرای برتر داغ — ۲۰۲۳.
  35. هنرمند برتر آهنگ های رادیویی – ۲۰۲۳.
  36. هنرمند برتر فروش آهنگ – ۲۰۲۳.
  37. هنرمند برتر Billboard Global 200 — ۲۰۲۳.
  38. هنرمند برتر جهانی بیلبورد (به استثنای ایالات متحده) – ۲۰۲۳.
  39. پرفروش ترین آهنگ | “ضد قهرمان” – ۲۰۲۳.

رکوردهای جدیدی تیلور سوئیفت

“اکنون صحبت کن” با ۷۱۶۰۰۰ واحد معادل آلبوم در صدر بیلبورد ۲۰۰ قرار دارد. بهترین رقم قبلی متعلق به “یک چیز در یک زمان” مورگان والن بود که در ماه مارس با ۵۰۱۰۰۰ نمایش به نمایش درآمد. سه آلبوم دیگر که سوئیفت در چهارگانه پیروزمندانه خود در ۱۰ آلبوم برتر دارد، «نیمه شب» در سال ۲۰۲۲ در رتبه ۵، «عاشق» در سال ۲۰۱۹ در رتبه ۷ و «فولکلور» در سال ۲۰۲۰ در رتبه ۱۰ قرار دارند.

تیلور سوئیفت همچنین رکوردی را برای هنرمند زن با بیشترین آلبوم شماره ۱ در تاریخ ثبت کرد. این سازنده هیت ضد قهرمان اکنون ده ها امتیاز دارد و از باربارا استرایسند جلوتر است که قبلاً هر کدام با ۱۱ امتیاز برابر بود.

کنسرت ۲۰۲۴ تیلور سویفت

تیلور پس از اتمام نمایش‌های خود در مکزیک، آرژانتین و برزیل، اکنون قرار است تور خود را در فوریه ۲۰۲۴ در ژاپن انتخاب کند و تا اواسط آگوست پیش از بازگشت به آمریکای شمالی در نوامبر ۲۰۲۴ ادامه یابد.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x