اخبار خودرو

خودروهای وارداتی و شرایط فروش آن‌ها

سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی در اطلاعیه قیمت ۶ مدل خودروی جدید را اعلام کرد. شورای رقابت به عنوان مرجع قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی، قیمت درب گمرک این خودروها را مشخص نموده‌ است.

به گزارش تلنگر؛ در مرحله جدید سامانه فروش یکپارچه خودروهای وارداتی علاوه بر ۶ خودروی جدید اعلامی، ۲ خودروی دیگر شامل چانگان CS55 پلاس و کیا سلتوس نیز توسط متقاضیان قابل انتخاب هستند.

خودروهای وارداتی شامل هونگچی H5، هیوندای توسان، تویوتا کرولا، شاین مکس، جتا VS5، بستیون T77 و هیوندای اکسنت هستند. لازم به یادآوری است قیمت‌های اعلام شده ارقام خام در مبادی گمرک بوده و هزینه‌ دولتی به آن‌ها اضافه خواهد شد.

شرکت واردکننده نام خودرو قیمت علی الحساب
بهمن موتور (BM Cars) بستیون T77 ۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بهمن موتور (BM Cars) هونگچی H5 ۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تجارت کرمان هیوندای توسان ۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تجارت کرمان هیوندای اکسنت ۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
معین خودرو تویوتا کرولا ۱.۲ لیتری ۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ماموت خودرو جتا VS5 ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ایران خودرو دانگ فنگ شاین مکس ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

در اطلاعیه رسمی سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی آمده است:

این سامانه از ساعت ۲۳:۵۹ روز ۰۲ آبان ۱۴۰۲ باز خواهد شد و تا پایان روز ۵ آبان ثبت نام ادامه خواهد داشت. قیمت فروش اعلام شده به صورت علی الحساب و منطبق بر نرخ در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده و کرایه حمل در هنگام صدور فاکتور به قیمت نهایی خام خودرو اضافه خواهد شد.

پیش از این ۶ خودروی دیگر وارداتی شامل کیا سلتوس، هیوندای النترا، هیوندای کرتا، جتا VS7، زوتی DL5 و چانگان CS55 پلاس نیز توسط شورای رقابت قیمت گذاری شده‌اند.

لازم به یادآوری است این قیمت‌ها خام و حدودی بوده و در مراحل بعدی پرداخت، قیمت نهایی به خریداران اعلام خواهد شد. سایر هزینه‌ها شامل تعرفه‌های دولتی به این نرخ‌ها افزوده می‌شود. به نظر می‌رسد قیمت نهایی مصرف کننده این خودروها بین ۱.۵ تا ۳.۵ میلیارد تومان باشد.

سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی در اطلاعیه‌ای قیمت ۶ مدل خودروی جدید را اعلام کرد. شورای رقابت به عنوان مرجع قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی، قیمت درب گمرک این خودروها را مشخص نموده‌ است.

به گزارش پدال، این خودروها شامل کیا سلتوس، هیوندای النترا، هیوندای کرتا، جتا VS7، زوتی DL5 و چانگان CS55 پلاس هستند. لازم به یادآوری است قیمت‌های اعلام شده ارقام خام در مبادی گمرک بوده و هزینه‌های دولتی به آن اضافه خواهد شد.

در اطلاعیه سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی آمده است:

این سامانه از ساعت ۲۳:۵۹ روز ۲۳ مهر ۱۴۰۲ باز خواهد شد و تا روز ۲۵ مهر ثبت نام ادامه خواهد داشت. قیمت فروش اعلام شده به صورت علی الحساب و منطبق بر نرخ در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده و کرایه حمل در هنگام صدور فاکتور به قیمت نهایی خام خودرو اضافه خواهد شد.

عرضه خودروها طبق اولویت قرعه کشی به متقاضیانی که از سال گذشته اقدام به ثبت نام در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی نموده‌اند صورت خواهد گرفت.

پایان مطلب/س.آ

این مطلب برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بم خودرو

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x