سیاست خارجیاخبار

حمله آمریکا به ایران پس از تنش در تنگه هرمز

تنش میان ایران و آمریکا پس از حمله واشنگتن به مواضعی در ایران افزایش یافت. آمریکا این اقدام را پاسخ به حمله پهپادی ایران به یک کشتی در تنگه هرمز اعلام کرد و تهران نیز از واکنش متقابل خبر داد.

به گزارش تلنگر؛ ارتش آمریکا اعلام کرد در واکنش به حمله پهپادی ایران به یک کشتی باری در تنگه هرمز، مواضعی شامل مراکز نگهداری موشک و پهپاد و سایت‌های راداری ساحلی ایران را هدف قرار داد. همزمان تهران نیز از پاسخ به این حملات و هدف قرار دادن مواضع آمریکا در منطقه خبر داد.

بر اساس گزارش رویترز ارتش آمریکا روز جمعه حملاتی را علیه ایران انجام داد. اقدامی که واشنگتن آن را پاسخ به حمله پهپادی ایران به یک کشتی باری در نزدیکی تنگه هرمز عنوان کرد.

سنتکام اعلام کرد جنگنده‌های این کشور مراکز ذخیره‌سازی موشک و پهپاد و همچنین سایت‌های راداری ساحلی را هدف قرار داده‌اند. یک مقام آمریکایی نیز گفت این عملیات به پایان رسید.

در مقابل، ایران اعلام کرد حمله آمریکا به محدوده اطراف یک اسکله در بندر سیریک در جنوب ایران انجام شده و نیروهای دریایی ایران نیز در واکنش، اهدافی از نیروهای آمریکایی در منطقه را هدف قرار داده‌اند.

این تحولات در حالی رخ داده که دو طرف یکدیگر را به نقض توافق آتش‌بس هفته گذشته متهم کرده‌اند.

انتهای مطلب / م.ا

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

کرمان موتور

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x