سینما و تئاتر

خداحافظی افسانه بایگان از عرصه بازیگری با انتشار متنی در اینستاگرام!

افسانه بایگان، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با انتشار متنی در اینستاگرام کناره گیری خود را از عرصه بازیگری اعلام کرد.

به گزارش تلنگر؛ پس از هنگامه قاضیانی این بار افسانه بایگان از عرصه بازیگری کناره گیری کرد.

در پی فشارها به بازیگران زن که بدون حجاب در برخی مراسم شرکت کرده و محاکمه آنان، پس از هنگامه قاضیانی، این بار افسانه بایگان بازیگر توانای سینما و تلویزیون ایران هم از عرصه هنری اعلام کناره‌گیری کرد
در بخشی از یادداشت افسانه بایگان آمده است:

بنده هیچ تذکر و توبیخی حتی به اشاره مثل ممنوعیت حضور در سینما و…» دریافت نکردم.

در چنین شرایطی که معتقدم بدون ارتکاب خطایی، دستاورد سالها فعالیت هنری و حیثیت اجتماعی ام دستخوش انواع سوءتعبیرها از هر سو شده، و هر نوع توضیح و دفاعی نادیده و ناشنیده گرفته می‌شود، ناچار اعلام میکنم که در این زمان مصلحت وقت در آن می‌بینم که از عرصهٔ بی حرمت بازیگری کناره گیری کنم و امیدوار باشم که اندک باقی ایام را در آرامشی دور از اجتماع خشمگین بگذرانم.

باقی دوست…

متن خداحافظی افسانه بایگان از بازیگری

اینستاگرام افسانه بایگان

بیوگرافی افسانی بایگان

افسانه بایگان بازیگر زن سینما و تلویزیون متولد ۲۶ دی ماه سال ۱۳۴۰ در خیابان فرانسه تهران می‌باشد. وی تا کنون حدود ۵۰ فیلم سینمایی به عنوان بازیگر حضور داشته است

وی در خصوص انتخاب اسمش گفته است:پدرم اسم افسانه را انتخاب کرد. مادرم با این کار مخالف بود، زیرا معتقد بود، ممکن است مانند یک قصه زندگی اش پرماجرا می‌شود، ولی پدرم گفته بود که اگر اینگونه هم شود چه اشکالی دارد؟ بالاخره هم پدرم برنده شد و من هم اسم خودم را خیلی دوست دارم، زیرا قصه‌ها را خیلی دوست دارم.

عکس جوانی افسانه بایگان

همسر او مصطفی شایسته در سال ١٣٣٧ در تهران متولد شد و فعالیت در سینما را از سال ١٣۶٧ با فیلم «روز با شکوه» به کارگردانی کیانوش عیاری آغاز کرد و سپس با ساخت فیلم «مادر» به کارگردانی علی حاتمی و ساخت و توزیع ده‌ها فیلم سینمایی ایرانی با کارگردان‌های مختلف سینمای ایران به فعالیت خود ادامه داد.

انتهای مطلب

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x